• Anonym (Hh)

Spelar antalet sexpartners någon roll?

Så, hur är det egentligen. Bryr ni er om antalet sexpartners era respektive har i bagaget? Och är det en deal breaker för ett förhållande?
    Kommentera gärna också vad som skulle kunna vara den magiska gränsen om ni bryr er. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?
  • Anonym (MissX)

Verkar som att för män är det ett problem om kvinnan haft får många medan för kvinnor är det ett problem om mannen haft 0 innan henne.

• Anonym (LoL)
    Anonym (MissX) skrev 2024-04-06 18:50:41 följande:

Verkar som att för män är det ett problem om kvinnan haft får många medan för kvinnor är det ett problem om mannen haft 0 innan henne.

LoL
  • Hjelm
    Anonym (Hh) skrev 2024-04-06 18:47:04 följande:
    Tänker så klart inte det men det är ju uppenbarligen ett problem för många män. 
    Jag tycker att min lista är nog lång, det är ett som är säkert men troligen kommer ju ytterligare ett eller två namn tillkomma om jag inte ska välja ut en föredetta sexpartner att dela resten av livet med. Och det var jag väl heller inte så sugen på. 
    Jag har aldrig varit med om att en partner frågat mig (är jämngammal med dig). Hade hen gjort det hade jag sagt att "min historia är min ensak och jag vill att vi bara lever här och nu och har fokus på VÅRT sexliv". Hade hen inte kunnat acceptera det som svar hade jag inte fortsatt vara i en relation med denne.
    Jag tycker att du ska göra det samma.
    Är övertygad om att detta är ett problem som du själv har skapat, ett hjärnspöke.
  • Deacon
    Hjelm skrev 2024-04-06 18:16:13 följande:

Deacon, i känslan håller jag med dig i mycket av det du beskriver. Men hur ska man veta? Man frågar knappast vid ett första möte med en människa hur många denne haft sex med - när är rätt tidpunkt att ta upp det och hur långt får intresset gå till dess? Och om denne talar sanning när hen svarar på frågan vet vi inte heller. 

Det är givetvis inte lätt (omöjligt) att veta 100% och självklart kan personen tala osanning om man frågar. Personen kan dock inte lura sig själv och vet denne hur viktig frågan är för mig  är min förhoppning och tro att hon är ärlig om det och inte väljer att försöka bygga en långsiktig relation på en lögn i en så viktig fråga.

Får jag reda på i efterhand att hon har varit oärlig om det är det förmodligen över för min del men är hon ärlig när jag frågar måste det inte vara kört, fast blir en uppförsbacke där jag kommer möta henne med misstro i början. Mitt förtroende för andra byggs med tid, kommunikation och erfarenheter och om personen har för vana att ligga runt är iaf förtroendet ganska lågt när det gäller relationsbyggande i mina ögon. En av de bästa faktorerna för att förutspå en persons beteende och livsval är ju att se hur personen har gjort historiskt. Självklart kan en del ändra sig och börja göra tvärtom men jag är så pass gammal att, och enligt min erfarenhet, är dessa ganska få.
  • Anonym (Vår)
    Deacon skrev 2024-04-06 18:14:12 följande:
    Kanske inte det första jag gör men jag kommer absolut försöka göra en egen tidig bedömning av det samt ställa frågan om jag är tveksam.

Tycker hon att jag är dum som ställer en sån fråga, eller om hon anser att den är oviktig, så är vi sannolikt inte rätt för varandra ändå. Då har vi troligen väldigt olika inställning i denna, för mig, viktiga fråga. Lika bra då att få klarhet i det så tidigt som möjligt så att mitt fokus och energi landar hos en kvinna med "rätt" (enligt mig) inställning till relationer. 
    Skulle någon ställa sådana frågor då var det hej då
  • Deacon
    Anonym (Hh) skrev 2024-04-06 18:37:47 följande:

Men fy vilken deprimerande tråd jag har skapat.

Jag, kvinna (37 år) har levt hela mitt vuxna liv tillsammans med en partner utan att överhuvudtaget ta ett endaste snedsteg för att vänstra. 
    Min sambo var min andra sexpartner och vi blev ett par omkring 20 årsåldern. Vi var ett par i 15 år!
    När det tog slut blev jag lite crazy. Vi hade knappt haft sex alls de sista åren och jag körde rätt hårt i dejtsvängen för att jag ville ha roligt, jag lärde mig uppskatta sex, jag var nyfiken och äventyrslysten. Fick ihop ganska många partners. 
    Har sen blivit jättekär och dumpad och vill inget hellre än träffa den stora kärleken som jag kan leva resten av mitt liv med. 
    Och nu menar ni att det inte går för att risken är för hög att jag skulle vara otrogen?!
    Jag blir så jävla ledsen. Det handlar om ett år av mitt liv som jag utforskade min sexualitet under och nu är det kört att hitta en vettig partner. 

