• Anonym (Hh)

    Spelar antalet sexpartners någon roll?

    Så, hur är det egentligen. Bryr ni er om antalet sexpartners era respektive har i bagaget? Och är det en deal breaker för ett förhållande?
    Kommentera gärna också vad som skulle kunna vara den magiska gränsen om ni bryr er. 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?
  • Trudekt

    Jag vill nog ha en som är ungefär som jag själv, och då jag själv inte legat runt så mycket så letar jag inte heller efter någon som har en hel resväska med bagage. 


    Turligt nog är jag och min fru på ungefär samma nivå, så inga problem där. 

  • Anonym (Nya tider)

    Min fru har haft många innan mig, gjort det mesta.

    Men hon valde mig och såklart glad över att ha en kvinna som kan sina grejer :).

    Det där med att män vill ha en oskuld.. dom vet inte vad dom pratar om.
    Troligtvis väldigt osäkra pojkar..

  • Anonym (Libbsticka)

    Jag vill nog gärna att de har någon form av kvalitetskrav i valet av sexpartner, annars kan det följa med en del annat, som otrevliga sjukdomar.

    Så max 20 partners vid 50 år kanske. Om man har varit singel och nyfiken ett tag i 20-årsåldern är det knappast en anmärkningsvärd siffra, men över det börjar det kännas lite tveksamt för mig.

  • Anonym (Helena)
    Divide and you Will win skrev 2024-04-05 18:55:26 följande:

    Promiskuitet förknippas med Otroghet. Det finns forskning som visar detta


    Så tänker jag också.
    Jag vill inte ha en häradsbetäckare när jag själv varit sparsam med sexpartners.
  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Jag antar att frågan även gäller nedåt? Jag har aldrig brytt mig nämnvärt åt något håll, men det påstås ju ibland att kvinnor inte vill ha oskulder, eller oerfarna män, medan män inte vill träffa kvinnor som har varit med många.

    Det finns alltså tydligen även en nedre gräns för vissa, precis som många har en övre gräns. Någonstans i mitten möts de flesta. (Moderna män vill sällan ha oskulder och kvinnor vill sällan ha en man som har legat med halva stan.)

    Sen vet jag inte hur jag skulle reagera om frågan kom på tal. Hittills har jag aldrig varit med en oskuld (utom när jag själv var oskuld), eller någon med stort antal och stort bagage. Inte vad jag vet.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har bara legat en gång. Om jag träffar en kvinna så kvittar det om hon har legat med 2 eller 22.
    Jag dömer inte på det sättet. Det viktiga är hur det känns mellan henne och mig.
    Däremot så vet jag att många kvinnor skulle döma mig. Jag fick t ex nobben av en tjej för att jag var oskuld. Jag skulle aldrig ha nobbat en tjej av den anledningen.

  • Anonym (Varför)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-05 19:35:29 följande:

    Jag har bara legat en gång. Om jag träffar en kvinna så kvittar det om hon har legat med 2 eller 22.
    Jag dömer inte på det sättet. Det viktiga är hur det känns mellan henne och mig.
    Däremot så vet jag att många kvinnor skulle döma mig. Jag fick t ex nobben av en tjej för att jag var oskuld. Jag skulle aldrig ha nobbat en tjej av den anledningen.


    Varför har du ett behov av att nämna antal sexpartner för eventuell dejt? Jag förstår inte. Har aldrig kommit på tal, jag har dejtat en hel del. Har aldrig fått frågan om hur erfaren jag är, eller frågat hur erfaren mannen är. Aldrig. då har jag säkert träffat +20 kanske närmare män från tinder/annan dejting site när jag varit singel (förtydligande; dejt INTE knull)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Varför) skrev 2024-04-05 19:42:13 följande:
    Varför har du ett behov av att nämna antal sexpartner för eventuell dejt? Jag förstår inte. Har aldrig kommit på tal, jag har dejtat en hel del. Har aldrig fått frågan om hur erfaren jag är, eller frågat hur erfaren mannen är. Aldrig. då har jag säkert träffat +20 kanske närmare män från tinder/annan dejting site när jag varit singel (förtydligande; dejt INTE knull)
    Många kvinnor vet antalet så antingen så frågar hon mannen hon träffar, eller så berättar han. Många säger att de inte frågar, men många säger att de vet hur många han legat med.
  • Anonym (Elisa)

    Nej, hur många personer min partner legat med spelar ingen roll alls. Har varit med personer som varit oskulder eller haft få partner och personer som legat runt med halva stan. 

    Jag har inte hittat något mönster kring hur bra de har varit i sängen kopplat till antalet sexpartners. Generellt har väl de som haft många partners haft ett annat game/sexuell aura kring sig, det är väl därför de kunnat ligga runt så mycket också. Men har varit med personer som varit oskulder och haft riktigt härligt sex där med så tänker att det i vanlig ordning handlar om personkemi där i sänghalmen.

Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?