Inlägg från: Anonym (Amomyn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Amomyn)

Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?

Normalvikt hos män är det som gäller här. Ingen övervikt någonstans tack för sånt attraherar mig inte.

Tar han inte hand om sin hälsa så bryr han sig inte om sitt liv och troligtvis inte heller om att vårda en relation. 

• Anonym (Amomyn)
    Anonym (Trötter) skrev 2024-05-14 16:01:53 följande:
    Är det Pelle i ny skepnad tro. Sluta prata om att bmi 16 är bra. Om jag som man hade bmi 16 (176cm) så skulle jag väga under 50kg vilket är mindre än mitt lika långa barn med ätstörning väger.

Du är inte frisk.
    Han har promotat undervikt och ätstörningar för kvinnor i många trådar.
    Det är ett sätt för honom att ?hämnas? för alla kvinnor som ratat honom för att han är kort samt försöka väga upp för kvinnors avvisande av korta män överlag. Typ ? ni ratar oss men vi ratar minsann er också?.
  • Anonym (Amomyn)
    Anonym (Diskussion) skrev 2024-05-14 17:49:22 följande:
    Han svarar i min tråd som går ut på att jag vill veta folks åsikter och han svarar utefter vad han tycker, vilket är precis vad jag efterfrågade. Han har rätt att tycka vad han vill, precis som du och alla andra. Och så är det ju, vi människor gillar olika saker och om kvinnor får välja bort korta män så får ju givetvis män välja bort mulliga kvinnor och dras till smala istället. Inget fel med det. Brukar du kritisera de som hyllar övervikt också? Jag tvivlar på det. 
    Ja, han har rätt att tycka om ätstörda kroppar som skelettkroppen Victoria Beckham (som han tidigare nämnt i andra trådar) och vi andra har samma rätt att kritisera misogyna incelpojkar som projicerar sina egna kroppskomplex på kvinnor.
    Jag har alltid varit tydlig med att jag föredrar normalvikt hos män och promotar verkligen inga osunda kroppar, vare sig de är över eller underviktiga. Har själv en sund normalvikt som jag trivs med. 
  • Anonym (Amomyn)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-14 16:47:59 följande:
    Haha, det har inget med att jag blir ratad att göra. Det är bara vad jag anser attraktivt.   Sen är det alltid en massa tjockisar som ska gnälla för att jag gillar smala tjejer.
    Nej, du har skrivit om din besatthet av underviktiga kvinnor i många trådar härinne förut där du vet att många kvinnor läser. Och jag förstår redan exakt varför du gör detta också. Komplex och projiceringar som sagt. Finns ingen annan logisk förklaring till ditt sjuka beteende.
  • Anonym (Amomyn)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-15 02:25:57 följande:
    Eller så är förklaringen bara så enkel att de flesta kvinnor är feta idag och det är svårt att träffa smala tjejer?   De smala tjejer som finns är väldigt åtråvärda dessutom bland andra män.  
    Nej. Den ännu enklare förklaringen till ditt beteende är att du projicerar din egen osäkerhet på andra.

Det är en sak att föredra en slank partner - en helt annan att gå in här och på Flashback om och om igen och skriva om hur feta svenska kvinnor är samtidigt som du lägger ut bilder på kvinnor med uppenbara ätstörningar. Du lurar inte mig, jag känner igen misogyna incels när jag ser deras tjatiga retorik i text.
  • Anonym (Amomyn)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-15 06:03:05 följande:

Jag är kvinna och föredrar män som är normalviktiga, antar att det går att definiera som inom normalvärdena på BMI-skalan. Fast om han har mycket muskler så kan han förstås ha ett högre BMI utan att vara tjock. Jag tänder dock inte på män som ser ut som anabola monster, heller. Lagom är bäst. Alltså normalviktig och hyfsat vältränad, men inte så att han inte gör något annat än hänger på gymmet, går halvnaken överallt så att alla ska se musklerna, kråmar sig framför spegeln och pratar om detta hela tiden (eller tar anabola, det är såklart det allra värsta i de kretsarna). 

...fast nu börjar jag långsamt bli lite äldre, och därmed tänkbara karlar också. Det gör att man får lov att acceptera mindre perfekta kroppar. Men någon påtagligt tjock man skulle jag inte kunna tända på. Allra värst är stora bukar och ett ansikte som är så inbäddat i fett att man inte kan se de ursprungliga ansiktsdragen längre. 

Hade aldrig accepterat en man som inte tog hand om sin kropp. Oavsett vilken ålder jag själv skulle befinna mig i. Då finns alltid valet att vara singel istället.
  • Anonym (Amomyn)
    Anonym (Diskussion) skrev 2024-05-15 12:12:38 följande:

Varför kritiserar du inte inlägg 51 då också? En man som försöker uppmana till övervikt eller i alla fall påstår sig gilla större kvinnor. Eller är det bara fel att gilla smala? 

Hur vet du att han är en incel?

Du har givetvis rätt att kritisera vad du vill men frågan är ju varför du bryr dig så mycket om personens preferenser. Och varför bara kritisera de som gillar smala? Låter jättemärkligt och dubbelmoraliskt.