Blir otroligt ledsen ☹️

Åsikter är givetvis individuella och situationsberoende. Det finns män som inte bryr sig och män som bryr sig väldigt mycket i just denna fråga

Ett "ligga runt beteende" som har pågått i 20-30 år ser iaf jag som ett betydligt större problem än en kvinna som har haft ett par stadiga förhållande i kanske 10-20 år och sedan utsvulten på närhet och intimitet ligger runt lite under en kortare period (1-2 år) när den långa relationen till sist är helt över.

Med det sagt så är det knappast kört för dig. Det finns män som inte bryr sig, män som har förmågan att känna in och förstå hur det känns att bli singel efter en lång relation utan närhet på slutet och sen givetvis män som inte under några omständigheter vill ha en kvinna som har legat runt vid något tillfälle.....och sen allt däremellan. Tror dock att den sistnämnda gruppen är en minoritet av männen.
  • Deacon
    Anonym (Vår) skrev 2024-04-06 19:20:05 följande:
    Skulle någon ställa sådana frågor då var det hej då
    Win win 👍
  • Anonym (Hh)
    Hjelm skrev 2024-04-06 19:15:26 följande:
    Jag har aldrig varit med om att en partner frågat mig (är jämngammal med dig). Hade hen gjort det hade jag sagt att "min historia är min ensak och jag vill att vi bara lever här och nu och har fokus på VÅRT sexliv". Hade hen inte kunnat acceptera det som svar hade jag inte fortsatt vara i en relation med denne.
    Jag tycker att du ska göra det samma.
    Är övertygad om att detta är ett problem som du själv har skapat, ett hjärnspöke.
    Ja, det blev ett hjärnspöke nu eftersom frågan kom upp i en annan tråd och jag startade den här omröstningen. Jag ser verkligen inte mig själv som en slampa och vill inte att någon annan ska göra det heller. 
    Ångrar inga ligg. 
  • Anonym (Spelaringenroll)
    Anonym (Hh) skrev 2024-04-06 18:37:47 följande:

Men fy vilken deprimerande tråd jag har skapat.

Jag, kvinna (37 år) har levt hela mitt vuxna liv tillsammans med en partner utan att överhuvudtaget ta ett endaste snedsteg för att vänstra. 
    Min sambo var min andra sexpartner och vi blev ett par omkring 20 årsåldern. Vi var ett par i 15 år!
    När det tog slut blev jag lite crazy. Vi hade knappt haft sex alls de sista åren och jag körde rätt hårt i dejtsvängen för att jag ville ha roligt, jag lärde mig uppskatta sex, jag var nyfiken och äventyrslysten. Fick ihop ganska många partners. 
    Har sen blivit jättekär och dumpad och vill inget hellre än träffa den stora kärleken som jag kan leva resten av mitt liv med. 
    Och nu menar ni att det inte går för att risken är för hög att jag skulle vara otrogen?!
    Jag blir så jävla ledsen. Det handlar om ett år av mitt liv som jag utforskade min sexualitet under och nu är det kört att hitta en vettig partner. 

Blir otroligt ledsen ☹️

Usch, vad tråkigt att höra att du blir så ledsen :( Men tycker att du ska försöka tänka att vill du ens vara med någon som dömer ut människor så? Jag vill då inte det och jag kan erkänna här (för jag är anonym) att jag har då inte varit med många. Finns säkert de som skulle anse det för få med tanke på att jag är lite över 30. Men det får stå för dem. För mig funkar det helt enkelt inte om jag inte känner personen och har tillit till den. Men jag bryr mig som tidigare nämnt inte om hans antal nämnvärt och jag vill inte heller vara med någon som anser kvinnor slampor för att de levt ut eller ser män som misslyckade för att de har ett lågt antal. Det låter helt enkelt inte som en speciellt trevlig individ som jag känner tillit för, om man dömer människor på det sättet över något så trivialt som en siffra. Det viktigaste borde väl vara hur man är som människa och hur man fungerar tillsammans när det kommer till det intima...

Men jag tror att de flesta människor är vettiga, snälla och sympatiska egentligen- lätt att vara principfast i teori och utan en äkta människa framför sig - så det är verkligen inte kört för dig att hitta någon.

Hoppas att du inte känner dig nedstämd över dessa trådar för länge.
  • Anonym (Kan inte bry mig mindre)

Skiter högaktningsfullt i antal partners den andre haft innan mig. Jag ställer inte den typen av frågor, ställer inte heller frågor som jag inte vill ha ett ärligt svar på eller där jag inte kan hantera svaret.

Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?