Inlägg från: Anonym (sol) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sol)

Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?

Anonym (Hmm) skrev 2024-05-14 16:53:36 följande:
    16,7? Så även tiondelar räknas? Känns inte så normalt. Och hur fan kom du fram till den siffran?

Om det är den jag tror det är så har han ju aldrig varit normal. Helt besatt av BMI och extremt sjuk syn på vikt.
  • Anonym (sol)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-14 17:06:17 följande:
    Redan vid bmi 21 har många kvinnor överviktig om man går efter fettprocent. 
    Nej, man är verkligen ingen tjockis under bmi 19.

Och du har en sjuklig besatthet av BMI
  • Anonym (sol)
    Anonym (peter) skrev 2024-05-14 17:51:30 följande:
    Jag föredrar lite högre, kanske 19.5 - 21. Respekterar dock att du tycker annorlunda och det bör alla andra vettiga personer göra.

Nejdå Peter, respektera andras åsikter kan man göra OM de är någorlunda friska, sjuka människors åsikter ska varken respekteras eller uppmuntras och nej det är absolut inte vettigt att göra det. Bra om du kan skilja på PK och vettigt.
  • Anonym (sol)
    Anonym (Diskussion) skrev 2024-05-14 18:02:27 följande:

Tråden handlar ju om vikt och kroppstyp och det är inget fel med att gilla smala tjejer. Låter inte sunt att gå runt och störa sig så där mycket på folk som har en annan åsikt än dig. Brukar du även kritisera kvinnor som yttrar att de älskar långa män, eller folk som gillar överviktiga personer? Eller är det bara fel att gilla smala? 

Ju fortare du inser och accepterar att folk tycker olika, desto lättare lär ditt liv bli. 

Det finns ALLTID en gräns mellan friskt och sjukligt vad gäller allt. Och nej det är absolut inte så enkelt som att folk bara tycker olika och alla åsikter är lika mycket värda. Vissa åsikter är faktiskt rent sjuka som varken bör accepteras eller uppmuntras.

Åsikter är dessutom inte bara åsikter, åsikter kan påverka människor. Vet inte hur gammal du är men ett tag var det tex väldigt poppis med modeller som såg ut som något hämtat ur en dokumentär om dödsläger i nazityskland, det tyckte man tydligen var jättevackert och på modet. Det fick som konsekvens att massor med unga tjejer fick stora problem med ätstörningar när de försökte passa in i sjuka kroppsideal.

Så jag kontrar med, ju fortare du lär dig skilja på friskt och sjukligt desto bättre kommer både ditt liv och världen bli.
  • Anonym (sol)
    Anonym (Diskussion) skrev 2024-05-14 18:12:16 följande:
    På vilket sätt är man sjuk för att man gillar smala tjejer? Det är ju ganska elakt mot de som är smala. Är man även sjuk om man gillar överviktiga personer?
    På vilket sätt menar du att man är frisk när man är så besatt av BMI att man till och med räknar i bråkdelar?

På vilket sätt menar du att man är frisk när man anser att en BMI som är snudd på undernärd är normalt?
  • Anonym (sol)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-15 08:57:11 följande:
    Det är tragiskt att varje gång jag skriver ut mina preferenser är det alltid någon tjockis som får komplex över sin kropp och behöver hacka på mig för att jag inte gillar deras kroppstyp.   

Nja, snarare som att det du anser vara en tjockis är vad andra anser är normalt... dvs du har ett jävligt sjukt sätt att förhålla dig till vikt som du tyvärr aldrig kommer kunna fatta för du saknar självinsikt helt och hållet.
  • Anonym (sol)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-16 11:40:30 följande:
    Misstänker att du ligger på bmi 21 eller över ?   En bit från idealet. De flesta killar föredrar tjejer kring bmi 18.

Var får du det ifrån?
    Blandar du inte ihop "de flesta killar" med dig själv nu?

Det är lång ifrån alla killar som gillar undernärda tjejer vettu Pelle. Jag är en av dem som inte gör det.
  • Anonym (sol)
    Anonym (Lång, stark och muskulös) skrev 2024-05-16 19:15:07 följande:
    2 minus på mitt inlägg. Vad är det med preferensen som upprör? Är det att jag är gul själv och gillar vita eller längden och musklerna i kombination jag gillar som är värst?

Jag skulle tippa på att det beror på:

Jag vill kunna klättra på en man som ett barn klättrar på sin pappa.

