• fancyr

BF Januari 2025

Skapar en ny tråd för alla som har BF i januari 2025. Själv har jag precis fått reda på att jag är gravid med mitt tredje barn men sambons första och har prel.bf 20 januari. 

Hoppas vi kan bli fler här inne som vill följas åt Glad{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Januari 2025
  • Kazi2
    Anonym4848 skrev 2024-05-25 19:17:58 följande:
    Varit på gynakuten, gråtit, bönat och bett utan framgång. Så sjukt att man inte kan få hjälp.

Ja de är så sjukt! 

jag hade inte ont, lätta rosa blödningar till och från så fick göra ett uvi test först. Det visade såklart negativt. 

först efter det fick jag till ett vul. Men de var med nöd och näppe, de ifrågasatte om jag ens var gravid 🙄 så fick göra ett gravtest till där. De visade positivt fortfarande och kan ju göra det en tid efter missfall. 

det visade sen att inga rester fanns och att allt var borta. 

fortsätt stå på dig, och be dom utesluta allt annat.

• Anonym4848
    Kazi2 skrev 2024-05-26 05:34:03 följande:

Ja de är så sjukt! 

jag hade inte ont, lätta rosa blödningar till och från så fick göra ett uvi test först. Det visade såklart negativt. 

först efter det fick jag till ett vul. Men de var med nöd och näppe, de ifrågasatte om jag ens var gravid 🙄 så fick göra ett gravtest till där. De visade positivt fortfarande och kan ju göra det en tid efter missfall. 

det visade sen att inga rester fanns och att allt var borta. 

fortsätt stå på dig, och be dom utesluta allt annat.

Ja man fattar ju att allvarligt sjuka går före osv, jag sa att jag kan vänta hela dagen men nej. Fick en Alvedon, skrattretande. Så kommer det väl en faktura på 400 kr, det blev en dyr Alvedon.

Att vi bor i ett välfärdsland med hög skatt och bland den mest avancerade vård i hela världen men man måste vara döende för att få ta del av den.

Tack för pepp, ska ringa vanliga gyn imorrn bitti och tjata. Hatar att tjata, men vad ska man göra?
  • Anonym (Bebbe3)

Hur går det för alla med symtom? 

Har haft någon dag med lite bröstspänningar och växtvärk i magen men annars ingenting. 

Verkligen inga symtom. Är det någon där liksom?

• Anonym4848

Fick tid idag på gyn!

Syns en hinnsäck med gulesäck men för litet för 7+1 som det borde vara idag. Men de får ju inte döma ut i detta skede, även om jag förstår att det är kört. Tråkigt såklart men är ändå helt inställd på det, därför jobbigt att inte få klara besked så man kan boka skrapning och gå vidare!

Så ny tid nästa vecka för att kolla igen..vågar fortfarande inte snusa förrän det är helt klarlagt så bara att kämpa på, en dag I taget.

Hade varit så kul att hänga här med er och passade så bra i våra liv just nu, vem vet om vi ens har fler chanser kvar?

• Sola13

Ska vara i v 8+0 idag, har fortfarande bars väldigt lätta symtom. Smått illamående ibland, känt av som lite ?mensvärk? igår under en kortare stund, tycker mina bröst är lite svullna jämfört med vanligt men gör inte alls ont. Trötthet och svullen  mage, men det är standard för mig 😂

• EmmyLO
    Anonym4848 skrev 2024-05-27 14:03:58 följande:

Fick tid idag på gyn!

Syns en hinnsäck med gulesäck men för litet för 7+1 som det borde vara idag. Men de får ju inte döma ut i detta skede, även om jag förstår att det är kört. Tråkigt såklart men är ändå helt inställd på det, därför jobbigt att inte få klara besked så man kan boka skrapning och gå vidare!

Så ny tid nästa vecka för att kolla igen..vågar fortfarande inte snusa förrän det är helt klarlagt så bara att kämpa på, en dag I taget.

Hade varit så kul att hänga här med er och passade så bra i våra liv just nu, vem vet om vi ens har fler chanser kvar?

Har inte varit inne sista tiden men läst ikapp nu. Embryona kan, vad jag förstått, växa i väldigt olika takt. Kunde man se embryot, hjärtslag, under ultraljudet?

Jag var inne på gynakuten förra veckan pga kraftiga smärtor i magen. Var övertygad om utomkveds eller missfall... Läkaren gjorde ett vaginalt ultraljud och sa att det såg fint ut, även om det är tidigt. Jag noterade emellertid att pyret bara mätte ca. 6.3 mm, i vecka 6+4, vilket också är för litet enligt flera tabeller och appar. Sedan dess har jag i ren panik läst på utav bara tusan och det visar sig att alla tabeller anger lite olika och att alla embryon ju inte växer i samma takt, särskilt nu när de växer typ 1 mm per dag så kan det skilja sig åt. Även om jag ska medge att jag fortfarande känner mig ganska ängslig och orolig.  

Förstår också att det känns tungt att hålla fast vid hoppet just nu, men jag hade inte räknat med att det är kört. Och klart ni har chanser kvar.

Skickar styrkekram! 
  • Kazi2
    Anonym4848 skrev 2024-05-27 14:03:58 följande:

Fick tid idag på gyn!

Än är hoppet inte släckt! Vad bra att du fick tid. ❤️
  • Anonym (Bebbe3)
    Sola13 skrev 2024-05-27 14:09:10 följande:

Ska vara i v 8+0 idag, har fortfarande bars väldigt lätta symtom. Smått illamående ibland, känt av som lite ?mensvärk? igår under en kortare stund, tycker mina bröst är lite svullna jämfört med vanligt men gör inte alls ont. Trötthet och svullen  mage, men det är standard för mig 😂

Skönt att detär fler som i princip inte känner av ngt! 
    Är det första barnet? Om du har fler barn är det liknande symtom nu som då?
  • Kattis93

växtvärken kickat igång något otroligt nu senaste tre dagarna, könner verkligen igen detta från förra graviditeten. Eftermiddags illamåendet är fruktansvärt. Kräker inte men är så nära hela tiden om jag inte står stilla! Jobbar natt och rätt fysiskt krävande och just nu är det svårt 😅 barnmorska idag som tyckte jag skulle ha ett tidigt VUL redan nästa vecka 🙏🏻

• JohannaV

Hej!

Jag och min sambo är gravida med vårt första barn och har BF den 30e januari (om allt går som det ska!). Vi är 29 respektive 30 år gamla och är väldigt exalterade och oroliga på samma gång för allt som kan gå fel. Mina appar visar lite olika datum i hur långt gången man är i men i vecka 5 ska jag i alla fall vara (4+3/5 dagar).

Jag skaffade precis mitt konto på familjeliv så vet inte riktigt hur den här sidan fungerar men är det någon som har samma/nästintill samma BF får du gärna skriva, det är skönt att ha någon att jämföra lite med :) 

Svar på tråden BF Januari 2025