Anonym (Hh) skrev 2024-04-06 18:37:47 följande:
Men fy vilken deprimerande tråd jag har skapat.
Jag, kvinna (37 år) har levt hela mitt vuxna liv tillsammans med en partner utan att överhuvudtaget ta ett endaste snedsteg för att vänstra.
Min sambo var min andra sexpartner och vi blev ett par omkring 20 årsåldern. Vi var ett par i 15 år!
När det tog slut blev jag lite crazy. Vi hade knappt haft sex alls de sista åren och jag körde rätt hårt i dejtsvängen för att jag ville ha roligt, jag lärde mig uppskatta sex, jag var nyfiken och äventyrslysten. Fick ihop ganska många partners.
Har sen blivit jättekär och dumpad och vill inget hellre än träffa den stora kärleken som jag kan leva resten av mitt liv med.
Och nu menar ni att det inte går för att risken är för hög att jag skulle vara otrogen?!
Jag blir så jävla ledsen. Det handlar om ett år av mitt liv som jag utforskade min sexualitet under och nu är det kört att hitta en vettig partner.
Blir otroligt ledsen ☹️
Usch, vad tråkigt att höra att du blir så ledsen :( Men tycker att du ska försöka tänka att vill du ens vara med någon som dömer ut människor så? Jag vill då inte det och jag kan erkänna här (för jag är anonym) att jag har då inte varit med många. Finns säkert de som skulle anse det för få med tanke på att jag är lite över 30. Men det får stå för dem. För mig funkar det helt enkelt inte om jag inte känner personen och har tillit till den. Men jag bryr mig som tidigare nämnt inte om hans antal nämnvärt och jag vill inte heller vara med någon som anser kvinnor slampor för att de levt ut eller ser män som misslyckade för att de har ett lågt antal. Det låter helt enkelt inte som en speciellt trevlig individ som jag känner tillit för, om man dömer människor på det sättet över något så trivialt som en siffra. Det viktigaste borde väl vara hur man är som människa och hur man fungerar tillsammans när det kommer till det intima...
Men jag tror att de flesta människor är vettiga, snälla och sympatiska egentligen- lätt att vara principfast i teori och utan en äkta människa framför sig - så det är verkligen inte kört för dig att hitta någon.
Hoppas att du inte känner dig nedstämd över dessa trådar för länge.