Inlägg från: Anonym (Spelar roll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Spelar roll)

Spelar antalet sexpartners någon roll?

Detta ÄR en skillnad mellan könen. Jag har förståelse för att männen tycker att kvinnans antal spelar roll, då det verkar vara inbyggt i oss. Det har ju varit så i nästan alla kulturer att män har kunnat ha sexuella kontakter före och vid sidan av äktenskapet - men kvinnor inte, så det är troligen något nedärvt sedan apstadiet. Att kvinnan alltid har kunnat vara säker på sitt moderskap men mannen inte på sitt faderskap, har troligen mycket med detta att göra.

"Mannen vill vara kvinnans första, kvinnan vill vara mannens sista."

För mig som kvinna finns det ingen direkt gräns uppåt för hur många älskarinnor en man får ha haft, men jag ogillar "kinky stuff". Jag vill inte att han ska deltagit i gruppsex och sådant, eller samkönat sex. Och naturligtvis inte sado-masochism eller annat helt galet. Män som har haft ett mycket stort antal sexpartners har ofta gjort sådant också, för då har de sex som "intresse". Och då går de bort för det, inte för antalet kvinnor de legat med i sig.

Å andra sidan vill jag inte heller ha en oerfaren tönt, om det inte finns en mycket speciell och positiv anledning till det - som t.ex. att han är en katolsk präst, och så blir det "Törnfåglarna" mellan honom och mig! Tungan ute Men jag vill inte ha en man som är oerfaren för att han är ful och/eller töntig och/eller konstig och ingen kvinna har velat ha honom innan. Dessutom tycker väl jag i så fall också mest troligt att han är ful/töntig/konstig.

• Anonym (Spelar roll)
    Anonym (U) skrev 2024-04-06 20:32:19 följande:
    Men är det i så fall inte så att du inte vill ha tönten just för att han är tönt? Inte för att han är oerfaren? Skulle samma tönt ha större chans med dig om han var erfaren? Eller hur kommer oerfarenheten in här?
    Vet att en del kvinnor totaldissar en oerfaren oavsett anledning till att han är det men det är inte klart vad du menar.
    Det brukar ju höra ihop. Det finns en anledning till att en man är oskuld upp i 30-årsåldern, eller längre ändå. Som sagt, om det inte finns en väldigt speciell anledning till att han väntat, som t.ex. att han är djupt religiös och vill vänta till bröllopsnatten, men inte hittat den rätta kvinnan trots att han är snygg och trevlig och populär. Sådant händer ju också. Alla som har möjlighet att börja tidigt och ligga mycket, gör inte det ändå - principerna går före. Och detta gäller både män och kvinnor såklart. 
  • Anonym (Spelar roll)
    Anonym (Spelaringenroll) skrev 2024-04-06 20:39:40 följande:
    Du är ju absolut fri att välja vilken partner du vill och ha de preferenser du vill men jag undrar varför det spelar någon roll hur han har haft sex, vilka grejer han har gjort osv? Är bara nyfiken för jag har svårt att förstå, då jag själv inte bryr mig alls (vill dock inte höra om det men det är mer för att jag inte är bekväm att prata om tidigare partners, känns inskränkande på något sätt) Sedan skulle kanske jag också ha svårt att vara med någon som gillar för mycket "kinky" -saker men det är snarare för att jag inte är lagd åt det hållet så om det är viktigt för honom så är vi inte kompatibla. 
    Du behöver givetvis svara, menar inte att put you on the spot, men blev nyfiken som sagt.

Men sedan tycker jag att det är onödigt av dig att uttrycka dig så nedsättande och elakt om män utan stor erfarenhet...är bara onödigt och säkert sårande för vissa att läsa. 
    Jag känner mig äcklad av sådant, och vill att den man jag ska leva med också gör det. Kalla det "höga ideal" om du vill. Eller i alla fall "normala ideal". Dessutom finns alltid en risk att han försöker pressa en till det ändå, senare, när man sitter fast och inte har någon egen bostad längre...

Då hoppas jag att vissa inte läser tråden...
  • Anonym (Spelar roll)
    Anonym (jag) skrev 2024-04-09 19:51:27 följande:
    Elle så gör man det men kommer ändå fram till att man inte vill det?

Vad får dig att tro att det baaaaara är människor med gränslös sexualitet som har förmåga att tänka "längre"? Låter ju snarare som att du håller på och vinklar på alla möjliga sätt för att få fram det du anser är "rätt svar". Typ, om man inte kommer fram till samma slutsats som du så har man bara inte tänkt klart, för bara man tänker tillräckligt länge så är det ju självklart att man kommer tycka som du,  urlöjligt.

Du får väl gilla vad du vill, men det vore ju bra om du då kan låta bli att påstå att människor som inte gillar samma saker som du gör bara inte tänkt klart.
    Ja, jag håller med. Antal sexpartners säger en hel del om hur en person är. Det hör oftast ihop med andra värderingar också. Personer och särskilt kvinnor som har många partners, brukar vara slarviga och ooerdentliga även på andra livsområden. Typ inte kunna sköta sin ekonomi, sitt arbete, sina barn, sitt hem...
  • Anonym (Spelar roll)
    Anonym (Ingefära) skrev 2024-04-10 13:56:59 följande:

Ja det gör det för mig (jag är man). Men kanske inte som ni tror.

Jag ser helst att en kvinna jag träffar har haft många sexpartners och ett vidlyftigt sexliv. Även om inte det är någon garanti så ökar det sannolikheten till att hon är väldigt sexuell av sig och gärna tar för sig sexuellt. Att hon inte är tillknäppt, pryd och passiv. Det finns inget mer avtändande än en kvinna som förväntar sig att jag skall dra hela det sexuella lasset. Då avstår jag

Fast å andra sidan, om hon är så hämningslös så kommer du alltid att få vara rädd att hon gör det med vem som helst, när som helst, även efter att ni blivit tillsammans. Du kommer inte att våga lämna henne ensam hemma för att släppa in hantverkare eller möbelutkörare, t.ex.. Om hon går till vårdcentralen kan hon förföra doktorn. Om hon går till kyrkan kan hon förföra prästen. För att inte tala om att låta henne gå på firmafest, eller ut med väninnor...
  • Anonym (Spelar roll)
    Anonym (jaja) skrev 2024-04-12 08:20:41 följande:

Ju fler, desto bättre. 

Har själv stor lust och skulle det finna det tråkigt om partnern var pryd och försiktig och oerfaren.

Fast det finns ju även kvinnor - ja faktiskt än idag - som sparar sig till den rätte, och när de anser att de har hittat honom så är de inte försiktiga längre. Med honom. Och erfarenheten byggs upp snabbt. Det är inte alls säkert att den erfarenhet kvinnor haft med ANDRA män gör att det blir bättre för dig. Men jag förstår att du resonerar så här om du har sex som "intresse", och inte i första hand är ute efter ett kärleksförhållande som innefattar så mycket mer än bara sex. 
Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?