• Anonym (Hh)

Spelar antalet sexpartners någon roll?

Så, hur är det egentligen. Bryr ni er om antalet sexpartners era respektive har i bagaget? Och är det en deal breaker för ett förhållande?
    Kommentera gärna också vad som skulle kunna vara den magiska gränsen om ni bryr er. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ingefära) skrev 2024-04-10 13:56:59 följande:

Ja det gör det för mig (jag är man). Men kanske inte som ni tror.

Jag ser helst att en kvinna jag träffar har haft många sexpartners och ett vidlyftigt sexliv. Även om inte det är någon garanti så ökar det sannolikheten till att hon är väldigt sexuell av sig och gärna tar för sig sexuellt. Att hon inte är tillknäppt, pryd och passiv. Det finns inget mer avtändande än en kvinna som förväntar sig att jag skall dra hela det sexuella lasset. Då avstår jag

Japp, kan bara hålla med.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-10 14:08:06 följande:
    Japp, kan bara hålla med.
    Det beror nog på din brist på erfarenhet och desperation Kaffedraken. Jag menar är man desperat efter ett knull så spelar det inte så stor roll vad man får, allt är bättre än fröken höger. 

Men när man knullat som kaniner ett tag så börjar man kanske inse att det finns andra saker i en relation som är minst lika viktiga. Vad gör man EFTER att man klivit ur sängen till exempel? Har man liknade intressen? Kan man prata med varandra? Har man samma syn på relationer? Jag menar, det är säkert trevligt om hon är kåt som ett djur och imponerande om hon kan göra en trippelvolt från sängkanten och landa rakt på din kuk med ett tadaaaaa! Men gör hon likadant med 10 andra snubbar samtidigt som hon är med dig är är det kanske inte lika kul längre? Och hur ska du kunna lita på att hon inte gör det om hon tidigare betat av män på löpande band och ett knull är som att gå på muggen?

När det gäller relationer så kan det väl kanske, möjligen vara bra att tänka lite längre än kuken och försöka se helheten och inte bara sexet?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (jag) skrev 2024-04-11 12:12:32 följande:
    Det beror nog på din brist på erfarenhet och desperation Kaffedraken. Jag menar är man desperat efter ett knull så spelar det inte så stor roll vad man får, allt är bättre än fröken höger. 

Men när man knullat som kaniner ett tag så börjar man kanske inse att det finns andra saker i en relation som är minst lika viktiga. Vad gör man EFTER att man klivit ur sängen till exempel? Har man liknade intressen? Kan man prata med varandra? Har man samma syn på relationer? Jag menar, det är säkert trevligt om hon är kåt som ett djur och imponerande om hon kan göra en trippelvolt från sängkanten och landa rakt på din kuk med ett tadaaaaa! Men gör hon likadant med 10 andra snubbar samtidigt som hon är med dig är är det kanske inte lika kul längre? Och hur ska du kunna lita på att hon inte gör det om hon tidigare betat av män på löpande band och ett knull är som att gå på muggen?

När det gäller relationer så kan det väl kanske, möjligen vara bra att tänka lite längre än kuken och försöka se helheten och inte bara sexet?
    Det skulle man kunna tro, men jag är inte desperat. Jag har tackat nej till flera kvinnor. Senaste jag träffade var 25 år yngre, kurvig och sexig. Då hade jag inte legat på 12 år och var frustrerad. Jag borde ha kastat mig över henne då vi sågs första gången och hon hade urringat. Hon t o m skickade bild på sina bröst senare och sa att hon ville ses och ligga. Jag tackade nej ändå. Låter inte som nån som är desperat.

Ja, jag skulle nog orka max 1 gång om dagen. Skulle nog vara nöjd med 3 ggr i veckan. Så om vi ska vara ihop så bör vi nog ha andra saker gemensamt än bara ligga. 
  • Anonym (Hh)
    Anonym (jag) skrev 2024-04-11 12:12:32 följande:

Vilket jävla dravel att antalet sexpartners skulle betyda att man inte har andra (förhoppningsvis) gemensamma intressen. 

Snacka om att se trångsynt och att dra alla över en kam.

JA, jag tar åt mig för jag ser mig verkligen inte på det sättet som ni beskriver kvinnor som har ett högt body count. 

Jag kan ju heller inte tala hur är det är för andra så kan vi snälla vara överens om att det är individen som spelar roll?!

• Anonym (jag)
    Anonym (Hh) skrev 2024-04-11 12:33:02 följande:

Vilket jävla dravel att antalet sexpartners skulle betyda att man inte har andra (förhoppningsvis) gemensamma intressen. 

Snacka om att se trångsynt och att dra alla över en kam.

JA, jag tar åt mig för jag ser mig verkligen inte på det sättet som ni beskriver kvinnor som har ett högt body count. 

Jag kan ju heller inte tala hur är det är för andra så kan vi snälla vara överens om att det är individen som spelar roll?!

Det som är dravel är att du tolkar det jag skrev som att det skulle betyda att man INTE har det när hela poängen med det inlägget var att påpeka att det kanske möjligen finns fler saker att ta hänsyn till i en relation UTÖVER sex eftersom man oftast gör mer än bara knullar.

Det kanske är du som är trångsynt när du reducerar ner en relation till att bara handla om sex?
  • Anonym (Hh)
    Anonym (jag) skrev 2024-04-11 12:50:34 följande:
    Det som är dravel är att du tolkar det jag skrev som att det skulle betyda att man INTE har det när hela poängen med det inlägget var att påpeka att det kanske möjligen finns fler saker att ta hänsyn till i en relation UTÖVER sex eftersom man oftast gör mer än bara knullar.

