Spelar antalet sexpartners någon roll?
Tycker det är extremt sunkigt med personer, oavsett kön, som har haft många sexpartners. För mig betyder det att
1. Personen är lättfotad (mer benägen att vänstra)
2. Stor risk att personen bara ser mig som något kul för stunden och inte vill satsa långsiktigt.
3. Större risk att personen bär på könssjukdomar.
4. Inte särskilt kräsen i val av sexpartner och eftersom jag vill känna mig speciell och utvald i en relation blir det helt tokigt om jag är nummer 37 i raden av partners.... inte så speciell mao.
5. Har personen inte klarat av att få till en långvarig relation trots att hon är 30-35 eller äldre då har vi väldigt olika syn på relationer. Nej, problemet ligger nog inte i 40 tidigare misslyckade relationer utan problemet ligger nog hos personen istället.
6. Personen är möjligen rädd för att binda sig och att släppa in nya bekantskaper i sitt inre och då blir inte relationen bra.
7. Personen är kanske extremt osäker med låg självkänsla och är beroende av bekräftelse från utomstående för att känna att de duger. Detta är oattraktivt.
Säger inte att det är en dealbreaker men relationen skulle starta i en väldigt brant uppförsbacke och hon hade haft mycket att bevisa för mig innan jag hade varit villig att satsa känslor och energi på relationen om hon har legat runt en massa tidigare.