Inlägg från: Anonym (jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag)

Spelar antalet sexpartners någon roll?

Anonym (Engelska) skrev 2024-04-09 07:43:55 följande:

It is history.
    Det som har betydelse är inställning och vem du är nu.
    ingen kan göra om på det som hänt förut. 

När vi kommer upp i åldern ser vi kanske annorlunda på saken. Har alltid levat utifrån det perspektivet och jag haft et bra liv och kommer att ha det framåt. 

Har jag haft ONS, ja. Har min fru haft ONS, ja.
    Har vi haft olika antal partners vi haft sex med. Ja.
    ingen bekymmer. levar i nuet, men lovat varandra att vara tro sen vi träffats. 

Nja, blanda inte in ålder ihop med smak, nej man blir inte ok med gränslös sexualitet bara för att man blir äldre. Jag är man, 50+ och hade absolut inte valt en relation med en kvinna som legat med 200 män oavsett när det skett. Det har inget med syn på sex att göra utan snarare med syn på relationer att göra.

Jag vill ha en partner som ser på relationer och en partner som något unikt och värdefullt, inte som bara en till köttbit i mängden.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Kan inte bry mig mindre) skrev 2024-04-09 18:46:52 följande:
    Nej, det blir inte mitt problem om den andre ställer en fråga den kanske inte kommer att gilla svaret på. Det ligger enkom hos den andre personen. 

Att du (och många andra) inte verkar kunna se förbi antalet sexpartners och se personen istället gör mig ledsen. 

Och nej, jag har inte haft många sexpartners (under 10, är 45+), så jag är inte ett dugg påverkad av det hela. 
    Elle så gör man det men kommer ändå fram till att man inte vill det?

Vad får dig att tro att det baaaaara är människor med gränslös sexualitet som har förmåga att tänka "längre"? Låter ju snarare som att du håller på och vinklar på alla möjliga sätt för att få fram det du anser är "rätt svar". Typ, om man inte kommer fram till samma slutsats som du så har man bara inte tänkt klart, för bara man tänker tillräckligt länge så är det ju självklart att man kommer tycka som du,  urlöjligt.

Du får väl gilla vad du vill, men det vore ju bra om du då kan låta bli att påstå att människor som inte gillar samma saker som du gör bara inte tänkt klart.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-10 14:08:06 följande:
    Japp, kan bara hålla med.
    Det beror nog på din brist på erfarenhet och desperation Kaffedraken. Jag menar är man desperat efter ett knull så spelar det inte så stor roll vad man får, allt är bättre än fröken höger. 

Men när man knullat som kaniner ett tag så börjar man kanske inse att det finns andra saker i en relation som är minst lika viktiga. Vad gör man EFTER att man klivit ur sängen till exempel? Har man liknade intressen? Kan man prata med varandra? Har man samma syn på relationer? Jag menar, det är säkert trevligt om hon är kåt som ett djur och imponerande om hon kan göra en trippelvolt från sängkanten och landa rakt på din kuk med ett tadaaaaa! Men gör hon likadant med 10 andra snubbar samtidigt som hon är med dig är är det kanske inte lika kul längre? Och hur ska du kunna lita på att hon inte gör det om hon tidigare betat av män på löpande band och ett knull är som att gå på muggen?

När det gäller relationer så kan det väl kanske, möjligen vara bra att tänka lite längre än kuken och försöka se helheten och inte bara sexet?
  • Anonym (jag)
    Anonym (Hh) skrev 2024-04-11 12:33:02 följande:

Vilket jävla dravel att antalet sexpartners skulle betyda att man inte har andra (förhoppningsvis) gemensamma intressen. 

Snacka om att se trångsynt och att dra alla över en kam.

JA, jag tar åt mig för jag ser mig verkligen inte på det sättet som ni beskriver kvinnor som har ett högt body count. 

Jag kan ju heller inte tala hur är det är för andra så kan vi snälla vara överens om att det är individen som spelar roll?!

