• fancyr

BF Januari 2025

Skapar en ny tråd för alla som har BF i januari 2025. Själv har jag precis fått reda på att jag är gravid med mitt tredje barn men sambons första och har prel.bf 20 januari. 

Hoppas vi kan bli fler här inne som vill följas åt Glad{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Januari 2025
  • fancyr
    Kazi2 skrev 2024-05-24 06:18:37 följande:

Eller hur! 

suck?dottern på 5år nös precis, och jag fick springa iväg och spy 🤢 denna delen med graviditet vill jag helst inte ha, men ändå lugnar det mig mer! Så himla rädd för ett till missfall. 

ska ringa MVC idag så får vi se när jag ska in på samtal. 

hur gör ni som jobbar raka veckor när ni får tider till mvc? Och inte berättat för omgivningen?sist jobbade jag oregelbundna tider så detta är nytt för mig. 

Att jag har läkartid 😄 sen har vi flex så jag kan lösa det utan att säga 
  • Kazi2
    Anonym (..) skrev 2024-05-24 07:14:14 följande:
    Tandläkarn 👌 mycket tandvärk 😂
    fancyr skrev 2024-05-24 10:16:56 följande:

Jag fick tid på torsdag då jag lyckligtvis var schemafri. Men ska absolut använda tandläkare och läkare hädanefter 😂👍🏻

Tog ett clearblue veckoindikator - test idag som blinkade gravid 3+ vilket lugnade mig något fantastisk! kommer nog vilja testa igen tills vi har gått förbi v.8 🙈
  • Anonym (..)
    Kazi2 skrev 2024-05-24 21:15:56 följande:
    fancyr skrev 2024-05-24 10:16:56 följande:

Jag fick tid på torsdag då jag lyckligtvis var schemafri. Men ska absolut använda tandläkare och läkare hädanefter 😂👍🏻

Tog ett clearblue veckoindikator - test idag som blinkade gravid 3+ vilket lugnade mig något fantastisk! kommer nog vilja testa igen tills vi har gått förbi v.8 🙈
    Om du testat till v8 kommer du troligen råka på hookeffekt, strecken blir svagare och det påverkar även de med veckoindikator så att den kan visa färre veckor. Bara så att du inte blir livrädd när testen blir svagare 😊
  • Kazi2
    Anonym (..) skrev 2024-05-24 21:35:10 följande:
    Om du testat till v8 kommer du troligen råka på hookeffekt, strecken blir svagare och det påverkar även de med veckoindikator så att den kan visa färre veckor. Bara så att du inte blir livrädd när testen blir svagare 😊
    Tack! Jag vet det, men skulle ändå vilja 🙈 dock tillåter inte ekonomin det heller då alla tester är så dyra 😬
  • littlewickewire

Hej!
    Hoppar också in här! 😊 Gravid i v 5+2, bf 23 januari. Har inga barn, men två missfall i bagaget, ett MA som upptäcktes i v 11 (fostret dött i vecka 7..) och ett missfall i vecka 7 som upptäcktes under TUL. Förra gången kände jag dock inte symptom, vilket jag gör nu (ffa ömma bröst) så det är skönt.

Har TUL bokat 11 juni, ser så mycket fram emot det med skräckblandad förtjusning..! 

• Anonym4848

Rosa flytningar idag, så nu känns detta verkligen utom allt hopp.

Vet att det är rätt vanligt, men min tredje graviditet och aldrig haft en droppe förut. :(

6+6 idag och vul i 8+3. Ovissheten tar ju verkligen kål på en.

• Kazi2
    Anonym4848 skrev 2024-05-25 17:28:55 följande:

Rosa flytningar idag, så nu känns detta verkligen utom allt hopp.

Vet att det är rätt vanligt, men min tredje graviditet och aldrig haft en droppe förut. :(

6+6 idag och vul i 8+3. Ovissheten tar ju verkligen kål på en.

Åh nej 😢 
    prata med din BM och ring vc eller närmsta sjukhus för att få ett tidigare vul! Oron är inte rolig!!
  • Anonym4848
    Kazi2 skrev 2024-05-25 17:59:25 följande:
    Åh nej 😢 
    prata med din BM och ring vc eller närmsta sjukhus för att få ett tidigare vul! Oron är inte rolig!!
    Varit på gynakuten, gråtit, bönat och bett utan framgång. Så sjukt att man inte kan få hjälp.
  • Anonym (..)
    Anonym4848 skrev 2024-05-25 19:17:58 följande:
    Varit på gynakuten, gråtit, bönat och bett utan framgång. Så sjukt att man inte kan få hjälp.
    Så länge du inte har ont eller blöder rött så är det mycket troligt att det bara är sköra slemhinnor 🙏❤️ förhoppningsvis avtar det och du kan få bekräftat att det bara var en oskyldig rosa flytning 🤞
  • Anonym4848
    Anonym (..) skrev 2024-05-25 20:24:51 följande:
    Så länge du inte har ont eller blöder rött så är det mycket troligt att det bara är sköra slemhinnor 🙏❤️ förhoppningsvis avtar det och du kan få bekräftat att det bara var en oskyldig rosa flytning 🤞
    Tack ❤️ Hoppas det! Har inte alls ont och nu har det bara varit några bruna droppar under em/kväll. Googlat massor såklart och verkar kunna hända under ansträngning typ, och idag gjorde jag faktiskt en riktig fysisk ansträngning innan detta började. Känns långsökt att hoppas på eller?
Svar på tråden BF Januari 2025