• fancyr

BF Januari 2025

Skapar en ny tråd för alla som har BF i januari 2025. Själv har jag precis fått reda på att jag är gravid med mitt tredje barn men sambons första och har prel.bf 20 januari. 

Hoppas vi kan bli fler här inne som vill följas åt Glad{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Januari 2025
  • Kattis93
    JohannaV skrev 2024-05-27 22:48:45 följande:

Hej!

Jag och min sambo är gravida med vårt första barn och har BF den 30e januari (om allt går som det ska!). Vi är 29 respektive 30 år gamla och är väldigt exalterade och oroliga på samma gång för allt som kan gå fel. Mina appar visar lite olika datum i hur långt gången man är i men i vecka 5 ska jag i alla fall vara (4+3/5 dagar).

Jag skaffade precis mitt konto på familjeliv så vet inte riktigt hur den här sidan fungerar men är det någon som har samma/nästintill samma BF får du gärna skriva, det är skönt att ha någon att jämföra lite med :) 

Grattis och välkommen! Jag har BF 23 januari 😀
  • Kazi2

Hej!

Jag och min sambo är gravida med vårt första barn och har BF den 30e januari (om allt går som det ska!). Vi är 29 respektive 30 år gamla och är väldigt exalterade och oroliga på samma gång för allt som kan gå fel. Mina appar visar lite olika datum i hur långt gången man är i men i vecka 5 ska jag i alla fall vara (4+3/5 dagar).

Jag skaffade precis mitt konto på familjeliv så vet inte riktigt hur den här sidan fungerar men är det någon som har samma/nästintill samma BF får du gärna skriva, det är skönt att ha någon att jämföra lite med :) 

Välkommen! 

jag har BF den 29e Jan enligt Natural Cycles. 
    Bara en vänlig påminnelse om att även om man är i samma vecka så behöver inte allt vara lika, så jämför inte allt för mycket utan fokusera mest på din graviditetsresa du har framför dig 🤗

• Kazi2
    Kattis93 skrev 2024-05-27 20:58:54 följande:

växtvärken kickat igång något otroligt nu senaste tre dagarna, könner verkligen igen detta från förra graviditeten. Eftermiddags illamåendet är fruktansvärt. Kräker inte men är så nära hela tiden om jag inte står stilla! Jobbar natt och rätt fysiskt krävande och just nu är det svårt 😅 barnmorska idag som tyckte jag skulle ha ett tidigt VUL redan nästa vecka 🙏🏻

Jag har mitt illamående på fm och ett fysiskt krävande jobb. Det är tufft! 

åh lycka att ?få? ett vul som man inte måste kriga för! Jag är avundsjuk 🙈

• fancyr

Är i v7 nu, 6+1 och känner inte heller så mycket. Har extremt svullen mage och ibland kan jag känna av stickningar i brösten. hungern är påtaglig då det känns som om jag mår illa för att jag inte ätit på länge. så har jag inte haft innan grav. Äter jag blir det bättre ☺️ kan känna av lite växtvärk/molvärk då och då i höften men thats it. Förra grav kom ?magsjukan? i v 8 så vi får väl se hur det blir i denna 😅

• Anonym (Molly)

Hej!

Jag har också BF 30/1 ☺️ håller tummarna att allt går bra!
  • Sola13
    Anonym (Bebbe3) skrev 2024-05-27 20:00:59 följande:
    Skönt att detär fler som i princip inte känner av ngt! 
    Är det första barnet? Om du har fler barn är det liknande symtom nu som då?
    Det är första, så har inget annat att jämföra med! Men känner flera som hade väldigt lite symtom och andra som fick sjukskriva sig i veckor, så försöker tänka att det är helt normalt. Men ser fram emot tidigt UL och att få veta ❤️
  • Anonym4848
    EmmyLO skrev 2024-05-27 14:16:33 följande:
    Har inte varit inne sista tiden men läst ikapp nu. Embryona kan, vad jag förstått, växa i väldigt olika takt. Kunde man se embryot, hjärtslag, under ultraljudet?

