BF Januari 2025
Skapar en ny tråd för alla som har BF i januari 2025. Själv har jag precis fått reda på att jag är gravid med mitt tredje barn men sambons första och har prel.bf 20 januari.
Hoppas vi kan bli fler här inne som vill följas åt
Skapar en ny tråd för alla som har BF i januari 2025. Själv har jag precis fått reda på att jag är gravid med mitt tredje barn men sambons första och har prel.bf 20 januari.
Hoppas vi kan bli fler här inne som vill följas åt
Hej gänget!
Fick en ljusrosa blödning igår vid toalettbesök och lika imorse men då var den snarare röd/brun. Idag är det vecka 5+1.
Någon som varit med om samma? Hur gick det?
Ska tillägga att jag bokat in inskrivningssamtal på tisdag 28/5 och att jag då kommer ta upp detta med BM.
Är bara orolig då jag aldrig varit gravid förut och jag är livrädd för missfall även om jag vet att det är vanligt med blödning i början. Erfarenheter?😰
Är i v 7+3, någon annan som upplever att symtom kommer och går väldigt mycket? Fram till v 6+6 kände jag väldigt lite, lite trött och lite ömma bröst typ. De senaste dagarna har jag för första gången upplevt yrsel och lite illamående som släpper när jag äter. Men idag är det nästan borta! oroar mig också över att brösten känns mindre svullna.
Är i v 7+3, någon annan som upplever att symtom kommer och går väldigt mycket? Fram till v 6+6 kände jag väldigt lite, lite trött och lite ömma bröst typ. De senaste dagarna har jag för första gången upplevt yrsel och lite illamående som släpper när jag äter. Men idag är det nästan borta! oroar mig också över att brösten känns mindre svullna.
Hej!
hoppar också på här 😊 är gravid för första gången och beräknad 8 januari 25. Gick på ivf utredning i ett halvår och skulle precis starta upp ?processen? när jag lyckades bli gravid naturligt.
Tyvärr har glädjen försvunnit lite sen jag gör en och en halv vecka sen började må väldigt dåligt. Har kräkts mycket hemma och på jobbet och var tom tvungen att sjukskriva mig ett par dagar då jag inte ens kom upp ur sängen av illamående. jag har testat sea band, postafen, ingefära och nu utskrivet lergigan för dag och natt.
någon annan som mår väldigt dåligt och har bra tips? Tycker lergigan comp verkar funka helt ok, har inte kräkts på jobbet idag. Däremot sa barnmorskan att jag kan äta upp till 6 tabletter idag men då skulle det innebära 100 mg över rekommenderad koffeinintag per dag vilket inte känns bra?
Tänkte även testa b6, någon som testat?
kram till alla
Petra
Hej! Hoppar in här och följer med. Fick veta i måndags att jag var gravid. Det är 3e graviditeten jag vet om.
Fick ett missfall för 8 månader sen (då i v.8) och då hade vi försökt få ett syskon i över 2år.
Jag är nu i v.5 (4+1) idag. Och tiden kan inte gå långsammare! 🙈
Ett delmål jag har är att komma över v.8 men att inte försöka tänka så mycket på det 🙃 tror ni de kommer gå?
mått illa i några dagar men spydde i morses. Gjorde inte det med 1a och hann aldrig dit med 2a.
Hej! Hoppar in här och följer med. Fick veta i måndags att jag var gravid. Det är 3e graviditeten jag vet om.
Fick ett missfall för 8 månader sen (då i v.8) och då hade vi försökt få ett syskon i över 2år.
Jag är nu i v.5 (4+1) idag. Och tiden kan inte gå långsammare! 🙈
Ett delmål jag har är att komma över v.8 men att inte försöka tänka så mycket på det 🙃 tror ni de kommer gå?
mått illa i några dagar men spydde i morses. Gjorde inte det med 1a och hann aldrig dit med 2a.
Eller hur!
suck?dottern på 5år nös precis, och jag fick springa iväg och spy 🤢 denna delen med graviditet vill jag helst inte ha, men ändå lugnar det mig mer! Så himla rädd för ett till missfall.
ska ringa MVC idag så får vi se när jag ska in på samtal.
hur gör ni som jobbar raka veckor när ni får tider till mvc? Och inte berättat för omgivningen?sist jobbade jag oregelbundna tider så detta är nytt för mig.
Eller hur!
suck?dottern på 5år nös precis, och jag fick springa iväg och spy 🤢 denna delen med graviditet vill jag helst inte ha, men ändå lugnar det mig mer! Så himla rädd för ett till missfall.
ska ringa MVC idag så får vi se när jag ska in på samtal.
hur gör ni som jobbar raka veckor när ni får tider till mvc? Och inte berättat för omgivningen?sist jobbade jag oregelbundna tider så detta är nytt för mig.