• Anonym (Hh)

Spelar antalet sexpartners någon roll?

Så, hur är det egentligen. Bryr ni er om antalet sexpartners era respektive har i bagaget? Och är det en deal breaker för ett förhållande?
    Kommentera gärna också vad som skulle kunna vara den magiska gränsen om ni bryr er. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?
  • Anonym (Helena)
    Anonym (Miss L) skrev 2024-04-09 12:56:17 följande:
    I ett tidigare förhållande var jag dum nog att fråga och svaret jag fick var att
    hann inte hade någon aning,  kanske 50-60 st .
    Han var då 28 år och svaret tog hårt måste jag säga.
    Det var inte därför det tog slut men jag hade väldigt svårt att släppa tanken.
    Oj, jag hade gått på fläcken.
  • Anonym (Kan inte bry mig mindre)
    Anonym (Helena) skrev 2024-04-09 11:51:32 följande:
    Fast gillar du verkligen personen och den säger tack och hej så blir det ditt problem.

Sen förstår jag eg inte varför man frågar om sånt, dock om jag får veta så säger jag nej tack till någon som haft för många sexpartners.
    Nej, det blir inte mitt problem om den andre ställer en fråga den kanske inte kommer att gilla svaret på. Det ligger enkom hos den andre personen. 

Att du (och många andra) inte verkar kunna se förbi antalet sexpartners och se personen istället gör mig ledsen. 

Och nej, jag har inte haft många sexpartners (under 10, är 45+), så jag är inte ett dugg påverkad av det hela. 
  • Anonym (Kan inte bry mig mindre)
    Anonym (Helena) skrev 2024-04-09 15:06:42 följande:
    Oj, jag hade gått på fläcken.
    Varför? Vari ligger felet?
  • Anonym (jag)
    Anonym (Engelska) skrev 2024-04-09 07:43:55 följande:

It is history.
    Det som har betydelse är inställning och vem du är nu.
    ingen kan göra om på det som hänt förut. 

När vi kommer upp i åldern ser vi kanske annorlunda på saken. Har alltid levat utifrån det perspektivet och jag haft et bra liv och kommer att ha det framåt. 

Har jag haft ONS, ja. Har min fru haft ONS, ja.
    Har vi haft olika antal partners vi haft sex med. Ja.
    ingen bekymmer. levar i nuet, men lovat varandra att vara tro sen vi träffats. 

Nja, blanda inte in ålder ihop med smak, nej man blir inte ok med gränslös sexualitet bara för att man blir äldre. Jag är man, 50+ och hade absolut inte valt en relation med en kvinna som legat med 200 män oavsett när det skett. Det har inget med syn på sex att göra utan snarare med syn på relationer att göra.

Jag vill ha en partner som ser på relationer och en partner som något unikt och värdefullt, inte som bara en till köttbit i mängden.
  • Anonym (Helena)
    Anonym (jag) skrev 2024-04-09 19:39:05 följande:
    Jag vill ha en partner som ser på relationer och en partner som något unikt och värdefullt, inte som bara en till köttbit i mängden.
    Exakt, precis så.
  • Anonym (Helena)
    Anonym (Kan inte bry mig mindre) skrev 2024-04-09 18:47:47 följande:
    Varför? Vari ligger felet?
    Det har nog framgått av allt jag skrivit i tråden.
  • Anonym (Helena)
    Anonym (Kan inte bry mig mindre) skrev 2024-04-09 18:46:52 följande:
    Nej, det blir inte mitt problem om den andre ställer en fråga den kanske inte kommer att gilla svaret på. Det ligger enkom hos den andre personen. 

Att du (och många andra) inte verkar kunna se förbi antalet sexpartners och se personen istället gör mig ledsen. 

Och nej, jag har inte haft många sexpartners (under 10, är 45+), så jag är inte ett dugg påverkad av det hela. 
    Det blir ditt problem för att personen lämnar dig.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Kan inte bry mig mindre) skrev 2024-04-09 18:46:52 följande:

Elle så gör man det men kommer ändå fram till att man inte vill det?

Vad får dig att tro att det baaaaara är människor med gränslös sexualitet som har förmåga att tänka "längre"? Låter ju snarare som att du håller på och vinklar på alla möjliga sätt för att få fram det du anser är "rätt svar". Typ, om man inte kommer fram till samma slutsats som du så har man bara inte tänkt klart, för bara man tänker tillräckligt länge så är det ju självklart att man kommer tycka som du,  urlöjligt.

Du får väl gilla vad du vill, men det vore ju bra om du då kan låta bli att påstå att människor som inte gillar samma saker som du gör bara inte tänkt klart.
  • Anonym (Spelar roll)
    Anonym (jag) skrev 2024-04-09 19:51:27 följande:
    Elle så gör man det men kommer ändå fram till att man inte vill det?

Vad får dig att tro att det baaaaara är människor med gränslös sexualitet som har förmåga att tänka "längre"? Låter ju snarare som att du håller på och vinklar på alla möjliga sätt för att få fram det du anser är "rätt svar". Typ, om man inte kommer fram till samma slutsats som du så har man bara inte tänkt klart, för bara man tänker tillräckligt länge så är det ju självklart att man kommer tycka som du,  urlöjligt.

Du får väl gilla vad du vill, men det vore ju bra om du då kan låta bli att påstå att människor som inte gillar samma saker som du gör bara inte tänkt klart.
    Ja, jag håller med. Antal sexpartners säger en hel del om hur en person är. Det hör oftast ihop med andra värderingar också. Personer och särskilt kvinnor som har många partners, brukar vara slarviga och ooerdentliga även på andra livsområden. Typ inte kunna sköta sin ekonomi, sitt arbete, sina barn, sitt hem...
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Spelar roll) skrev 2024-04-10 06:55:06 följande:
    Ja, jag håller med. Antal sexpartners säger en hel del om hur en person är. Det hör oftast ihop med andra värderingar också. Personer och särskilt kvinnor som har många partners, brukar vara slarviga och ooerdentliga även på andra livsområden. Typ inte kunna sköta sin ekonomi, sitt arbete, sina barn, sitt hem...
    Jag hoppas verkligen ni förstår att det inte gäller ALLA kvinnor. Vi är ju individer, och mitt antal sexpartners har inget att göra med hur jag sköter mitt jobb eller ekonomi. Och vad har slarv med sex att göra ?
Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?