Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Spelar antalet sexpartners någon roll?

Vill helst inte dejta en man som tidigare skvätt runt och utnyttjat kvinnor. Tyder på en dålig kvinnosyn och att han har ett Madonna/Hora-komplex.

Gillar fina män som inte objektifierar.

• Anonym (M)
    Anonym (Man) skrev 2024-04-08 11:29:58 följande:
    Tycker du en man som skvött runt automatiskt har utnyttjat kvinnor? Så länge båda parter har samma förutsättningar på tillfälligt sex eller förhållande så är det då ingen som blir utnyttjad och har inget med vare sig dålig syn på kvinnor eller män i mina ögon.
    Har han inte lovat tjejerna något mer djupgående än ytligt, tillfälligt sex så är det ett sorts utnyttjande i mina ögon.

Jag är inte själv intresserad (och aldrig varit) av några lösa förbindelser och vill träffa en likasinnad. Någon som delar mina värderingar när det kommer till sex och relationer.
  • Anonym (M)
    Anonym (Man) skrev 2024-04-08 17:58:39 följande:
    Då kvinnor utnyttjat mig och jag dom och helt i samförstånd. I äktenskapet var jag trogen hela tiden och är det i förhållandet jag har nu ocksä.
    Jahopp. Lite osäker på varför du berättar detta för mig?

Oavsett anledning så vill jag fortfarande inte dejta en man som legat rundor. Litar inte på såna män och delar inte heller deras syn på sex. Man söker sin like i en relation.
  • Anonym (M)
    Anonym (Qvinnan) skrev 2024-04-08 20:26:44 följande:

Kan någon definiera "knulla runt" för mig. Jag har väldigt svårt att tycka att tidigare erfarenheter ska vara negativa.

Idag är unga män och kvinnor utan egen sexuell erfarenhet porrskadade och det tar några sexuella erfarenheter innan de förstår hur det motsatta könet fungerar i verkligheten.

För mig handlar det mer om den inställning man har till sex snarare än antalet sexpartners.
  • Anonym (M)
    Anonym (Man) skrev 2024-04-10 08:03:18 följande:

Jag tror att det är vanligare att män som gjort karriär har haft fler sexpartners än långtidsarbetslösa män. Så ett tips för dom som vill träffa män med få tidiga sexpartners är att söka bland arbetslösa.

Det rådet kommer då inte jag att ta till mig. Vill inte dejta någon oansvarig person.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (M)
    Anonym (Hh) skrev 2024-07-09 17:33:20 följande:

Väcker den här till liv igen och har en följdfråga;

Ni som tycker att er partners antal sexpartners spelar någon roll - lever ni själv efter samma moral?

Och, gäller det enbart för förhållanden eller är ett enstaka ligg en annan sak? (Tänk madonna-whore complex för båda könen)

Jag lever efter mina egna värderingar iallafall. Aldrig varit intresserad av lösaktighet eller porrskadade preferenser. Dejtar endast personer med samma värderingar som jag.
Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?