Vad bra att du föredrar normalvikt. Nu finns det ju dock många som även tycker att underviktiga och överviktiga personer kan se bra ut. Varför är det fel? Bara för att man är ärlig om sina preferenser i en tråd som handlar om kroppsliga preferenser, där jag efterfrågar andras åsikter, så betyder det inte att man promotar till något. Med den logiken så är det ju i sådana fall bara ok att dras till normalviktiga personer. 

För att det är mest taniga kortväxta incels som behöver en underviktig kvinna för att själva känna sig manliga Tungan ute 

Skillnaden är att män som gillar feta kvinnor inte brukar bära på nåt kvinnohat.

Misogyna små incels däremot vill alltid hitta en öm punkt att slå mot och de vet mycket väl att idealet kvinnor hetsas till i medier ofta varit pinnsmal och många kvinnor mår inte bra av ett sånt ideal då det är svårt att leva upp till undervikt. Där har du skillnaden. 

Att länka in ätstörda kvinnokroppar i denna tråd är ett ganska tydligt drag av dessa sorgliga små haters till incels som vill hämnas på kvinnor och projicera sina egna komplex på kvinnorna. Jag har sett detta hundratals gånger förut. 

Normala män som faktiskt får kvinnor har inte detta hat och behöver således inte hävda sig på det ihärdiga sätt som de tragiska incelgossarna gör härinne. 
  • Anonym (Amomyn)
    Anonym (Diskussion) skrev 2024-05-15 12:14:17 följande:

Varför är det inte ok att säga att man gillar underviktiga kvinnor? Är det ok att säga att man gillar överviktiga kvinnor?

Brukar du även kritisera kvinnor som förlöjligar och hånar korta män? Jag har nämligen sett sådant en hel del, både på detta forum och andra ställen och då är jag själv kvinna.

Jag ser eller hör aldrig vuxna kvinnor håna korta män. Som mest har jag sett kvinnor skriva att de föredrar långa män att dejta. Inte riktigt jämförbart med incelpojkar som lägger ut anorektiska kvinnokroppar som de sen besatt sprider ut överallt i alla diskussioner. 

Sällan jag ens ser kvinnor sprida bilder på långa män. Kvinnor är sällan incels och de behöver då inte heller hata på män genom att lägga ut bilder på ouppnåeliga mansideal. 
  • Anonym (Amomyn)
    Anonym (Diskussion) skrev 2024-05-15 12:20:11 följande:

Bara för att man är väldigt smal så betyder det inte att man har en ätstörning så du kan faktiskt inte alls vara säker på att de kvinnor han lägger ut bilder på har ätstörningar. Det borde väl du förstå, du som är så duktig. Gör om gör rätt, innan du försöker vara otrevlig mot andra genom att kalla de misogyna incels. 

Om benen sticker ut på samma sätt som ögonen buktar samt att kvinnorna knappt har nåt fett på sin sylvassa kropp så jo - då rör det sig om ohälsosamt underviktiga kvinnor med en trolig ätstörning. Sånt sprider man inte, bilder på andras sjukdomar. Det är hatiskt på riktigt.

Jag säger bara sanningen. Och vill vissa härinne inte höra denna så kan de sluta upp med att vara just misogyna. 
  • Anonym (Amomyn)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-15 08:57:11 följande:
    Det är tragiskt att varje gång jag skriver ut mina preferenser är det alltid någon tjockis som får komplex över sin kropp och behöver hacka på mig för att jag inte gillar deras kroppstyp.   
    Själv finner jag det ganska roligt att du så uppenbart projicerar dina egna kroppsliga brister på mig genom att kalla mig tjock.

Jag är normalviktig och föredrar män som också är det. Något jag själv ganska tydligt påpekat lite längre bak i tråden. 

Önskar att taniga korta incelpojkar kunde sluta projicera sin egen otillräcklighet på kvinnor.
  • Anonym (Amomyn)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-15 08:50:30 följande:
    Precis, så. Fast för kvinnor då.  Kan alltid vara singel om jag inte finner en smal kvinna.
    Ja, det vore nog det bästa med tanke på din bistra kvinnosyn.
  • Anonym (Amomyn)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-15 07:47:37 följande:
    Håller med om att man bör ta hand om sin kropp oavsett ålder, men det naturliga åldrandet sker ju ändå. En 60-åring kan helt enkelt inte ha en lika snygg kropp som en 25-åring, och om det finns någon enstaka som nästan har det, så är det just den typen jag beskrev ovan. En sådan som har sin egen kropp som största intresse, och typ inte göra annat än tränar, äter proteinpulver och spänner musklerna framför spegeln. Och en sådan vill jag inte ha heller. 
    Män och kvinnor behöver inte åldras på ett fult sätt om de tar hand om sig. Och med detta syftar jag inte på några extremer i viktväg utan en normalvikt helt enkelt med normalt BF. 

Håller man sig till en sund kost och leverne i övrigt (nix till solbadande, rökning, superi, sömnbrist) och regelbunden måttlig träning så kommer inte kroppen att säcka ihop efter 60 i de flesta fall.
Svar på tråden Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?