Inlägg från: Anonym (Hh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hh)

Spelar antalet sexpartners någon roll?

Så, hur är det egentligen. Bryr ni er om antalet sexpartners era respektive har i bagaget? Och är det en deal breaker för ett förhållande?
    Kommentera gärna också vad som skulle kunna vara den magiska gränsen om ni bryr er. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?
  • Anonym (Hh)

Jag har träffat två oskulder, vad jag vet. Jag var min sambos första. jag hade visserligen gjort det förr men var absolut inte erfaren och vi var unga, så det var inget konstigt. Men det blev aldrig bra mellan oss. Dels var jag aldrig tänd på honom på riktigt och han var helt ointresserad av min njutning. Hatade sex med honom och ställde oftast bara upp.

Sen troooor jag att en mycket yngre kille jag träffade förra året var det. Han var mycket skrytig när vi började prata med varandra (skulle ses enbart för sex) men när vi väl sågs var han mycket tonårsaktig och gav mig massor av sugmärken och var tafsig och när han väl skulle in kom han på två sekunder. Är inte ens säker på att han hann få in den. Hann iaf inte känna nåt 😂 och sen visste han inte hur han skulle ta hand om kondomen efteråt. Lät den dingla på snoppen till jag sa att han fick ta bort den och knyta ihop den. 

Rent principiellt gör det mig inget om han är oskuld eller har få partners men om man är i min ålder och aldrig fått till det... nåt fel är det. Behöver absolut inte vara fel när man väl hamnar i säng men sen sociala biten fram till det..  nåt är det ju som saknas. 

• Anonym (Hh)
    Gurksoppa skrev 2024-04-06 17:02:53 följande:
    Hahahaha! Jag får lov att kommentera hur mycket jag vill, extra kul att kunna bevisa trådstartarens dubbelmoral och trådstartarens hycklande när hen påstår annat. Du får tycka vad du vill, så det fungerar på forum :) det är alltid lika spännande att se vilka lögner som dyker upp för dagen!
    Men det är ju jag som är trådstartare, var är min dubbelmoral?!
  • Anonym (Hh)

Men fy vilken deprimerande tråd jag har skapat.

Jag, kvinna (37 år) har levt hela mitt vuxna liv tillsammans med en partner utan att överhuvudtaget ta ett endaste snedsteg för att vänstra. 
    Min sambo var min andra sexpartner och vi blev ett par omkring 20 årsåldern. Vi var ett par i 15 år!
    När det tog slut blev jag lite crazy. Vi hade knappt haft sex alls de sista åren och jag körde rätt hårt i dejtsvängen för att jag ville ha roligt, jag lärde mig uppskatta sex, jag var nyfiken och äventyrslysten. Fick ihop ganska många partners. 
    Har sen blivit jättekär och dumpad och vill inget hellre än träffa den stora kärleken som jag kan leva resten av mitt liv med. 
    Och nu menar ni att det inte går för att risken är för hög att jag skulle vara otrogen?!
    Jag blir så jävla ledsen. Det handlar om ett år av mitt liv som jag utforskade min sexualitet under och nu är det kört att hitta en vettig partner. 

Blir otroligt ledsen ☹️

• Anonym (Hh)
    Hjelm skrev 2024-04-06 18:40:52 följande:
    Men varför skulle du berätta för en ny partner hur många du legat med? Finns ingen anledning att göra det. Gör inte det och slipp problemet!
    Tänker så klart inte det men det är ju uppenbarligen ett problem för många män. 
    Jag tycker att min lista är nog lång, det är ett som är säkert men troligen kommer ju ytterligare ett eller två namn tillkomma om jag inte ska välja ut en föredetta sexpartner att dela resten av livet med. Och det var jag väl heller inte så sugen på. 
  • Anonym (Hh)
    Hjelm skrev 2024-04-06 19:15:26 följande:
    Jag har aldrig varit med om att en partner frågat mig (är jämngammal med dig). Hade hen gjort det hade jag sagt att "min historia är min ensak och jag vill att vi bara lever här och nu och har fokus på VÅRT sexliv". Hade hen inte kunnat acceptera det som svar hade jag inte fortsatt vara i en relation med denne.
    Jag tycker att du ska göra det samma.
    Är övertygad om att detta är ett problem som du själv har skapat, ett hjärnspöke.
    Ja, det blev ett hjärnspöke nu eftersom frågan kom upp i en annan tråd och jag startade den här omröstningen. Jag ser verkligen inte mig själv som en slampa och vill inte att någon annan ska göra det heller. 
    Ångrar inga ligg. 
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Spelar roll) skrev 2024-04-10 06:55:06 följande:
    Ja, jag håller med. Antal sexpartners säger en hel del om hur en person är. Det hör oftast ihop med andra värderingar också. Personer och särskilt kvinnor som har många partners, brukar vara slarviga och ooerdentliga även på andra livsområden. Typ inte kunna sköta sin ekonomi, sitt arbete, sina barn, sitt hem...
    Jag hoppas verkligen ni förstår att det inte gäller ALLA kvinnor. Vi är ju individer, och mitt antal sexpartners har inget att göra med hur jag sköter mitt jobb eller ekonomi. Och vad har slarv med sex att göra ?
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Man) skrev 2024-04-10 08:03:18 följande:

Jag tror att det är vanligare att män som gjort karriär har haft fler sexpartners än långtidsarbetslösa män. Så ett tips för dom som vill träffa män med få tidiga sexpartners är att söka bland arbetslösa.

