BF Januari 2025
Skapar en ny tråd för alla som har BF i januari 2025. Själv har jag precis fått reda på att jag är gravid med mitt tredje barn men sambons första och har prel.bf 20 januari.
Hoppas vi kan bli fler här inne som vill följas åt
Skapar en ny tråd för alla som har BF i januari 2025. Själv har jag precis fått reda på att jag är gravid med mitt tredje barn men sambons första och har prel.bf 20 januari.
Hoppas vi kan bli fler här inne som vill följas åt
Jag hoppar in här! Vad fint att läsa om
er alla.
Mitt livs första pluss. Beräknad 13 januari och mår piss. Har varit däckad av trötthet och illamående i ca en vecka nu (hela vecka 7) och fattar inte hur jag ska klara av jobbet. Hur gör ni andra som mår väldigt dåligt? Behövde sjukskriva mig två dagar när avdelningen reste iväg och i övrigt har jag jobbat mestadels från sängen. Hoppas verkligen att det kommer avta snart 😢
Och det här med att inte berätta!! Jag vill berätta för allt och alla men min man tycker att vi ska vänta tills vi vet att allt är ok. Hittills vet bara barnmorskan. Förstår att det är rationellt att vänta men känner mig väldigt ensam i allt, särskilt eftersom jag mår så dåligt.
välkommen, jag ser till att försöka undvika sånt som får mig att må illa, sen ser jag till att äta något litet när jag känner att det kommer tillbaka. Digestivekex funkar för mig. När jag ej har det till hands så kan de hjälpa att dricka vätska av något slag.
Hej, hoppar in i tråden.
Har bf ca 6/1 och hoppas verkligen att det här går vägen. Fick ett missfall i februari runt vecka 6 så man har lite oro i kroppen. Har inget barn sen tidigare utan det blir isåfall vårt första 😄
Första veckorna från bim hade jag extrem värk speciellt på nätterna men som avtog rätt fort igen. Tack och lov så gav den med sig då jag gick in i vecka 7. Det gick istället över till illamående. Det är hanterbart tack och lov och kommer bara lite till och från. Men tröttheten är verkligen inte att leka med behöver gå och ta tupplurer dom dagar jag är ledig och har möjlighet att sova under dagen. Annars så är brösten väldigt spända speciellt när jag legat ner och ställer mig upp.
Hoppas vekrigen detta går vägen, hoppas ni andra får må bra
Välkommen, vilken vecka är du i nu och vad har du för BF?
vi får hoppas tillsammans! Jag har också haft ett missfall så förstår din oro.
Oj här händer de mycket på nån vecka kul med så många nya som fått plus! Själv börjar jag bli nervös inför vul på fredag ska då vara i v 8+2 har bokat privat ska jag tilllägga då vi inte fick nått genom kommunen vilket jag tycker är så dåligt med tanke på att vi har 4mf och ett utomkvedshavandeskap i bagaget innan vår son kom efter 3 ivf försök. De tänker väll att vi ska vara glada för de barn vi redan har antar jag.
Tycker inte Jag haft lika mycket växtvärk som förra graviditeten hade mest i början bara nu kan de vara svagt molande på kvällen ibland. Däremot illamående typ hela dagarna och spyr precis varenda dag är kul med en ett åring som följer med överallt då haha som gapskrattar när jag spyr Hur mår ni andra i samma vecka andra symtom som kommit?
Välkommen, vilken vecka är du i nu och vad har du för BF?
vi får hoppas tillsammans! Jag har också haft ett missfall så förstår din oro.
Idag 6+3 gjorde sig morgonillamåendet märkbart 😅 nu får vi se hur det artar sig 😆
förra grav blev det magsjukemående från vecka 8
Hur går det för alla med symptom? Skriv gärna vilken vecka ni är i + symptom
Obs! Kom ihåg att det är svårt att jämföra symptom med varandra även om vi är samma vecka, allt är ju extremt individuellt!
Jag är i v 6+0
Symptom hittills: ömma bröst (ffa på natten/morgonen), molvärk till och från, ont i ryggen, hugg i ligamenten (ffa när jag rör på mig efter att ha varit still ett tag), extrem trötthet på eftermiddagen och igår fick jag ett nytt symptom - gravid-känslosamhet, bröt ihop på eftermiddagen helt utan förklaring
Hur går det för alla med symptom? Skriv gärna vilken vecka ni är i + symptom Obs! Kom ihåg att det är svårt att jämföra symptom med varandra även om vi är samma vecka, allt är ju extremt individuellt!
Jag är i v 6+0
Symptom hittills: ömma bröst (ffa på natten/morgonen), molvärk till och från, ont i ryggen, hugg i ligamenten (ffa när jag rör på mig efter att ha varit still ett tag), extrem trötthet på eftermiddagen och igår fick jag ett nytt symptom - gravid-känslosamhet, bröt ihop på eftermiddagen helt utan förklaring
Fjärde barnet 6+2 nu tror vi...kan va snarare v.10 också men vi vet inte.
5 MA i bagaget sedan yngsta av tre barn föddes 2016 så har tyvärr varken förväntningar eller förhoppningar denna gången men tänker jag kan hänga kvar här me er ett tag iaf 🙃
oh jag vet inte varför min signatur e massa siffror eller hur man ändrar de 😅 o profilbilden e minst 8 år gammal men ah Sarah här iaf!
Hej och grattis till alla!
jag plussade oväntat för lite mer än en vecka sen. Hade bruna flytningar på bim så väntade mens men när den inte kommit dagen efter blev jag fundersam men blev ändå förvånad när det blev ett superstarkt pluss snabbt.
är 40 år och blev gravid på ett oskyddat samlag, men vet ju hur barn blir till?och känner mest glädje dock mkt tankar kring att börja om, vara ?äldre? förälder, kommer orken finns, hinner man med de äldre barnen,blir en riktig sladdis med 8 års ålderskillnad till närmsta syskon. Blir även nr 4 så plats finns inte i bilen och inte heller sovrum i huset. Allt detta är inte så stora problem för mig egentligen men för mannen som har panik.
Abort är dock inget alternativ, då jag gjort det en gång och efter det sagt aldrig mer.
Nån annan här som med är lite ?äldre?😉?
Här har du mig 😅 blir 41 i augusti o min yngsta av tre blir 8 i september min äldsta är 22 i år o min mittersta 16 alltså du jag fattar precis. Vi fick så många MA att vi gav upp syskon till minstingen som lever i stort sett som ensambarn och ja va hände en gång o pang! Men har tyvärr inga förväntningar eller förhoppningar men gillar det en annan skrivit här innan ett par gånger, ska tänka jag väntar barn o inte missfall från o me nu!
Men e du också 83:a eller e du ny 40 åring?