• Anonym (Hh)

Spelar antalet sexpartners någon roll?

Så, hur är det egentligen. Bryr ni er om antalet sexpartners era respektive har i bagaget? Och är det en deal breaker för ett förhållande?
    Kommentera gärna också vad som skulle kunna vara den magiska gränsen om ni bryr er. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-10 07:52:18 följande:
    Jag tror ofta att man kan ha fel. Kvinnan som man tror säkert måste ha flera sexpartners, hon klär sig ju utmanande, kanske inte alls är så. Medan kvinnan som inte ser ut som den typen kanske döljer sidor som man aldrig kunnat ana.
    Oavsett så är nog båda kapabla att sköta sina jobb. 
    Ja!
    Skulle aldrig någonsin får för mig att klä mig som ett våp, dansa utmanande, bjuda ut mig eller vad nu en person som ser ut att ha mycket sex gör. och jag har aldrig någonsin gått hem med ett krogragg. På riktigt. 

Ja, jag har ett förhållandevis högt antal, men jag har en ordnad ekonomi och har jobbat heeela mitt vuxna liv vid sidan av studierna (började när jag var 15).

Det ÄR skillnad på folk och folk men man kan inte dra slutsatsen att högt antal sexpartner är lika med whitetrash. 
  • Anonym (Hh)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-04-10 10:33:51 följande:

Jag tror att ett högt antal sexpartners göt det svårt att knyta an till en man sexuellt och sex riskerar bli kärlekslöst och mekaniskt. Är så tacksam att det inte blivit så för mig. 

Jag tror även antalet sexpartners och sjuka destruktiva saker som gangbangs, bli utlånad,  dp och fisting riskerar riskerar att göra att romantiskt sex med rätt man inte ger något. Jag är så tacksam att det inte blivit så för mig.

Jag tänkte ofta på det under och efter sådana saker att nu har jag förstört mig för rätt man i framtiden. Jag kommer inte uppskatta honom och han kommer inte älska mig, jag har förstört det. Är så tacksam att det inte blev så.

Varför måste det bli så? Om det inte blivit så för dig (och inte för mig) så är det väl inget som säger att det riskerar det för andra.
    Jag hade kärlekslöst och mekaniskt sex med min andra sexpartner i livet. 
    Men nr 30+ som jag älskade av hela mitt hjärta och lite till fanns det inget känslobortfall alls. Vi ÄLSKADE med varandra, inte knullade (fast ibland vill man bli ordentligt påsatt också).

Det KAN bli så, men BEHÖVER absolut inte det. Det beror ju på varför man har sex, oavsett om det är nr 1 eller 54. 
  • Anonym (Vår)
    Anonym (Man) skrev 2024-04-10 08:03:18 följande:

Jag tror att det är vanligare att män som gjort karriär har haft fler sexpartners än långtidsarbetslösa män. Så ett tips för dom som vill träffa män med få tidiga sexpartners är att söka bland arbetslösa.

Det har knappast något med om någon har en karriär eller inte att göra
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Vår) skrev 2024-04-10 12:47:10 följande:
    Det har knappast något med om någon har en karriär eller inte att göra
    Fast för kvinnor hade det ju slogs det fast i tråden. 

Och jag tror att det visst ligger något i det. 

Jag tycker inte att det är så men uppenbarligen så ser samhället på det på det sättet. 
    Män som gjort karriär och tjänar pengar är framgångsrika och får ligga mycket. 
    Kvinnor som har legat mycket är ansvarslösa och kan inte sköta sitt jobb.

Förstår verkligen inte hur den här ekvationen går ihop. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (jag) skrev 2024-04-09 19:39:05 följande:
    Nja, blanda inte in ålder ihop med smak, nej man blir inte ok med gränslös sexualitet bara för att man blir äldre. Jag är man, 50+ och hade absolut inte valt en relation med en kvinna som legat med 200 män oavsett när det skett. Det har inget med syn på sex att göra utan snarare med syn på urelationer att göra.