Det som är dravel är att du tolkar det jag skrev som att det skulle betyda att man INTE har det när hela poängen med det inlägget var att påpeka att det kanske möjligen finns fler saker att ta hänsyn till i en relation UTÖVER sex eftersom man oftast gör mer än bara knullar.

Det kanske är du som är trångsynt när du reducerar ner en relation till att bara handla om sex?
  • Anonym (jag)
    Anonym (Hh) skrev 2024-04-11 12:55:27 följande:
    Ja, det är ju klart man gör mer än knullar men jag tolkade ärligt ditt inlägg som att har man många tidigare partners så är enda (största) intresset sex. 
    JAG vet att en relation inte bara handlar om sex. 
    Sexet kan vara hur fantastiskt som helst men har man inget gemensamt utanför sänghalmen så känns det ju kört. 
    Oavsett antal tidigare partners. 
    Nja, det var snarare så att jag påpekade för just kaffedraken att han nog är väldigt desperat eftersom han aldrig haft en relation med en kvinna, och då är det nog kanske inte så konstigt om man inte är så noga med alla aspekter i en relation, dels för att han förmodligen inte har en aning om vad en relation innebär, och dels för att vad som helst är ju bättre än ingenting.

Bra sex kan man väl ha även om ens partner inte legat med 200+ innan?
    Vad får dig att tro att gränslös sexualitet nödvändigtvis är detsamma som ett bättre sexliv? Blir man per automatik en bättre sexpartner om man deltagit i 20 orgier med 150 personer eller legat med en massa olika personer än om man pippat som en kanin med ett fåtal?
  • Anonym (jag)
    Anonym (Maria) skrev 2024-04-10 13:20:47 följande:
    Fast just relationer blir ju unika och värdefulla om de personerna inte haft så många förhållanden. Sen kan kan de ju fortfarande värdera olika förhållanden de haft olika mycket. Om det nu verkligen är det som stör dig och inte sexet.
    Nja, eftersom de allra flesta relationer är monogama relationer så är det ju väldigt tveksamt om en person som haft väldigt många sexpartner haft så många långa relationer, utan kanske snarare väldigt många korta relationer, kk relationer, ons, etc. Det skulle få mig att fundera över hur bra en sån person fungerar i en lång relation, hur personen ser på relationer, hur personen  ser på exklusivitet, etc. Eller om personen levt öppna relationer som jag absolut inte är intresserad av, eller kanske till och med haft långa relationer med knullat runt i smyg och det är jag definitivt inte intresserad av. 

OBS! Det här är hur JAG resonerar kring en potentiell partner, hur andra gör är upp till dem, smaken är som baken. Tråden handlar om vad var och en tycker och inte om vad som är rätt för alla. Och personligen skippar nog en relation med en personer med gränslös sexualitet i bagaget eftersom jag inte dels tror att våran syn på relationer inte skulle vara kompatibla, och dels för att jag skulle ha svårt för att lita på en sån person. 
  • Anonym (jag)
    Anonym (Maria) skrev 2024-04-11 14:14:02 följande:
    Det var ju just det jag skrev, att personen kanske inte haft så många förhållanden, och med förhållanden menar jag alltså seriösa längre relationer.
    Japp, och då kan man ju fråga sig om det är rätt person för ett lång förhållande?
  • Anonym (jag)
    Anonym (Qvinnan) skrev 2024-04-11 15:27:05 följande:

Efter att ha läst ännu fler inlägg och svar här i tråden hahar jag kommit till insikt atom att när ni använder uttrycket "Knulla runt" så menar ni sexuella aktiviteter utan intimitet och känsla. Man kan alltså säga att ligga ned någon man inte har känslor för är negativför kommande partners. medan om man ligger med de man har känslor för så ör det OK

Inte riktigt, personligen struntar jag i vad personen kände när den knullade, om det var av renaste kärlek, intimt eller bara hobbyknullande för att få tiden att gå. Det enda jag bryr mig om är krassa, praktiska argument. 