Det kanske är du som är trångsynt när du reducerar ner en relation till att bara handla om sex?
    Ja, det är ju klart man gör mer än knullar men jag tolkade ärligt ditt inlägg som att har man många tidigare partners så är enda (största) intresset sex. 
    JAG vet att en relation inte bara handlar om sex. 
    Sexet kan vara hur fantastiskt som helst men har man inget gemensamt utanför sänghalmen så känns det ju kört. 
    Oavsett antal tidigare partners. 
  • Anonym (jag)
    Anonym (Hh) skrev 2024-04-11 12:55:27 följande:
    Ja, det är ju klart man gör mer än knullar men jag tolkade ärligt ditt inlägg som att har man många tidigare partners så är enda (största) intresset sex. 
    JAG vet att en relation inte bara handlar om sex. 
    Sexet kan vara hur fantastiskt som helst men har man inget gemensamt utanför sänghalmen så känns det ju kört. 
    Oavsett antal tidigare partners. 
    Nja, det var snarare så att jag påpekade för just kaffedraken att han nog är väldigt desperat eftersom han aldrig haft en relation med en kvinna, och då är det nog kanske inte så konstigt om man inte är så noga med alla aspekter i en relation, dels för att han förmodligen inte har en aning om vad en relation innebär, och dels för att vad som helst är ju bättre än ingenting.

Bra sex kan man väl ha även om ens partner inte legat med 200+ innan?
    Vad får dig att tro att gränslös sexualitet nödvändigtvis är detsamma som ett bättre sexliv? Blir man per automatik en bättre sexpartner om man deltagit i 20 orgier med 150 personer eller legat med en massa olika personer än om man pippat som en kanin med ett fåtal?
  • Anonym (Spelar roll)
    Anonym (Ingefära) skrev 2024-04-10 13:56:59 följande:

Ja det gör det för mig (jag är man). Men kanske inte som ni tror.

Jag ser helst att en kvinna jag träffar har haft många sexpartners och ett vidlyftigt sexliv. Även om inte det är någon garanti så ökar det sannolikheten till att hon är väldigt sexuell av sig och gärna tar för sig sexuellt. Att hon inte är tillknäppt, pryd och passiv. Det finns inget mer avtändande än en kvinna som förväntar sig att jag skall dra hela det sexuella lasset. Då avstår jag

Fast å andra sidan, om hon är så hämningslös så kommer du alltid att få vara rädd att hon gör det med vem som helst, när som helst, även efter att ni blivit tillsammans. Du kommer inte att våga lämna henne ensam hemma för att släppa in hantverkare eller möbelutkörare, t.ex.. Om hon går till vårdcentralen kan hon förföra doktorn. Om hon går till kyrkan kan hon förföra prästen. För att inte tala om att låta henne gå på firmafest, eller ut med väninnor...
  • Anonym (jag)
    Anonym (Maria) skrev 2024-04-10 13:20:47 följande:
    Fast just relationer blir ju unika och värdefulla om de personerna inte haft så många förhållanden. Sen kan kan de ju fortfarande värdera olika förhållanden de haft olika mycket. Om det nu verkligen är det som stör dig och inte sexet.
    Nja, eftersom de allra flesta relationer är monogama relationer så är det ju väldigt tveksamt om en person som haft väldigt många sexpartner haft så många långa relationer, utan kanske snarare väldigt många korta relationer, kk relationer, ons, etc. Det skulle få mig att fundera över hur bra en sån person fungerar i en lång relation, hur personen ser på relationer, hur personen  ser på exklusivitet, etc. Eller om personen levt öppna relationer som jag absolut inte är intresserad av, eller kanske till och med haft långa relationer med knullat runt i smyg och det är jag definitivt inte intresserad av. 

OBS! Det här är hur JAG resonerar kring en potentiell partner, hur andra gör är upp till dem, smaken är som baken. Tråden handlar om vad var och en tycker och inte om vad som är rätt för alla. Och personligen skippar nog en relation med en personer med gränslös sexualitet i bagaget eftersom jag inte dels tror att våran syn på relationer inte skulle vara kompatibla, och dels för att jag skulle ha svårt för att lita på en sån person. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (jag) skrev 2024-04-11 14:04:52 följande:
    Nja, eftersom de allra flesta relationer är monogama relationer så är det ju väldigt tveksamt om en person som haft väldigt många sexpartner haft så många långa relationer, utan kanske snarare väldigt många korta relationer, kk relationer, ons, etc. Det skulle få mig att fundera över hur bra en sån person fungerar i en lång relation, hur personen ser på relationer, hur personen  ser på exklusivitet, etc. Eller om personen levt öppna relationer som jag absolut inte är intresserad av, eller kanske till och med haft långa relationer med knullat runt i smyg och det är jag definitivt inte intresserad av. 

OBS! Det här är hur JAG resonerar kring en potentiell partner, hur andra gör är upp till dem, smaken är som baken. Tråden handlar om vad var och en tycker och inte om vad som är rätt för alla. Och personligen skippar nog en relation med en personer med gränslös sexualitet i bagaget eftersom jag inte dels tror att våran syn på relationer inte skulle vara kompatibla, och dels för att jag skulle ha svårt för att lita på en sån person. 
    Det var ju just det jag skrev, att personen kanske inte haft så många förhållanden, och med förhållanden menar jag alltså seriösa längre relationer.
Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?