Att dra in barn i konversationer om attraktion och sexualitet är ALLTID en jävligt dum idé. Så nej det beror nog inte på ditt ursprung det beror nog snarare på din klumpighet.

PS! Varför drog DU upp ditt ursprung öht? Vafan har det med vad för slags män man gillar att göra? 
  • Anonym (sol)
    Anonym (Lång, stark och muskulös) skrev 2024-05-16 21:58:54 följande:
    Jag drar upp ursprunget för att jag vet att det provocerar. Du skulle se de meddelanden och kommentarerna man kan få som östasiatisk kvinna med vit man på social media. 

Men då ska du ju inte gnälla om att folk inte gillar dina inlägg pga ditt ursprung.
    Då sätter ju du själv ribban för diskussionerna och de kommer då bli exakt så som du själv valt att de ska bli. Det blir lite som att ge någon en örfil och sen beklaga sig över att det vart dålig stämning.

Jag håller med om att det finns en jäkla massa fördomar om östasiatiska kvinnor speciellt bland Svenska kvinnor, men å andra sidan verkar samma personer inte gilla att svenska män väljer någon annan än dem oavsett var hon kommer från, så det gäller ju inte bara östsasiater utan i stort sett alla ickesvenska kvinnor. Det verkar vara en härlig kombo av svartsjuka, taskig självkänsla och rasism.
  • Anonym (sol)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-17 10:35:48 följande:
    Fel länk.
    Här är länk från citatet.
    www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0191886922004263

Men ge dig, du har hållt på med den här skiten i åratal, försöka få folk att acceptera din väldigt sjuka syn på vikt med diverse bisarra argument och "artiklar" och det har ju inte funkat så bra hittills, vad får dig att tro att det kommer gå bättre nu?

Nånstans i dimman måste du väl ändå ha fattat vid det här laget att du har en minst sagt "ovanlig" syn på vikt och BMI som inte deals av de allra flesta.  Jag menar...hmmmm fåse nu, du har hållt på och diskuterat detta i några år och varenda gång är det typ 90% som inte håller med dig, men ändå är det din åsikt om vikt och BMI som är det normala? Hur fan får du ihop det där?
  • Anonym (sol)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-17 10:59:54 följande:
    Fast det kan väl inte vara något nytt under solen att de flesta attraheras av smala kvinnor?   Det trodde jag var allmän kännedom.  

Min syn är inte alls ovanlig.  Där har du fel.   Det bara det att det alltid är en massa överviktiga och mulliga kvinnor som tar illa upp trots att mina preferenser är fullt normala.

Inget nytt under solen att DU gillar pinnsmala men "de flesta" håller ju bevisligen inte med dig om det. 

Så du tror på allvar att alla som inte håller med dig om din något sjuka syn på vikt bara är överviktiga? Är det så du rationaliserar det för dig själv?

Snacka om att ha NOLL självinsikt Tomte
  • Anonym (sol)
    Karl Alexander skrev 2024-05-17 18:58:50 följande:
    Jag avskyr folk som inte kan tänka själva. Jag har inte samma smal som rob, men sluta gå efter fårskallementalitet och skaffa dig din egen åsikt istället. Någonting blir inte mer rätt bara för att många tycker samma sak.

Och jag avskyr folk som inte kan skilja på normalt och sjukligt.

Jag har redan en egen åsikt och det är att Rob aka Pelle som förpestat diverse trådar i åratal med sitt tjat om BMI och vad just han anser är normalt som alla andra tycker är benrangel är ett jävligt sjukt förhållningsätt till vikt.

Nånting blir inte alltid rätt för att majoriteten tycker så dock finns det ju rätt tydliga mått för vad som är ett normalt BMI i SVERIGE som herr Rob aka Pelle motsäger med fjantiga "fakta" om ASIEN Tomte
  • Anonym (sol)
    Karl Alexander skrev 2024-05-17 19:22:23 följande:
    Han förpestar ingenting, däremot är det sådana som du som stör dig så jävla mycket på folk som inte håller med dig om allting, som förpestar FL.

Pelle for president!

Tja du har väl rätt att tycka vad du vill om mina åsikter om Pelle precis som jag har rätt att skita i vad du tycker om mina åsikter om Pelle Flört

Vill du ha Pelle till president så får du nog förbereda dig på att banta rejält för då lär ju "normalt" BMI sättas till 45.
Svar på tråden Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?