Anonym (Maria) skrev 2024-04-10 13:20:47 följande:
Fast just relationer blir ju unika och värdefulla om de personerna inte haft så många förhållanden. Sen kan kan de ju fortfarande värdera olika förhållanden de haft olika mycket. Om det nu verkligen är det som stör dig och inte sexet.
Nja, eftersom de allra flesta relationer är monogama relationer så är det ju väldigt tveksamt om en person som haft väldigt många sexpartner haft så många långa relationer, utan kanske snarare väldigt många korta relationer, kk relationer, ons, etc. Det skulle få mig att fundera över hur bra en sån person fungerar i en lång relation, hur personen ser på relationer, hur personen ser på exklusivitet, etc. Eller om personen levt öppna relationer som jag absolut inte är intresserad av, eller kanske till och med haft långa relationer med knullat runt i smyg och det är jag definitivt inte intresserad av.
OBS! Det här är hur JAG resonerar kring en potentiell partner, hur andra gör är upp till dem, smaken är som baken. Tråden handlar om vad var och en tycker och inte om vad som är rätt för alla. Och personligen skippar nog en relation med en personer med gränslös sexualitet i bagaget eftersom jag inte dels tror att våran syn på relationer inte skulle vara kompatibla, och dels för att jag skulle ha svårt för att lita på en sån person.