• Anonym (Hh)

Spelar antalet sexpartners någon roll?

Så, hur är det egentligen. Bryr ni er om antalet sexpartners era respektive har i bagaget? Och är det en deal breaker för ett förhållande?
    Kommentera gärna också vad som skulle kunna vara den magiska gränsen om ni bryr er. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Man) skrev 2024-04-06 14:58:45 följande:
    Och ett tips från mig är om du mot all förmodan får frågan igen så svara inte brutalt ärligt men ljug inte heller.
    Ja, jag tycker att män som är oskulder ska ljuga. Jag önskar att jag hade gjort det. Då kanske jag hade fått ligga tidigare. Hon hade ansett att jag var mer man om jag legat.
  • Anonym (Lucas)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-06 15:56:33 följande:
    Ja, jag tycker att män som är oskulder ska ljuga. Jag önskar att jag hade gjort det. Då kanske jag hade fått ligga tidigare. Hon hade ansett att jag var mer man om jag legat.
    Dom flesta män som får ligga mycket tullar lite på sanningen. Det är ett stort handikapp om man alltid känner att man måste vara helt ärlig i alla i dessa situationer.

Precis som en försäljare, så måste man vara trovärdig, men att alltid säga sanningen är ingen som gör.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lucas) skrev 2024-04-06 16:04:58 följande:
    Dom flesta män som får ligga mycket tullar lite på sanningen. Det är ett stort handikapp om man alltid känner att man måste vara helt ärlig i alla i dessa situationer.

Precis som en försäljare, så måste man vara trovärdig, men att alltid säga sanningen är ingen som gör.
    Ja, det var dumt av mig. Jag tror få är helt ärliga. Är väl vanligt att kvinnor anger mindre antal älskare än de verkligen haft. För de vill inte framstå på ett visst sätt. Män överdriver väl istället, för att verka manligare. Jag skulle ha gjort så.
  • molly50
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-06 16:10:39 följande:
    Ja, det var dumt av mig. Jag tror få är helt ärliga. Är väl vanligt att kvinnor anger mindre antal älskare än de verkligen haft. För de vill inte framstå på ett visst sätt. Män överdriver väl istället, för att verka manligare. Jag skulle ha gjort så.
    Det är definitivt inte manligt att ljuga och överdriva. Snarare tvärtom.
    Är han oskuld så lär man märka det ändå när man kommer dit. (Oftast)
    Jag träffade en man som vile verka så världsvan och erfaren och sen visade det sig att han var oskuld.
    Jag hade föredragit att han var ärlig från första början.
    För mig gör det inget att en man är oskuld.
    Det gör mig snarare glad att jag är den som får ta den och lära honom saker i sängen.
    Vilket jag också berättade för honom. 
    Och det slutade faktiskt med att det blev riktigt bra.
    Så jag föredrar ärliga män framför män som ljuger och överdriver.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-06 16:10:39 följande:
    Hur gick samtalet innan frågan om du har oskuld kom på tal? Tänker om det finns någon anledning till att du ens fick frågan då jag inte tror det är vanligt.

Som vuxen sedan länge ser jag absolut inget manligt med att varit med många. Jag vill själv helst inte ha den frågan och jag har varit med dryga 30st och det är väl egentligen inte många men ser inget positivt i det och ångar inget och hoppas min nuvarande blir min sista 
  • Anonym (Maria)

Jag vill inte veta så detaljerat en partners historik. Har själv varken fått frågan eller själv tagit upp ämnet.

• Anonym (Hh)

Jag har träffat två oskulder, vad jag vet. Jag var min sambos första. jag hade visserligen gjort det förr men var absolut inte erfaren och vi var unga, så det var inget konstigt. Men det blev aldrig bra mellan oss. Dels var jag aldrig tänd på honom på riktigt och han var helt ointresserad av min njutning. Hatade sex med honom och ställde oftast bara upp.

Sen troooor jag att en mycket yngre kille jag träffade förra året var det. Han var mycket skrytig när vi började prata med varandra (skulle ses enbart för sex) men när vi väl sågs var han mycket tonårsaktig och gav mig massor av sugmärken och var tafsig och när han väl skulle in kom han på två sekunder. Är inte ens säker på att han hann få in den. Hann iaf inte känna nåt 😂 och sen visste han inte hur han skulle ta hand om kondomen efteråt. Lät den dingla på snoppen till jag sa att han fick ta bort den och knyta ihop den. 

Rent principiellt gör det mig inget om han är oskuld eller har få partners men om man är i min ålder och aldrig fått till det... nåt fel är det. Behöver absolut inte vara fel när man väl hamnar i säng men sen sociala biten fram till det..  nåt är det ju som saknas. 

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Man) skrev 2024-04-06 16:27:13 följande:
    Hur gick samtalet innan frågan om du har oskuld kom på tal? Tänker om det finns någon anledning till att du ens fick frågan då jag inte tror det är vanligt.

Som vuxen sedan länge ser jag absolut inget manligt med att varit med många. Jag vill själv helst inte ha den frågan och jag har varit med dryga 30st och det är väl egentligen inte många men ser inget positivt i det och ångar inget och hoppas min nuvarande blir min sista 
    Det spelar ingen roll. Poängen är att vi tänkte ses tills hon fick veta att jag var oskuld. Då var jag inte värd att träffa.
    Kvinnor pratar ofta om att män inte är intresserade av att lära känna kvinnor, utan bara vill en sak.
    Här så var det jag som inte ens fick chansen. Men det är inte samma sak eftersom jag är man.
    En del kvinnor säger att de inte skulle bry sig om han var oskuld och att de tycker att män ska vara ärliga. Det är ingen överraskning att kvinnor säger så, då de inte är män, fattar inte hur det är att vara man, och inte blir nobbade av kvinnor för att de är oskulder.
  • Hjelm

Jag frågar aldrig och då slipper jag problemet.

Säkert hade jag kunnat tycka att någon haft oroväckande få och avtändande många, om jag visste. Man är ju inte mer än mänsklig och det är naturligt att ha känslor inför det, även om det "egentligen" inte spelar någon roll.

Men vi lever här och nu och jag vill bara se till vårt nuvarande sexliv.

Så jag frågar inte och berättar heller inte om mina.

• Anonym (Man)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-06 16:31:30 följande:
    Det spelar ingen roll. Poängen är att vi tänkte ses tills hon fick veta att jag var oskuld. Då var jag inte värd att träffa.
    Kvinnor pratar ofta om att män inte är intresserade av att lära känna kvinnor, utan bara vill en sak.
    Här så var det jag som inte ens fick chansen. Men det är inte samma sak eftersom jag är man.
    En del kvinnor säger att de inte skulle bry sig om han var oskuld och att de tycker att män ska vara ärliga. Det är ingen överraskning att kvinnor säger så, då de inte är män, fattar inte hur det är att vara man, och inte blir nobbade av kvinnor för att de är oskulder.
    Att jag frågade om varför var för att du verkar få frågor som nästan inga andra män får. Kan det vara så att dom märker att du är osäker och därför misstänker att du saknar erfarenhet? Jag skulle själv undra vad det berodde på om en dejt aldrig haft ett förhållande, men skulle gett det en chans och fortsätta träffas ändå om det kändes bra i övrigt.
Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?