• Anonym (Hh)

Spelar antalet sexpartners någon roll?

Så, hur är det egentligen. Bryr ni er om antalet sexpartners era respektive har i bagaget? Och är det en deal breaker för ett förhållande?
    Kommentera gärna också vad som skulle kunna vara den magiska gränsen om ni bryr er. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?
  • Zamboni

Följer man det italienska idealet så skall kvinnan vara ren och oskuldsfull, som en prostituerad i sängen och ha en personlighet som mamma!

Ärligt talat, vad spelar sexuell historia för roll i valet av partner? Ingen jag varit tillsammans med har frågat mig och jag skulle aldrig ens drömma om att fråga själv..

• Anonym (C)

Så länge antalet är under 101 och över 0 spelar det ingen
    roll. I annat fall är det helt ointressant.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Elisa) skrev 2024-04-05 19:56:01 följande:

Nej, hur många personer min partner legat med spelar ingen roll alls. Har varit med personer som varit oskulder eller haft få partner och personer som legat runt med halva stan. 

Jag har inte hittat något mönster kring hur bra de har varit i sängen kopplat till antalet sexpartners. Generellt har väl de som haft många partners haft ett annat game/sexuell aura kring sig, det är väl därför de kunnat ligga runt så mycket också. Men har varit med personer som varit oskulder och haft riktigt härligt sex där med så tänker att det i vanlig ordning handlar om personkemi där i sänghalmen.

Tänker också så. Man önskar att fler kvinnor tänkte så.
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-05 19:46:57 följande:
    Många kvinnor vet antalet så antingen så frågar hon mannen hon träffar, eller så berättar han. Många säger att de inte frågar, men många säger att de vet hur många han legat med.
    nej, det hör inte till vanligheten att berätta eller fråga antal sexpartners. Det är inte relevant. Aldrig fått frågan eller ställt frågan. Frågade min sambo nu om han fått frågan någonsin och han låter hälsa ?aldrig frågat eller blivit frågad?
  • Peterheter

Det spelar betydligt större roll för män. Få män vill ha en hora som legat runt med 20+ män.

• Anonym (Kaffedraken)
    Peterheter skrev 2024-04-05 20:06:31 följande:

Det spelar betydligt större roll för män. Få män vill ha en hora som legat runt med 20+ män.

Jag skulle inte ha nåt emot det. Kan t o m tända lite på det.
  • Anonym (Malin)

Om antalet har betydelse handlar det om balans. En person som haft 2 partners kan känna sig otillräcklig med en person som haft 200. Alltså stor skillnad i antal skapar en obalans om man bryr sig.
    Det andra skälet till tvekan och osäkerhet är att en person som haft många sexpartners bevisligen har lätt att träffa och attrahera personer av motsatt kön. Alltså teoretiskt större risk för otrohet pga fler tillfällen/frestelser. Gäller i synnerhet män och jag skulle inte vilja ha en häradsbetäckare även om han är aldrig så charmig. 

• Gurksoppa
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-05 20:15:23 följande:
    Jag skulle inte ha nåt emot det. Kan t o m tända lite på det.
    Kolla här kaffedraken. Här tänder du på kvinnor som annan man kallar för hora. Är hora ett fint namn på kvinnor? är det begrepp som är OK att nyttja om du respekterar kvinnor som du påstår, så himla godhjärtad
  • Anonym (Raketen)

Hur är det ens möjligt att det skulle spela ngn roll och påverka det ni har ihop nu?
    Om min nuvarande partner har haft ett sexliv innan vi träffades, rikt eller fattig visar ju bara att hon/han är mänsklig. Visst skulle det kunna kännas lite osunt om det visade sig vara nya partners varje kväll men spelar det egentligen någon roll om allt är okej i övrigt?

• Pixxel

Någonstans finns det ju en gräns. Jag är en kille med få på min lista och skulle inte vilja ha en tjej med en jättelång lista.

Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?