• Anonym (Hh)

Spelar antalet sexpartners någon roll?

Så, hur är det egentligen. Bryr ni er om antalet sexpartners era respektive har i bagaget? Och är det en deal breaker för ett förhållande?
    Kommentera gärna också vad som skulle kunna vara den magiska gränsen om ni bryr er. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?
  • Gurksoppa
    Anonym (Elisa) skrev 2024-04-06 12:15:46 följande:
    Om du nu tycker att han är så oskön är det ju väldigt intressant att du väljer att läsa x antal av hans trådar och följer honom här på forumet. Du vet att man kan sluta va? Poppa du dina popcorn, du är precis som den där kollegan som alltid sitter knäpptyst på fikarasten tills någon råkar säga fel eller tappar ett glas, då är du/ni snabba på att agera och fälla trista kommentarer.
    Hahahaha! Jag får lov att kommentera hur mycket jag vill, extra kul att kunna bevisa trådstartarens dubbelmoral och trådstartarens hycklande när hen påstår annat. Du får tycka vad du vill, så det fungerar på forum :) det är alltid lika spännande att se vilka lögner som dyker upp för dagen!
  • Anonym (Hh)
    Gurksoppa skrev 2024-04-06 17:02:53 följande:
    Hahahaha! Jag får lov att kommentera hur mycket jag vill, extra kul att kunna bevisa trådstartarens dubbelmoral och trådstartarens hycklande när hen påstår annat. Du får tycka vad du vill, så det fungerar på forum :) det är alltid lika spännande att se vilka lögner som dyker upp för dagen!
    Men det är ju jag som är trådstartare, var är min dubbelmoral?!
  • Deacon

Tycker det är extremt sunkigt med personer, oavsett kön, som har haft många sexpartners. För mig betyder det att

1. Personen är lättfotad (mer benägen att vänstra)
    2. Stor risk att personen bara ser mig som något kul för stunden och inte vill satsa långsiktigt.
    3. Större risk att personen bär på könssjukdomar.
    4. Inte särskilt kräsen i val av sexpartner och eftersom jag vill känna mig speciell och utvald i en relation blir det helt tokigt om jag är nummer 37 i raden av partners.... inte så speciell mao.
    5. Har personen inte klarat av att få till en långvarig relation trots att hon är 30-35 eller äldre då har vi väldigt olika syn på relationer. Nej, problemet ligger nog inte i 40 tidigare misslyckade relationer utan problemet ligger nog hos personen istället.
    6. Personen är möjligen rädd för att binda sig och att släppa in nya bekantskaper i sitt inre och då blir inte relationen bra.
    7. Personen är kanske extremt osäker med låg självkänsla och är beroende av bekräftelse från utomstående för att känna att de duger. Detta är oattraktivt.

Säger inte att det är en dealbreaker men relationen skulle starta i en väldigt brant uppförsbacke och hon hade haft mycket att bevisa för mig innan jag hade varit villig att satsa känslor och energi på relationen om hon har legat runt en massa tidigare.

• Anonym (Maria)
    Deacon skrev 2024-04-06 17:53:05 följande:

Tycker det är extremt sunkigt med personer, oavsett kön, som har haft många sexpartners. För mig betyder det att

1. Personen är lättfotad (mer benägen att vänstra)
    2. Stor risk att personen bara ser mig som något kul för stunden och inte vill satsa långsiktigt.
    3. Större risk att personen bär på könssjukdomar.
    4. Inte särskilt kräsen i val av sexpartner och eftersom jag vill känna mig speciell och utvald i en relation blir det helt tokigt om jag är nummer 37 i raden av partners.... inte så speciell mao.
    5. Har personen inte klarat av att få till en långvarig relation trots att hon är 30-35 eller äldre då har vi väldigt olika syn på relationer. Nej, problemet ligger nog inte i 40 tidigare misslyckade relationer utan problemet ligger nog hos personen istället.
    6. Personen är möjligen rädd för att binda sig och att släppa in nya bekantskaper i sitt inre och då blir inte relationen bra.
    7. Personen är kanske extremt osäker med låg självkänsla och är beroende av bekräftelse från utomstående för att känna att de duger. Detta är oattraktivt.

Säger inte att det är en dealbreaker men relationen skulle starta i en väldigt brant uppförsbacke och hon hade haft mycket att bevisa för mig innan jag hade varit villig att satsa känslor och energi på relationen om hon har legat runt en massa tidigare.