Kommer jag matcha med en sån person?
    Klarar en person som knullat 200+ personer öht av ett lång förhållande?
    Hur ser en sån person på relationer och synkar det med min syn på det?
    Hur ser en sån person på exklusivitet?
    Går en sån person att lita på i en exklusiv relation?

Och personligen tycker jag att risken för att en sån persons syn på relationer/exklusivitet inte riktigt sammanfaller med min är så hög att det inte är värt det.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Helena) skrev 2024-04-11 17:12:20 följande:
    200... för mig går nog gränsen (om jag av någon anledning skulle få veta) vid 25.
    haha, ja, för mig med, ville vara övertydlig, det här är ju ändå FL och har man inte haft minst 2 orgier, ons plus knullat sina 5 kk och pojkvän/flickvän, helst samtidigt senaste veckorna så är ju man ju helknäpp och skitkonstig.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Qvinnan) skrev 2024-04-11 17:43:37 följande:

Då inställer sig frågan varför utsätter man sig för känslolöst sex? Det måste ju finnas en orsak till detta.

Blir man inte avtrubbad på det känslomässiga planet om man har sex utan känslor?

Alla kanske inte anser man måste ha känslor för att ha sex utan ghåller isär dem? Personligen tycker jag alla får göra som de vill så länge man inte förväntar sig att alla ska vara ok med det. Vill man pippa hejdlöst så gör det, men då får man ju oxå acceptera att andra kanske inte vill ha en relation med en senare. Alla får helt enkelt leva med konsekvenserna av sina val på både gott och ont.
  • Anonym (jag)
    Tobben skrev 2024-04-11 18:54:58 följande:
    Har det verkligen något att göra med hur personen är idag?
    När jag gick gymnasiet var det populärt att röka, särskilt på fest.
    Är de som rökte då vidriga personer även idag?
    Behöver inte vara så men risken är ju betydligt större än med en person som aldrig gjort så och varför utsätta sig för den risken öht?

Om du får höra att en potentiell partner kan vara pundare, inleder du en relation med personen ändå och hoppas på det bästa eller väljer du hellre någon som det inte finns såna frågetecken kring?
  • Anonym (jag)
    Och vad har det med hur många sexpartners personen haft att göra?

Antal sexpartners säger ju ingenting om hur ofta man knullat och vad man gjort i sänghalmen. 

A kan ha haft 5 sexpartners men knullat flera ggr om dan med dem

B kan ha haft 200 ons sporadiskt och vara kass i sängen.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-12 12:05:11 följande:

En kvinna kan ha haft 25 älskare, men kanske tycker att jag är den bästa. Eller näst bäst.

Mannen hon hade bäst sex med sitter inne, såg jag i en film.

"You don't want best-sex-that-you've-ever-had-guy. That's a creepy guy. Best-sex-that-you've-ever-had-guy is in jail." Trainwreck (2015)

Frågan är ju om hon kommer hålla sig till bara dig om hon är van vida att ha flera åt gången jämfört med en som inte är van vid det?

Om hon haft många sexpartners för att hon aldrig haft en lång relation utan många korta så kan man ju fråga sig hur det kommer sig, är hon knepig att leva med? Har hon problem? 

Filmer är väl kanske inte den bästa källan till "kunskap". Det är fiktion och speglar ofta inte realiteten. 
  • Anonym (jag)
    Anonym (Maria) skrev 2024-04-12 16:42:41 följande:
    Tråden handlar inte om att ha flera åt gången, utan flera totalt.

Vill du överhuvudtaget ha någon som har älskat någon annan innan dig? Hon kan ju vara van vid att ha någon mycket bättre person, tänk om hon inte kan hålla sig till dig?
    Handlar inte tråden om det eller är det din alldeles egna väldigt subjektiva tolkning av vad tråden handlar om?