Jag vill ha en partner som ser på relationer och en partner som något unikt och värdefullt, inte som bara en till köttbit i mängden.
    Fast just relationer blir ju unika och värdefulla om de personerna inte haft så många förhållanden. Sen kan kan de ju fortfarande värdera olika förhållanden de haft olika mycket. Om det nu verkligen är det som stör dig och inte sexet.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (jag) skrev 2024-04-09 19:51:27 följande:
    Elle så gör man det men kommer ändå fram till att man inte vill det?

Vad får dig att tro att det baaaaara är människor med gränslös sexualitet som har förmåga att tänka "längre"? Låter ju snarare som att du håller på och vinklar på alla möjliga sätt för att få fram det du anser är "rätt svar". Typ, om man inte kommer fram till samma slutsats som du så har man bara inte tänkt klart, för bara man tänker tillräckligt länge så är det ju självklart att man kommer tycka som du,  urlöjligt.

Du får väl gilla vad du vill, men det vore ju bra om du då kan låta bli att påstå att människor som inte gillar samma saker som du gör bara inte tänkt klart.
    Tror nog att de faktiskt har sina gränser när det gäller sexualitet.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Hh) skrev 2024-04-10 07:08:05 följande:
    Jag hoppas verkligen ni förstår att det inte gäller ALLA kvinnor. Vi är ju individer, och mitt antal sexpartners har inget att göra med hur jag sköter mitt jobb eller ekonomi. Och vad har slarv med sex att göra ?
    Om man inte skyddar sig eller tex är oförsiktig och sätter sig i utsatta situationer 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Hh) skrev 2024-04-10 12:39:49 följande:
    Varför måste det bli så? Om det inte blivit så för dig (och inte för mig) så är det väl inget som säger att det riskerar det för andra.
    Jag hade kärlekslöst och mekaniskt sex med min andra sexpartner i livet. 
    Men nr 30+ som jag älskade av hela mitt hjärta och lite till fanns det inget känslobortfall alls. Vi ÄLSKADE med varandra, inte knullade (fast ibland vill man bli ordentligt påsatt också).

Det KAN bli så, men BEHÖVER absolut inte det. Det beror ju på varför man har sex, oavsett om det är nr 1 eller 54. 
    Det som skadar en människas sexualitet är väl mer om det har varit utan samtycke eller att man går med på sånt man egentligen inte ville eller kändes bra. Sen att bli skammad av andra kan nog också påverka
  • Anonym (Ingefära)

Ja det gör det för mig (jag är man). Men kanske inte som ni tror.

Jag ser helst att en kvinna jag träffar har haft många sexpartners och ett vidlyftigt sexliv. Även om inte det är någon garanti så ökar det sannolikheten till att hon är väldigt sexuell av sig och gärna tar för sig sexuellt. Att hon inte är tillknäppt, pryd och passiv. Det finns inget mer avtändande än en kvinna som förväntar sig att jag skall dra hela det sexuella lasset. Då avstår jag

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hh) skrev 2024-04-10 12:34:40 följande:
    Ja!
    Skulle aldrig någonsin får för mig att klä mig som ett våp, dansa utmanande, bjuda ut mig eller vad nu en person som ser ut att ha mycket sex gör. och jag har aldrig någonsin gått hem med ett krogragg. På riktigt. 

Ja, jag har ett förhållandevis högt antal, men jag har en ordnad ekonomi och har jobbat heeela mitt vuxna liv vid sidan av studierna (började när jag var 15).

Det ÄR skillnad på folk och folk men man kan inte dra slutsatsen att högt antal sexpartner är lika med whitetrash. 
    Jag har inget emot kvinnor som klär sig utmanande, spelar på sex. Jag har inget emot kvinnor som inte är så heller. Och om hon haft många krogragg eller inte spelar inte heller nån roll. Huvudsaken är att hon gör nåt som hon själv vill och gillar.
    Jag ser inte ser på kvinnor som haft många, dömer inte. Jag verkar vara ett undantag men jag kan tända på det istället. Om nåt så är jag lite avis, skulle också velat haft många Drömmer
Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?