BF Januari 2025
Skapar en ny tråd för alla som har BF i januari 2025. Själv har jag precis fått reda på att jag är gravid med mitt tredje barn men sambons första och har prel.bf 20 januari.
Hoppas vi kan bli fler här inne som vill följas åt
Skapar en ny tråd för alla som har BF i januari 2025. Själv har jag precis fått reda på att jag är gravid med mitt tredje barn men sambons första och har prel.bf 20 januari.
Hoppas vi kan bli fler här inne som vill följas åt
Hej alla!
Håller tummarna åt er alla!
Är själv gravid i v 14 nu, gjort NIPT och fick svar att det såg bra ut förra veckan. På torsdag har vi tid för ?vanliga? tidiga ultraljudet.
Har inga barn sedan tidigare men däremot haft 4 missfall senaste 2 åren, börjar inse att detta förhoppningsvis är vår tur!
Är det någon som har börjat känna av rörelser? Jag har inte, och är nyfiken på hur vanligt det är och när det brukar komma. Är första barnet för oss :)
Har gjort ett kub som såg bra ut ❤️
jag minns inte när jag kunde känna rörelser på tidigare graviditeter, jag har för mig det var runt vecka 18.
Jag är i vecka 14 nu
Hej, i början av veckan gjorde vi rutinultraljudet och allt såg bra ut med den lille, sån lättnad. Däremot kunde man se att moderkakan låg i framvägg och ganska långt ner så barnmorskan bokade in ett åter besök som vi ska på vecka 32 för att se så moderkakan inte ligger i vägen för utgången för bebis, för då blir de planerat kejsarsnitt. Känns otroligt jobbigt då jag verkligen vill ha en vaginal födsel men hoppas på de bästa, det är tydligen vanligt och förhoppningsvis när magen växer så växer också moderkakan mera uppåt berättade hon.
Vi fick även se kön, gick inte direkt att undvika när ?HAN? låg och visa upp sig så fint. Så glad känns så självklart.
Har även kunnat känna riktiga sparkar och hur de vänder sig där inne. Även killen tyckte känna en spark igår på utsidan av magen, går in i vecka 20 på söndag.
Vi har även köpt barnvagn och babyskydd, fick bli en cybex priam och cybex cloud t i-size plus. Vad har ni kollat på/ köpt?
Hur går de för er alla andra?
Hej, i början av veckan gjorde vi rutinultraljudet och allt såg bra ut med den lille, sån lättnad. Däremot kunde man se att moderkakan låg i framvägg och ganska långt ner så barnmorskan bokade in ett åter besök som vi ska på vecka 32 för att se så moderkakan inte ligger i vägen för utgången för bebis, för då blir de planerat kejsarsnitt. Känns otroligt jobbigt då jag verkligen vill ha en vaginal födsel men hoppas på de bästa, det är tydligen vanligt och förhoppningsvis när magen växer så växer också moderkakan mera uppåt berättade hon.
Vi fick även se kön, gick inte direkt att undvika när ?HAN? låg och visa upp sig så fint. Så glad känns så självklart.
Har även kunnat känna riktiga sparkar och hur de vänder sig där inne. Även killen tyckte känna en spark igår på utsidan av magen, går in i vecka 20 på söndag.
Vi har även köpt barnvagn och babyskydd, fick bli en cybex priam och cybex cloud t i-size plus. Vad har ni kollat på/ köpt?
Va härligt! 🥰 Jag längtar efter att det syns och känns!
Ja dom kikar ju snabbt på placeringen redan vid v 13 och säger samma sak då. Att den kan flytta på sig under grav och växer med magen. Min låg precis som din, långt ner. Förutom att det kan ge en hel del komplikationer under grav som blödningar tex så spelar de inte någon roll för min del. Då jag redan vet att jag kommer få ett planerat KS med tanke på 2 KS i bagaget. 1 pga misslyckat vändningsförsök och bebis i säte. 2 pga att det visade sig , precis som jag sa från början , att jag har ett för trångt bäcken. Så efter 38 timmar försök till vaginal förlossning blev det ett akut snitt. ( alla systrar och damer bakåt i tiden har för trångt bäcken och gjort ks )
Hej!
Det var länge sen jag var härinne nu. Vad fint att höra att allt såg bra ut och grattis till en liten pojk!
Vi var på RUL förra veckan. Jag var otroligt nervös inför det. Så det var en sån enorm lättnad när barnmorskan sa att allt såg bra ut! Och så fick vi veta att det är en liten flicka därinne!
Jag har moderkakan i bakvägg men barnmorskan sa att även de som har lågt i framvägg vid RUL ofta inte har det senare. Så ta inte ut något i förskott - jag håller tummarna att den växer sig uppåt! Det är lustigt att man är så olika - själv känner jag en ganska ordentlig förlossningsrädsla och vill verkligen inte föda vaginalt, och hade känt mig lättad om jag hade en fysiologisk medicinsk ursäkt till kejsarsnitt 😅🙈
Kul att ni köpt barnvagn! Min sambo är sugen på en Britax Smile 5, tror jag den hette. Vi ska väl åka till butik och rulla lite för att känna. Men just nu är fokus att välja förlossningsklinik! Har ni valt än?
Var också på RUL förra veckan och fick så vår lille pojke! Det var helt magiskt! Sedan nästan två veckor har jag också känt rörelser mer och mer och nu kan även min sambo känna honom, så mysigt! har moderkakan i bakvägg. Vi är inne på Bugaboo men inte bestämt oss för något än 🥰
Var också på RUL förra veckan och fick så vår lille pojke! Det var helt magiskt! Sedan nästan två veckor har jag också känt rörelser mer och mer och nu kan även min sambo känna honom, så mysigt! har moderkakan i bakvägg. Vi är inne på Bugaboo men inte bestämt oss för något än 🥰
Hej allihop! Hur mår ni? Hur har graviditeten varit so far? Vi har idag två månader kvar till BF och kan inte förstå det, första tiden gick otroligt långsamt men sedan RUL känns det som att allt går så fort! Än så länge ser allt fint ut vid kontrollerna hos BM och vi har inte gjort något ytterligare UL, även om jag nu gärna skulle vilja ha ett för skulle vara så skönt att få en uppdatering om läget..
v.33 nu (snart 34) och jag mår rätt bra, börjar nog vara inne på tröttare veckor nu känns de som. börjar vara rätt tungt för kroppen nu och känner av ryggen mer och mer för varje dag, ser dock alltid framemot torsdagarna då jag är på vattengympa vilket är superskönt! kontrollerna hos BM ser bra ut.
annars då, jo spjälsängen ihopsatt och bäddad idag! galet att det börjar närma sig. :)
Hej allihop! Hur mår ni? Hur har graviditeten varit so far? Vi har idag två månader kvar till BF och kan inte förstå det, första tiden gick otroligt långsamt men sedan RUL känns det som att allt går så fort! Än så länge ser allt fint ut vid kontrollerna hos BM och vi har inte gjort något ytterligare UL, även om jag nu gärna skulle vilja ha ett för skulle vara så skönt att få en uppdatering om läget..