• Anonym (Hh)

Spelar antalet sexpartners någon roll?

Så, hur är det egentligen. Bryr ni er om antalet sexpartners era respektive har i bagaget? Och är det en deal breaker för ett förhållande?
    Kommentera gärna också vad som skulle kunna vara den magiska gränsen om ni bryr er. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?
  • Anonym (borderlina)
    Anonym (Kan inte bry mig mindre) skrev 2024-04-08 06:49:33 följande:
    Åh, herrejisses! Tre? Det är ju ingenting. Man behöver inte ligga runt för att komma upp i över tre. Fast, det beror ju på vid vilken ålder du menar. 
    Han är snart 50. Först hade han en flickvän, sedan träffade han sin (ex) fru och sedan mig. 3 totalt. Jag är 18år yngre och har legat med kanske 75 :(
  • Anonym (B)

Jag är kvinna och skulle troligen inte kunna vara tillsammans med någon som haft sex med över 100 personer, men det beror inte på antalet i sig, utan på att en sådan man nog skulle vara väldigt olik mig som person.

• Anonym (Kan inte bry mig mindre)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-04-08 07:07:42 följande:
    Han är snart 50. Först hade han en flickvän, sedan träffade han sin (ex) fru och sedan mig. 3 totalt. Jag är 18år yngre och har legat med kanske 75 :(
    Det var mer att du tycker att det är fel om man haft mer än tre som jag reagerade på. 
  • Tobben
    Anonym (Vår) skrev 2024-04-07 21:48:23 följande:
    Så klokt och fint skrivet av dig
    Tack :)
  • Anonym (M)

Vill helst inte dejta en man som tidigare skvätt runt och utnyttjat kvinnor. Tyder på en dålig kvinnosyn och att han har ett Madonna/Hora-komplex.

Gillar fina män som inte objektifierar.

• Anonym (fdPåJakt)

Jag tror att en del män kanske känner oro och otillräcklighet över sin egen sexualitet om de själva inte har haft många partners medan kvinnan i deras liv har haft ett rikt och varierat sexliv. Detta gör nog att många män föredrar en kvinna med lågt "bodycount".

Själv bryr jag mig egentligen inte så länge min kvinna älskar mig och jag är den hon vill ha. Jag tycker t o m att det är positivt om hon är väldigt sexuellt erfaren.

• Anonym (Man)
    Anonym (M) skrev 2024-04-08 10:27:35 följande:

Vill helst inte dejta en man som tidigare skvätt runt och utnyttjat kvinnor. Tyder på en dålig kvinnosyn och att han har ett Madonna/Hora-komplex.

Gillar fina män som inte objektifierar.

Tycker du en man som skvött runt automatiskt har utnyttjat kvinnor? Så länge båda parter har samma förutsättningar på tillfälligt sex eller förhållande så är det då ingen som blir utnyttjad och har inget med vare sig dålig syn på kvinnor eller män i mina ögon.
  • Anonym (M)
    Anonym (Man) skrev 2024-04-08 11:29:58 följande:
    Tycker du en man som skvött runt automatiskt har utnyttjat kvinnor? Så länge båda parter har samma förutsättningar på tillfälligt sex eller förhållande så är det då ingen som blir utnyttjad och har inget med vare sig dålig syn på kvinnor eller män i mina ögon.
    Har han inte lovat tjejerna något mer djupgående än ytligt, tillfälligt sex så är det ett sorts utnyttjande i mina ögon.

Jag är inte själv intresserad (och aldrig varit) av några lösa förbindelser och vill träffa en likasinnad. Någon som delar mina värderingar när det kommer till sex och relationer.
  • Anonym (man 50)

När jag var yngre hade jag tyckt det var jobbigt med en mycket mer erfaren kvinna,  inte för att jag tyckte det var äckligt utan för att jag själv hade haft få partners och kände mig otillräcklig och också lite avundsjuk på att jag inte fått leka runt sas (jag hade ett par långa förhållanden tidigt). Nu när jag är medelålders och rätt erfaren skulle jag inte bry mig det minsta om hur många partners en kvinna hade haft, möjligen skulle det vara ett problem om hon hade haft väldigt få för det kunde tyda på att hon hade lågt intresse för sex. Självklart finns det negativa sidor med att ha väldigt många partners, det kan tyda på en osund inställning till sex eller andra problem, och risken för HPV är högre. Men jag skulle aldrig låta det påverka min inställning till förhållandet i sig. Jag förstår inte däremot varför det är så tabu att fråga om antal tidigare partners eller om ens partners tidigare sexerfarenheter - utan att gå in på personliga detaljer naturligtvis. Det är ju en del av den man är och innget att vare sig hymla om  eller skämmas för, jag tror att det är bara bra för ett förhållande om man kan  prata öppet och otvunget om sex inklusive ens tidigare erfarenheter.

• Anonym (Hejhej)

För mig spelar det stor roll. TIllsammans med allting annat man gjort tidigare så beskriver det vad man är för person och vilka värderingar man har. Hur mycket det spelar roll är 100% upp til var och en att tycka till om.

Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?