Spelar antalet sexpartners någon roll?
Detta ÄR en skillnad mellan könen. Jag har förståelse för att männen tycker att kvinnans antal spelar roll, då det verkar vara inbyggt i oss. Det har ju varit så i nästan alla kulturer att män har kunnat ha sexuella kontakter före och vid sidan av äktenskapet - men kvinnor inte, så det är troligen något nedärvt sedan apstadiet. Att kvinnan alltid har kunnat vara säker på sitt moderskap men mannen inte på sitt faderskap, har troligen mycket med detta att göra.
"Mannen vill vara kvinnans första, kvinnan vill vara mannens sista."
För mig som kvinna finns det ingen direkt gräns uppåt för hur många älskarinnor en man får ha haft, men jag ogillar "kinky stuff". Jag vill inte att han ska deltagit i gruppsex och sådant, eller samkönat sex. Och naturligtvis inte sado-masochism eller annat helt galet. Män som har haft ett mycket stort antal sexpartners har ofta gjort sådant också, för då har de sex som "intresse". Och då går de bort för det, inte för antalet kvinnor de legat med i sig.
Å andra sidan vill jag inte heller ha en oerfaren tönt, om det inte finns en mycket speciell och positiv anledning till det - som t.ex. att han är en katolsk präst, och så blir det "Törnfåglarna" mellan honom och mig! Men jag vill inte ha en man som är oerfaren för att han är ful och/eller töntig och/eller konstig och ingen kvinna har velat ha honom innan. Dessutom tycker väl jag i så fall också mest troligt att han är ful/töntig/konstig.