Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Spelar antalet sexpartners någon roll?

Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-05 19:46:57 följande:
    Många kvinnor vet antalet så antingen så frågar hon mannen hon träffar, eller så berättar han. Många säger att de inte frågar, men många säger att de vet hur många han legat med.
    Svarar samma som en person som svarade dig tiden gare säga att det har då inte hört till vanligheterna att få den frågan. Nu har jag två barn så frågan om jag är oskuld vore osannolikt. När jag blev singel efter skilsmässan dejtade jag en hel del under några årm träffade minst 80 kvinnor och hade sex med knappt 20 av dom inklusive några kortare förhållanden. Av dom ca 80 var det en dom frågade hur många jag legat med och fet var efter några månader.

Visst får man en känsla för om den man dejtar varit med många eller få, men finns så mycket viktare aspekter än tidigare antal i ett förhållande.

Är sedan ett år i förhållande med en underbar kvinna och vi har aldrig pratat om tidigare antal, men jag vet att hon varit med rätt få och hon har förmodligen räknat ut att jag varit med betydligt fler än henne. Men vad spelar det för roll.

Och ett tips från mig är om du mot all förmodan får frågan igen så svara inte brutalt ärligt men ljug inte heller.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-06 16:10:39 följande:
    Ja, det var dumt av mig. Jag tror få är helt ärliga. Är väl vanligt att kvinnor anger mindre antal älskare än de verkligen haft. För de vill inte framstå på ett visst sätt. Män överdriver väl istället, för att verka manligare. Jag skulle ha gjort så.
    Hur gick samtalet innan frågan om du har oskuld kom på tal? Tänker om det finns någon anledning till att du ens fick frågan då jag inte tror det är vanligt.

Som vuxen sedan länge ser jag absolut inget manligt med att varit med många. Jag vill själv helst inte ha den frågan och jag har varit med dryga 30st och det är väl egentligen inte många men ser inget positivt i det och ångar inget och hoppas min nuvarande blir min sista 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-06 16:31:30 följande:
    Det spelar ingen roll. Poängen är att vi tänkte ses tills hon fick veta att jag var oskuld. Då var jag inte värd att träffa.
    Kvinnor pratar ofta om att män inte är intresserade av att lära känna kvinnor, utan bara vill en sak.
    Här så var det jag som inte ens fick chansen. Men det är inte samma sak eftersom jag är man.
    En del kvinnor säger att de inte skulle bry sig om han var oskuld och att de tycker att män ska vara ärliga. Det är ingen överraskning att kvinnor säger så, då de inte är män, fattar inte hur det är att vara man, och inte blir nobbade av kvinnor för att de är oskulder.
    Att jag frågade om varför var för att du verkar få frågor som nästan inga andra män får. Kan det vara så att dom märker att du är osäker och därför misstänker att du saknar erfarenhet? Jag skulle själv undra vad det berodde på om en dejt aldrig haft ett förhållande, men skulle gett det en chans och fortsätta träffas ändå om det kändes bra i övrigt.
  • Anonym (Man)
    Anonym (M) skrev 2024-04-08 10:27:35 följande:

Vill helst inte dejta en man som tidigare skvätt runt och utnyttjat kvinnor. Tyder på en dålig kvinnosyn och att han har ett Madonna/Hora-komplex.

Gillar fina män som inte objektifierar.

Tycker du en man som skvött runt automatiskt har utnyttjat kvinnor? Så länge båda parter har samma förutsättningar på tillfälligt sex eller förhållande så är det då ingen som blir utnyttjad och har inget med vare sig dålig syn på kvinnor eller män i mina ögon.
  • Anonym (Man)
    Anonym (M) skrev 2024-04-08 11:40:43 följande:
    Har han inte lovat tjejerna något mer djupgående än ytligt, tillfälligt sex så är det ett sorts utnyttjande i mina ögon.

Jag är inte själv intresserad (och aldrig varit) av några lösa förbindelser och vill träffa en likasinnad. Någon som delar mina värderingar när det kommer till sex och relationer.
    Då kvinnor utnyttjat mig och jag dom och helt i samförstånd. I äktenskapet var jag trogen hela tiden och är det i förhållandet jag har nu ocksä.
  • Anonym (Man)
    Anonym (M) skrev 2024-04-08 19:54:41 följande:
    Jahopp. Lite osäker på varför du berättar detta för mig?

Oavsett anledning så vill jag fortfarande inte dejta en man som legat rundor. Litar inte på såna män och delar inte heller deras syn på sex. Man söker sin like i en relation.
    Var mest för att jag inte höll med om att man utnyttjar någon annan vid tillfällig sex så länge båda är med på det. Skulle någon part ljuga om att vilja ingå förhållande eller liknade är det så klart en annan sak och sårar den andra. 

Vi tänker olika och jag säger inte att jag har rätt, men har aldrig tänkt att jag har blivit varken utnyttjad eller utnyttjat någon. 
  • Anonym (Man)

Jag tror att det är vanligare att män som gjort karriär har haft fler sexpartners än långtidsarbetslösa män. Så ett tips för dom som vill träffa män med få tidiga sexpartners är att söka bland arbetslösa.

Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?