Jag var inne på gynakuten förra veckan pga kraftiga smärtor i magen. Var övertygad om utomkveds eller missfall... Läkaren gjorde ett vaginalt ultraljud och sa att det såg fint ut, även om det är tidigt. Jag noterade emellertid att pyret bara mätte ca. 6.3 mm, i vecka 6+4, vilket också är för litet enligt flera tabeller och appar. Sedan dess har jag i ren panik läst på utav bara tusan och det visar sig att alla tabeller anger lite olika och att alla embryon ju inte växer i samma takt, särskilt nu när de växer typ 1 mm per dag så kan det skilja sig åt. Även om jag ska medge att jag fortfarande känner mig ganska ängslig och orolig.  

Förstår också att det känns tungt att hålla fast vid hoppet just nu, men jag hade inte räknat med att det är kört. Och klart ni har chanser kvar.

Skickar styrkekram! 
    Jo har läst en del solskenshistorier men känns som en väldigt liten chans..men inte heeelt omöjligt förstås. Nej, syntes gulesäck i hinnsäcken (vilket jag förstått är positivt iaf) men inget mer. En grej som talar lite för att det KAN stämma är att jag testade mycket svagare på BIM denna gång än förra barnet, sen blev de starkare men senare i cykeln än sist. Och det kan ju betyda att det tog längre tid att fästa nu. Enligt läkaren kan det vara upp till en vecka efter samlaget och då kan jag ha varit i typ v 6+1 och då är det ju inte alla som ser foster på VUL. Så visst, en liiiiten chans finna det väl kvar, en minimal.

Åh va skönt för dig att det syntes nåt ändå! Hela denna grejen sätter ju verkligen ens nerver på prov..

Tack snälla du och kramar till dig också!
  • Anonym4848
    Kazi2 skrev 2024-05-27 17:32:27 följande:
    Än är hoppet inte släckt! Vad bra att du fick tid. ❤️
    Ja alltid bättre att få veta iallafall, men segt nu då när jag inte fick några klara besked. Tack!! ❤️ En minimal liten pyttechans finns det väl kvar.
  • Empatina

Jag hoppar in här! Vad fint att läsa om
    er alla.

Mitt livs första pluss. Beräknad 13 januari och mår piss. Har varit däckad av trötthet och illamående i ca en vecka nu (hela vecka 7) och fattar inte hur jag ska klara av jobbet. Hur gör ni andra som mår väldigt dåligt? Behövde sjukskriva mig två dagar när avdelningen reste iväg och i övrigt har jag jobbat mestadels från sängen. Hoppas verkligen att det kommer avta snart 😢

Och det här med att inte berätta!! Jag vill berätta för allt och alla men min man tycker att vi ska vänta tills vi vet att allt är ok. Hittills vet bara barnmorskan. Förstår att det är rationellt att vänta men känner mig väldigt ensam i allt, särskilt eftersom jag mår så dåligt.

• Dhalia34

Hej, hoppar in i tråden. 

Har bf ca 6/1 och hoppas verkligen att det här går vägen. Fick ett missfall i februari runt vecka 6 så man har lite oro i kroppen. Har inget barn sen tidigare utan det blir isåfall vårt första 😄

Första veckorna från bim hade jag extrem värk speciellt på nätterna men som avtog rätt fort igen. Tack och lov så gav den med sig då jag gick in i vecka 7. Det gick istället över till illamående. Det är hanterbart tack och lov och kommer bara lite till och från. Men tröttheten är verkligen inte att leka med behöver gå och ta tupplurer dom dagar jag är ledig och har möjlighet att sova under dagen. Annars så är brösten väldigt spända speciellt när jag legat ner och ställer mig upp. 

Hoppas vekrigen detta går vägen, hoppas ni andra får må bra Skrattande

Svar på tråden BF Januari 2025