• Anonym (Hh)

Spelar antalet sexpartners någon roll?

Så, hur är det egentligen. Bryr ni er om antalet sexpartners era respektive har i bagaget? Och är det en deal breaker för ett förhållande?
    Kommentera gärna också vad som skulle kunna vara den magiska gränsen om ni bryr er. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?
  • Anonym (Vår)

Ingen aning om hur många min make har legat med eller tvärtom, inget vi sitter och diskuterar vid köksbordet

• Anonym (Kaffedraken)
    Tobben skrev 2024-04-06 11:46:29 följande:
    Självklärt räknas även männen som horor/slampor.
    Detta borde alltid anges i presentationer på dejtingsidor/appar. Exakta antalet partners är inte nödvändigt att ange, men huruvida man är en slampa eller inte borde tydligt framgå.
    Hur man är i övrigt spelar ju egentligen ingen roll, det är bara ens sexuella historia som avgör.
    Det säger mycket om ens personlighet har jag läst här. I alla fall om man är man och oskuld. Såna män borde kanske ha en märkning på dejtsidor, så att kvinnor kan välja bort honom, och istället hitta riktiga män.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tobben skrev 2024-04-06 11:46:29 följande:
    Självklärt räknas även männen som horor/slampor.
    Detta borde alltid anges i presentationer på dejtingsidor/appar. Exakta antalet partners är inte nödvändigt att ange, men huruvida man är en slampa eller inte borde tydligt framgå.
    Hur man är i övrigt spelar ju egentligen ingen roll, det är bara ens sexuella historia som avgör.
    Tjejen som nobbade mig för att jag var oskuld, vi hade pratat ett tag och tänkte ses. Tills hon fick veta det. Minns hon sa "jag vill ha en kille som har haft sex"
    Det är det viktigaste.
  • Tobben
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-06 12:02:54 följande:
    Det säger mycket om ens personlighet har jag läst här. I alla fall om man är man och oskuld. Såna män borde kanske ha en märkning på dejtsidor, så att kvinnor kan välja bort honom, och istället hitta riktiga män.
    Där har du fel. Antingen är man en slampa, eller så är man inte det. Resten är oviktigt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-06 12:04:25 följande:
    Tjejen som nobbade mig för att jag var oskuld, vi hade pratat ett tag och tänkte ses. Tills hon fick veta det. Minns hon sa "jag vill ha en kille som har haft sex"
    Det är det viktigaste.
    Min teori är att hon ville maxa chanserna att det skulle bli bra sex. Och en man som haft framgång bland damerna och satt på damer måste ju vara bättre än en man som inte har lyckats än. Han måste vara en nitlott.
  • Anonym (Elisa)
    Gurksoppa skrev 2024-04-05 21:39:21 följande:
    jag menar att han hycklar, i x antal trådar säger han att han inte dömer kvinnor eller generaliserar. Att han är snäll mot kvinnor. Så det är lite ironiskt att en man som påstår sig vara snäll mot kvinnor inte står upp för kvinnor. Respekterar kvinnor. Om man nu ska påstå sig vara så godhjärtad. Eller hur? eller är man en god människa bara genom att säga det? Inte genom att agera som en? 😂 så ja, jag rättar gärna denna individ som inte kan förstå sin egen dubbelmoral. För att då kanske poletten trillar ner att han inte är så god som han vill se sig själv vara, några mer frågor på det? Ska jag poppa popcorn?
    Om du nu tycker att han är så oskön är det ju väldigt intressant att du väljer att läsa x antal av hans trådar och följer honom här på forumet. Du vet att man kan sluta va? Poppa du dina popcorn, du är precis som den där kollegan som alltid sitter knäpptyst på fikarasten tills någon råkar säga fel eller tappar ett glas, då är du/ni snabba på att agera och fälla trista kommentarer.
  • Core

Inte direkt, snarare indirekt. Fastnar bara för kvinnor med väldigt hög integritet, de som varit ouppnåeliga och man fått jaga en hel del för.

Och den typen av kvinnor har aldrig ett stort antal i bagaget. Skulle det sen visa sig vara så bryr jag mig inte, men det känns som ett långskott att det skulle vara så bland de jag finner intressanta.

• Anonym (Lucas)

Om man ser till svaren så är det en genusfråga, män anser att det är ett problem i högre grad än kvinnor verkar det som.

• Anonym (Man)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-05 19:46:57 följande:
    Många kvinnor vet antalet så antingen så frågar hon mannen hon träffar, eller så berättar han. Många säger att de inte frågar, men många säger att de vet hur många han legat med.
    Svarar samma som en person som svarade dig tiden gare säga att det har då inte hört till vanligheterna att få den frågan. Nu har jag två barn så frågan om jag är oskuld vore osannolikt. När jag blev singel efter skilsmässan dejtade jag en hel del under några årm träffade minst 80 kvinnor och hade sex med knappt 20 av dom inklusive några kortare förhållanden. Av dom ca 80 var det en dom frågade hur många jag legat med och fet var efter några månader.

Visst får man en känsla för om den man dejtar varit med många eller få, men finns så mycket viktare aspekter än tidigare antal i ett förhållande.

Är sedan ett år i förhållande med en underbar kvinna och vi har aldrig pratat om tidigare antal, men jag vet att hon varit med rätt få och hon har förmodligen räknat ut att jag varit med betydligt fler än henne. Men vad spelar det för roll.

Och ett tips från mig är om du mot all förmodan får frågan igen så svara inte brutalt ärligt men ljug inte heller.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Man) skrev 2024-04-06 14:58:45 följande:
    Svarar samma som en person som svarade dig tiden gare säga att det har då inte hört till vanligheterna att få den frågan. Nu har jag två barn så frågan om jag är oskuld vore osannolikt. När jag blev singel efter skilsmässan dejtade jag en hel del under några årm träffade minst 80 kvinnor och hade sex med knappt 20 av dom inklusive några kortare förhållanden. Av dom ca 80 var det en dom frågade hur många jag legat med och fet var efter några månader.

Visst får man en känsla för om den man dejtar varit med många eller få, men finns så mycket viktare aspekter än tidigare antal i ett förhållande.

Är sedan ett år i förhållande med en underbar kvinna och vi har aldrig pratat om tidigare antal, men jag vet att hon varit med rätt få och hon har förmodligen räknat ut att jag varit med betydligt fler än henne. Men vad spelar det för roll.

Och ett tips från mig är om du mot all förmodan får frågan igen så svara inte brutalt ärligt men ljug inte heller.
    Kvinnor jag pratat med har frågat mig. Jag har läst om kvinnor här som visste hur många han legat med, och han visste hur många hon legat med. Konstigt om ingen frågar om sånt. Finns nog fler tankeläsare än vi anat.
Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?