• Anonym (Hh)

Spelar antalet sexpartners någon roll?

Så, hur är det egentligen. Bryr ni er om antalet sexpartners era respektive har i bagaget? Och är det en deal breaker för ett förhållande?
    Kommentera gärna också vad som skulle kunna vara den magiska gränsen om ni bryr er. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?
  • Anonym (jag)
    Anonym (Qvinnan) skrev 2024-04-11 17:43:37 följande:

Då inställer sig frågan varför utsätter man sig för känslolöst sex? Det måste ju finnas en orsak till detta.

Blir man inte avtrubbad på det känslomässiga planet om man har sex utan känslor?

Alla kanske inte anser man måste ha känslor för att ha sex utan ghåller isär dem? Personligen tycker jag alla får göra som de vill så länge man inte förväntar sig att alla ska vara ok med det. Vill man pippa hejdlöst så gör det, men då får man ju oxå acceptera att andra kanske inte vill ha en relation med en senare. Alla får helt enkelt leva med konsekvenserna av sina val på både gott och ont.
  • Anonym (Helena)
    Anonym (jag) skrev 2024-04-11 17:53:49 följande:
    haha, ja, för mig med, ville vara övertydlig, det här är ju ändå FL och har man inte haft minst 2 orgier, ons plus knullat sina 5 kk och pojkvän/flickvän, helst samtidigt senaste veckorna så är ju man ju helknäpp och skitkonstig.
    Ok, ja du dem hade jag inte ens tagit i med tång.
  • Anonym (Helena)
    Anonym (jag) skrev 2024-04-11 17:58:01 följande:
    Alla kanske inte anser man måste ha känslor för att ha sex utan ghåller isär dem? Personligen tycker jag alla får göra som de vill så länge man inte förväntar sig att alla ska vara ok med det. Vill man pippa hejdlöst så gör det, men då får man ju oxå acceptera att andra kanske inte vill ha en relation med en senare. Alla får helt enkelt leva med konsekvenserna av sina val på både gott och ont.
    I min ungdom kallades sådana människor för vandringspokal vs häradsbetäckare.
    Inget vidare rykte att ha.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Helena) skrev 2024-04-11 18:22:40 följande:
    Nej det var nog inget vidare att bli utsatt för, här har vi möjligtvis en koppling mellan många sexpartners och dåligt känslomässigt mående. Att personen blir skambelagd för det 
  • Tobben
    Anonym (Helena) skrev 2024-04-11 18:22:40 följande:
    Har det verkligen något att göra med hur personen är idag?
    När jag gick gymnasiet var det populärt att röka, särskilt på fest.
    Är de som rökte då vidriga personer även idag?
  • Anonym (Qvinnan)
    Anonym (jag) skrev 2024-04-11 17:58:01 följande:
    Då har jag en fråga vad får man ut av känslolös sex? Har länge undrat över detta.
    Jag kan förstå att det finns människor som har sex för pengar, men om det inte är för pengar vad får man ut av det då?

Några kanske menar att man får sexuell tillfredställelse, men det kan man ju lika gärna fixa på egen hand i så fall.
  • Anonym (Helena)
    Tobben skrev 2024-04-11 18:54:58 följande:
    Har det verkligen något att göra med hur personen är idag?
    När jag gick gymnasiet var det populärt att röka, särskilt på fest.
    Är de som rökte då vidriga personer även idag?
    Skulle säga att det helt enkelt inte är jämförbart.
  • Anonym (Kan inte bry mig mindre)
    Anonym (Qvinnan) skrev 2024-04-11 21:27:45 följande:
    Då har jag en fråga vad får man ut av känslolös sex? Har länge undrat över detta.
    Jag kan förstå att det finns människor som har sex för pengar, men om det inte är för pengar vad får man ut av det då?

Några kanske menar att man får sexuell tillfredställelse, men det kan man ju lika gärna fixa på egen hand i så fall.
    Sex tillsammans med någon (även om den enda känslan är kåthet) är något helt annat än att fixa det hela på egen hand. Men jag gör det hellre på egen hand än med någon som jag inte är attraherad av eller kåt på. 
  • felicityporter

Ja, faktiskt spelar det lite roll. Jag mår sämre om min pojkvän haft en jävla massa brudar innan mig. Ju färre desto bättre.

• Anonym (jaja)

Ju fler, desto bättre. 

Har själv stor lust och skulle det finna det tråkigt om partnern var pryd och försiktig och oerfaren.

Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?