• fancyr

BF Januari 2025

Skapar en ny tråd för alla som har BF i januari 2025. Själv har jag precis fått reda på att jag är gravid med mitt tredje barn men sambons första och har prel.bf 20 januari. 

Hoppas vi kan bli fler här inne som vill följas åt Glad{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Januari 2025
  • smulis85

Kul med flera nya i gruppen grattis till er!! 

Trodde jag hade fått mindre illamående några dagar nu men nä idag är de i full gång igen fy! men man får väll tänka att de är ett bra tecken på att de växer därinne. Flört
    två veckor kvar till KUB känns som en evighet! Börjar bli nervös nu är ju en ganska stor milstolpe att komma till. Cool

• Elmth

Jag hoppar också in här och hoppas att förbli kvar.

Jag har bf 25 Januari och gick in i v. 10 idag (9+0).
    Detta är min 5e graviditet sedan September förra året, alla de tidigare avslutades tidigt med mf i allt från v. 4 till 6.

Denna graviditet gick jag till en privat gyn här i Örebro och fick utskrivet progesteron, trombyl och prednisolon i hopp om att det ska låta mig behålla graviditeten. I vecka 7 fick jag genom KK ett tidigt ultraljud och där kunde man se ett pickandes hjärta och ett embryo som mätte precis 7.0. Jag var i chock då jag haft sååå vaga symptom och känt mig ogravid. Jag har fortfarande så yttepyttelite symptom och är så orolig hela tiden att det ska ha stannat av. Till och med brösten har slutat ömma nu, det är endast nattetid dom är fylliga och ömma. Jag förstår att det är skit jobbigt att må illa och kräkas, men jag hade hellre tagit lite mer symptom så man kunde känna sig gravid än att känna sig helt vanlig.

• Estrid96
    Elmth skrev 2024-06-24 13:04:25 följande:

Jag hoppar också in här och hoppas att förbli kvar.

Jag har bf 25 Januari och gick in i v. 10 idag (9+0).
    Detta är min 5e graviditet sedan September förra året, alla de tidigare avslutades tidigt med mf i allt från v. 4 till 6.

Denna graviditet gick jag till en privat gyn här i Örebro och fick utskrivet progesteron, trombyl och prednisolon i hopp om att det ska låta mig behålla graviditeten. I vecka 7 fick jag genom KK ett tidigt ultraljud och där kunde man se ett pickandes hjärta och ett embryo som mätte precis 7.0. Jag var i chock då jag haft sååå vaga symptom och känt mig ogravid. Jag har fortfarande så yttepyttelite symptom och är så orolig hela tiden att det ska ha stannat av. Till och med brösten har slutat ömma nu, det är endast nattetid dom är fylliga och ömma. Jag förstår att det är skit jobbigt att må illa och kräkas, men jag hade hellre tagit lite mer symptom så man kunde känna sig gravid än att känna sig helt vanlig.

Så kämpigt med 5 graviditeter på så kort tid! Måste vara oerhört frustrerande :( men gött att ha en graviditet bekräftad i v7, håller tummarna att det går hela vägen denna gång!
  • Vinter89
    Hej alla!

Igår var jag på KUB och fick äntligen se lillen och allt känns mer verkligt på något vis. Jag fick ändrad BF som nu blev 3/1 men kommer bli ett december barn i alla fall då jag troligen kommer få planerad igångsättning, men hoppas det är okej att jag fortsätter föja er i denna grupp. 

Bara jag som känner att man kan hoppa över sommaren lite och snabbspola fram till vinter :D
  • Anonym (BF 16/1)

Hej!  Vet någon om det finns en fb grupp för BF jan 2025? Det fanns vid  tidigare gravidite r, men nu hittar jag ingenting i fb sökfunktion. 

Jag har BF 16/1. 

• EmmyLO
    Vinter89 skrev 2024-06-27 08:39:34 följande:
    Hej alla!

Igår var jag på KUB och fick äntligen se lillen och allt känns mer verkligt på något vis. Jag fick ändrad BF som nu blev 3/1 men kommer bli ett december barn i alla fall då jag troligen kommer få planerad igångsättning, men hoppas det är okej att jag fortsätter föja er i denna grupp. 

Bara jag som känner att man kan hoppa över sommaren lite och snabbspola fram till vinter :D
    Åh, grattis vad kul att få se den lilla! Klart du är välkommen att fortsätta i denna grupp!

Jag ska på KUB imorgon och är så H I M L A nervös. 

Tycker att det har varit, och fortfarande är, oerhört påfrestande att vara så orolig för missfall eller att det i övrigt ska vara något som inte ser bra ut. Jag hoppas så att jag ska få ett lugnande besked imorgon och äntligen tillåta mig själv att slappna av lite.
  • Idahmar

Kul att det börjar trilla in lite uppdateringar Om hur det går för alla!☺️

var själv hos BM idag där vi pratade igenom alla formulär som har fyllts i, tagit prover och äntligen fått en tid för de tidiga ultraljudet som blir om 3 veckor (kommer då vara i 13+1). Snälla låt kommande veckor gå lite fortare än det hittills gjort.

• Sola13
    Vinter89 skrev 2024-06-27 08:39:34 följande:
    Hej alla!

Så rolig!! 😍 Hur mår du? 

EmmyLO skrev 2024-06-27 17:23:55 följande:
    Åh, grattis vad kul att få se den lilla! Klart du är välkommen att fortsätta i denna grupp!

Tycker att det har varit, och fortfarande är, oerhört påfrestande att vara så orolig för missfall eller att det i övrigt ska vara något som inte ser bra ut. Jag hoppas så att jag ska få ett lugnande besked imorgon och äntligen tillåta mig själv att slappna av lite.

Jag ska gå nästa vecka och är också så otroligt nervös för samma sak! Håller tummarna imorgon, uppdatera gärna! 🥰 hur har du mått och mår? 

• Vinter89

Förstår dig, jag var jätte nervös inför KUB men så skönt när det var gjort och man kan njuta på ett helt annat sätt. Hoppas allt går bra imorgon! 
  • Vinter89
    Sola13 skrev 2024-06-27 19:46:57 följande:

Så rolig!! 😍 Hur mår du? 

Jag ska gå nästa vecka och är också så otroligt nervös för samma sak! Håller tummarna imorgon, uppdatera gärna! 🥰 hur har du mått och mår? 

Jo jag mår bra, hur mår du? 

Haft några jobbiga veckor med illamående och trötthet delux men jag går in i vecka 14 imorgon (13+0), så nu hoppas jag på att jag får några veckor att må bra och bara kunna njuta.
Svar på tråden BF Januari 2025