Frågar du en ny dejt om det då? Om du inte vill riskera att lägga känslor på någon som haft för många
  • Anonym (Spelaringenroll)

Är kvinna och valde att det inte spelar någon roll. Det betyder dock inte att jag kanske inte har känslor och tankar kring det, oavsett riktning på antalet, men jag förstår att vi alla är olika och bara för att jag har en viss syn på sex och intimitet för mig så betyder det inte att andra funkar lika. Så jag håller det för mig själv om jag mot förmodan skulle få veta. Jag kommer nämligen aldrig fråga själv. Tycker inte om att själv bli satt i den situationen,  jag vill inte diskutera tidigare intima saker för jag känner att det var mellan mig och den jag delade det med. Om det bara är antal min partner vill veta så känner jag också ett obehag att dela för jag kan inte låta bli att undra varför det är viktigt huruvida de är få eller många. Jag älskar inte honom mindre och njuter inte mindre av vårt sexliv oavsett min historia.

• Deacon
    Anonym (Maria) skrev 2024-04-06 17:59:26 följande:
    Frågar du en ny dejt om det då? Om du inte vill riskera att lägga känslor på någon som haft för många
    Kanske inte det första jag gör men jag kommer absolut försöka göra en egen tidig bedömning av det samt ställa frågan om jag är tveksam.

Tycker hon att jag är dum som ställer en sån fråga, eller om hon anser att den är oviktig, så är vi sannolikt inte rätt för varandra ändå. Då har vi troligen väldigt olika inställning i denna, för mig, viktiga fråga. Lika bra då att få klarhet i det så tidigt som möjligt så att mitt fokus och energi landar hos en kvinna med "rätt" (enligt mig) inställning till relationer. 
  • Hjelm

Deacon, i känslan håller jag med dig i mycket av det du beskriver. Men hur ska man veta? Man frågar knappast vid ett första möte med en människa hur många denne haft sex med - när är rätt tidpunkt att ta upp det och hur långt får intresset gå till dess? Och om denne talar sanning när hen svarar på frågan vet vi inte heller. 

• Anonym (Hh)

Men fy vilken deprimerande tråd jag har skapat.

Jag, kvinna (37 år) har levt hela mitt vuxna liv tillsammans med en partner utan att överhuvudtaget ta ett endaste snedsteg för att vänstra. 
    Min sambo var min andra sexpartner och vi blev ett par omkring 20 årsåldern. Vi var ett par i 15 år!
    När det tog slut blev jag lite crazy. Vi hade knappt haft sex alls de sista åren och jag körde rätt hårt i dejtsvängen för att jag ville ha roligt, jag lärde mig uppskatta sex, jag var nyfiken och äventyrslysten. Fick ihop ganska många partners. 
    Har sen blivit jättekär och dumpad och vill inget hellre än träffa den stora kärleken som jag kan leva resten av mitt liv med. 
    Och nu menar ni att det inte går för att risken är för hög att jag skulle vara otrogen?!
    Jag blir så jävla ledsen. Det handlar om ett år av mitt liv som jag utforskade min sexualitet under och nu är det kört att hitta en vettig partner. 

Blir otroligt ledsen ☹️

• Hjelm
    Anonym (Hh) skrev 2024-04-06 18:37:47 följande:

Men fy vilken deprimerande tråd jag har skapat.

Jag, kvinna (37 år) har levt hela mitt vuxna liv tillsammans med en partner utan att överhuvudtaget ta ett endaste snedsteg för att vänstra. 
    Min sambo var min andra sexpartner och vi blev ett par omkring 20 årsåldern. Vi var ett par i 15 år!
    När det tog slut blev jag lite crazy. Vi hade knappt haft sex alls de sista åren och jag körde rätt hårt i dejtsvängen för att jag ville ha roligt, jag lärde mig uppskatta sex, jag var nyfiken och äventyrslysten. Fick ihop ganska många partners. 
    Har sen blivit jättekär och dumpad och vill inget hellre än träffa den stora kärleken som jag kan leva resten av mitt liv med. 
    Och nu menar ni att det inte går för att risken är för hög att jag skulle vara otrogen?!
    Jag blir så jävla ledsen. Det handlar om ett år av mitt liv som jag utforskade min sexualitet under och nu är det kört att hitta en vettig partner. 

Blir otroligt ledsen ☹️

Men varför skulle du berätta för en ny partner hur många du legat med? Finns ingen anledning att göra det. Gör inte det och slipp problemet!
  • Anonym (Hh)
    Hjelm skrev 2024-04-06 18:40:52 följande:
    Men varför skulle du berätta för en ny partner hur många du legat med? Finns ingen anledning att göra det. Gör inte det och slipp problemet!
    Tänker så klart inte det men det är ju uppenbarligen ett problem för många män. 
    Jag tycker att min lista är nog lång, det är ett som är säkert men troligen kommer ju ytterligare ett eller två namn tillkomma om jag inte ska välja ut en föredetta sexpartner att dela resten av livet med. Och det var jag väl heller inte så sugen på. 
Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?