Tråden handlar om man är ok eller inte ok med en partner som haft många sexpartners punkt slut, vad just du vill begränsa det till att handla om är bara en åsikt och inget andra behöver rätta sig efter, så var snäll och låt bli att försöka styra eller begränsa diskussionerna till vad just du vill ha dem till. Gillar du inte det som skrivs så står det dig fritt att låta bli att läsa eller kommentera.

Jag har inga som helst problem med att en ny partner haft både sex eller älskat andra före mig, dock försöker jag undvika onödiga komplikationer. Vad hon tycker är bäst för henne får hon avgöra själv, precis som jag avgör vad jag anser passar mig bäst. Alla väljer ju en partner efter vad just de anser passar dem bäst och det är något alla behöver acceptera.

Jag skrev ett FLERTAL anledningar till att jag sållar bort en person med många sexpartners där en av dem (risk för att personen inte kommer vara trogen) inte verkar ha fallit dig i smaken. Varför är just det en sån känslig fråga för dig att du känner att det inte får nämnas?
  • Anonym (jag)
    Anonym (Maria) skrev 2024-04-13 22:09:25 följande:
    Nej, det står ingenting i trådstarten om att ha haft många samtidigt, det hittade du på helt själv.

Du resonerar ju som så att om hon är van vid något så kanske hon inte håller sig till dig, så gäller inte det allt i hennes historia? Resonerar du så då blir det ju väldigt svårt om hon har haft bara ett eller två förhållande innan dig. Hon kan ju vara van vid kärleken och allt som de hade, så hon kanske inte håller sig till dig?

Ja den anledningen kritiserar jag och har nu förklarat varför. Jag har inte skrivit att det inte får nämnas.
    Ok, verkar som att du inte fattade poängen, jag får göra det tydligare då.

Jag struntar fullkomligen i vad just du anser att tråden handlar om och vad just du anser att andra får skriva. 

Kan vi avsluta denna meningslösa diskussion nu?
  • Anonym (jag)
    Anonym (Maria) skrev 2024-04-16 18:29:38 följande:
    Att du säger dig strunta i det spelar ingen roll alls, för det här diskussionen, har inget att göra med vad jag anser, utan faktum kvarstår att det står ingenting i trådstarten om frågan är om det spelar roll att en respektive tidigare samtidigt har haft flera sexpartners, så nej du har ingen poäng. Och jag har inte sagt någonting om vad andra får skriva, så du har ingen poäng där heller. Skriv om vad du vill, precis som jag skriver vad jag vill som svar.
    Jaha, då får du väl tycka så...
  • Anonym (jag)
    Anonym (2016) skrev 2024-04-19 09:32:51 följande:
    Hur gammal är du?
    Riktiga män finns, du måste bara veta var du ska leta!
    Nja, vettefan om ålder är ett argument. Det räcker väl med att läsa runt här på FL för att inse att vuxna människor i allmänhet verkar bete sig allt annat än moget?
    Jag tror att många ungdomar beter sig betydligt mognare än vad vissa vuxna människor som skriver här gör.

Så ja det finns säkert mogna män och kvinnor men är nog väldigt sällsynta, däremot finns det gott om människor som vill tro att de är mogna.
  • Anonym (jag)
    JJ19 skrev 2024-04-18 22:28:27 följande:

Jag är man och ser det snarare som något positivt om kvinnan är erfaren och vet vad hon vill ha!

Men vad har det men antal sexpartners att göra? 
    En kvinna som haft 5 fast långa relationer har väl inte nödvändigtvis knullat mindre än vad en som haft 200 sexpartners gjort? Det är ju inte oskulder vi pratar om.

Så det beror väl kanske på vad förslags erfarenhet du är ute efter, är du ute efter erfarenhet av sex har nog en kvinna med få sexpartner förmodligen lika mycket som en som haft 200. Det enda som skiljer är hur många olika män de legat med inte antalet knull.
Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?