😂😂😂
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-10 07:52:18 följande:
    Jag tror ofta att man kan ha fel. Kvinnan som man tror säkert måste ha flera sexpartners, hon klär sig ju utmanande, kanske inte alls är så. Medan kvinnan som inte ser ut som den typen kanske döljer sidor som man aldrig kunnat ana.
    Oavsett så är nog båda kapabla att sköta sina jobb. 
    Ja!
    Skulle aldrig någonsin får för mig att klä mig som ett våp, dansa utmanande, bjuda ut mig eller vad nu en person som ser ut att ha mycket sex gör. och jag har aldrig någonsin gått hem med ett krogragg. På riktigt. 

Ja, jag har ett förhållandevis högt antal, men jag har en ordnad ekonomi och har jobbat heeela mitt vuxna liv vid sidan av studierna (började när jag var 15).

Det ÄR skillnad på folk och folk men man kan inte dra slutsatsen att högt antal sexpartner är lika med whitetrash. 
  • Anonym (Hh)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-04-10 10:33:51 följande:

Jag tror att ett högt antal sexpartners göt det svårt att knyta an till en man sexuellt och sex riskerar bli kärlekslöst och mekaniskt. Är så tacksam att det inte blivit så för mig. 

Jag tror även antalet sexpartners och sjuka destruktiva saker som gangbangs, bli utlånad,  dp och fisting riskerar riskerar att göra att romantiskt sex med rätt man inte ger något. Jag är så tacksam att det inte blivit så för mig.

Jag tänkte ofta på det under och efter sådana saker att nu har jag förstört mig för rätt man i framtiden. Jag kommer inte uppskatta honom och han kommer inte älska mig, jag har förstört det. Är så tacksam att det inte blev så.

Varför måste det bli så? Om det inte blivit så för dig (och inte för mig) så är det väl inget som säger att det riskerar det för andra.
    Jag hade kärlekslöst och mekaniskt sex med min andra sexpartner i livet. 
    Men nr 30+ som jag älskade av hela mitt hjärta och lite till fanns det inget känslobortfall alls. Vi ÄLSKADE med varandra, inte knullade (fast ibland vill man bli ordentligt påsatt också).

Det KAN bli så, men BEHÖVER absolut inte det. Det beror ju på varför man har sex, oavsett om det är nr 1 eller 54. 
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Vår) skrev 2024-04-10 12:47:10 följande:
    Det har knappast något med om någon har en karriär eller inte att göra
    Fast för kvinnor hade det ju slogs det fast i tråden. 

Och jag tror att det visst ligger något i det. 

Jag tycker inte att det är så men uppenbarligen så ser samhället på det på det sättet. 
    Män som gjort karriär och tjänar pengar är framgångsrika och får ligga mycket. 
    Kvinnor som har legat mycket är ansvarslösa och kan inte sköta sitt jobb.

Förstår verkligen inte hur den här ekvationen går ihop. 
  • Anonym (Hh)
    Anonym (jag) skrev 2024-04-11 12:12:32 följande:
    Det beror nog på din brist på erfarenhet och desperation Kaffedraken. Jag menar är man desperat efter ett knull så spelar det inte så stor roll vad man får, allt är bättre än fröken höger. 

Men när man knullat som kaniner ett tag så börjar man kanske inse att det finns andra saker i en relation som är minst lika viktiga. Vad gör man EFTER att man klivit ur sängen till exempel? Har man liknade intressen? Kan man prata med varandra? Har man samma syn på relationer? Jag menar, det är säkert trevligt om hon är kåt som ett djur och imponerande om hon kan göra en trippelvolt från sängkanten och landa rakt på din kuk med ett tadaaaaa! Men gör hon likadant med 10 andra snubbar samtidigt som hon är med dig är är det kanske inte lika kul längre? Och hur ska du kunna lita på att hon inte gör det om hon tidigare betat av män på löpande band och ett knull är som att gå på muggen?

När det gäller relationer så kan det väl kanske, möjligen vara bra att tänka lite längre än kuken och försöka se helheten och inte bara sexet?

Vilket jävla dravel att antalet sexpartners skulle betyda att man inte har andra (förhoppningsvis) gemensamma intressen. 

Snacka om att se trångsynt och att dra alla över en kam.

JA, jag tar åt mig för jag ser mig verkligen inte på det sättet som ni beskriver kvinnor som har ett högt body count. 

Jag kan ju heller inte tala hur är det är för andra så kan vi snälla vara överens om att det är individen som spelar roll?!

• Anonym (Hh)
    Anonym (jag) skrev 2024-04-11 12:50:34 följande:
    Det som är dravel är att du tolkar det jag skrev som att det skulle betyda att man INTE har det när hela poängen med det inlägget var att påpeka att det kanske möjligen finns fler saker att ta hänsyn till i en relation UTÖVER sex eftersom man oftast gör mer än bara knullar.

Det kanske är du som är trångsynt när du reducerar ner en relation till att bara handla om sex?
    Ja, det är ju klart man gör mer än knullar men jag tolkade ärligt ditt inlägg som att har man många tidigare partners så är enda (största) intresset sex. 
    JAG vet att en relation inte bara handlar om sex. 
    Sexet kan vara hur fantastiskt som helst men har man inget gemensamt utanför sänghalmen så känns det ju kört. 
    Oavsett antal tidigare partners. 
  • Anonym (Hh)

Hej hej, 
    Frågan gällde hur om hur många sexpartners någon totalt har haft spelar någon roll. 
    Har man deltagit i orgier/gruppsex osv så ökar ju siffran per automatik. 

Men det är fritt fram att tolka frågan och svara det man känner för. 

• Anonym (Hh)

Väcker den här till liv igen och har en följdfråga;

Ni som tycker att er partners antal sexpartners spelar någon roll - lever ni själv efter samma moral?

Och, gäller det enbart för förhållanden eller är ett enstaka ligg en annan sak? (Tänk madonna-whore complex för båda könen)

Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?