Spelar antalet sexpartners någon roll?
Jag vill inte veta så detaljerat en partners historik. Har själv varken fått frågan eller själv tagit upp ämnet.
Jag vill inte veta så detaljerat en partners historik. Har själv varken fått frågan eller själv tagit upp ämnet.
Tycker det är extremt sunkigt med personer, oavsett kön, som har haft många sexpartners. För mig betyder det att
1. Personen är lättfotad (mer benägen att vänstra)
2. Stor risk att personen bara ser mig som något kul för stunden och inte vill satsa långsiktigt.
3. Större risk att personen bär på könssjukdomar.
4. Inte särskilt kräsen i val av sexpartner och eftersom jag vill känna mig speciell och utvald i en relation blir det helt tokigt om jag är nummer 37 i raden av partners.... inte så speciell mao.
5. Har personen inte klarat av att få till en långvarig relation trots att hon är 30-35 eller äldre då har vi väldigt olika syn på relationer. Nej, problemet ligger nog inte i 40 tidigare misslyckade relationer utan problemet ligger nog hos personen istället.
6. Personen är möjligen rädd för att binda sig och att släppa in nya bekantskaper i sitt inre och då blir inte relationen bra.
7. Personen är kanske extremt osäker med låg självkänsla och är beroende av bekräftelse från utomstående för att känna att de duger. Detta är oattraktivt.
Säger inte att det är en dealbreaker men relationen skulle starta i en väldigt brant uppförsbacke och hon hade haft mycket att bevisa för mig innan jag hade varit villig att satsa känslor och energi på relationen om hon har legat runt en massa tidigare.
En man som lyckas ha sex med många kvinnor måste ha goda egenskaper som gör att kvinnor känner sig attraherad.
Och det där kan ge en man hög status
En kvinna behöver inte anstränga sig mycket för att få ligga. Det vill säga att om det är för enkelt, så är värdet låg . Inte som person men som en potentiell seriös partner
Så tänker män
det finns biologiska anledningar
läs Parental investment Theory
Det är inte antalet som spelar roll. Utan personen. Om han är en oattraktiv man som ingen vill ligga med, eller en osympatisk man som utnyttjar och lurar massa tjejer, så är det ju på grund av den personligheten som man i så fall väljer bort honom. Inte antalet. Att bara veta ett antal säger ju inte så mycket, man vet ju inte hur och varför bara av att veta ett antal. Så jag svarade nej antalet spelar ingen roll.
Ju fler, desto bättre.
Har själv stor lust och skulle det finna det tråkigt om partnern var pryd och försiktig och oerfaren.
Hej hej,
Frågan gällde hur om hur många sexpartners någon totalt har haft spelar någon roll.
Har man deltagit i orgier/gruppsex osv så ökar ju siffran per automatik.
Men det är fritt fram att tolka frågan och svara det man känner för.