Inlägg från: Anonym (fdPåJakt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fdPåJakt)

Spelar antalet sexpartners någon roll?

Jag tror att en del män kanske känner oro och otillräcklighet över sin egen sexualitet om de själva inte har haft många partners medan kvinnan i deras liv har haft ett rikt och varierat sexliv. Detta gör nog att många män föredrar en kvinna med lågt "bodycount".

Själv bryr jag mig egentligen inte så länge min kvinna älskar mig och jag är den hon vill ha. Jag tycker t o m att det är positivt om hon är väldigt sexuellt erfaren.

• Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (man 50) skrev 2024-04-08 12:00:15 följande:

När jag var yngre hade jag tyckt det var jobbigt med en mycket mer erfaren kvinna,  inte för att jag tyckte det var äckligt utan för att jag själv hade haft få partners och kände mig otillräcklig och också lite avundsjuk på att jag inte fått leka runt sas (jag hade ett par långa förhållanden tidigt). Nu när jag är medelålders och rätt erfaren skulle jag inte bry mig det minsta om hur många partners en kvinna hade haft, möjligen skulle det vara ett problem om hon hade haft väldigt få för det kunde tyda på att hon hade lågt intresse för sex. Självklart finns det negativa sidor med att ha väldigt många partners, det kan tyda på en osund inställning till sex eller andra problem, och risken för HPV är högre. Men jag skulle aldrig låta det påverka min inställning till förhållandet i sig. Jag förstår inte däremot varför det är så tabu att fråga om antal tidigare partners eller om ens partners tidigare sexerfarenheter - utan att gå in på personliga detaljer naturligtvis. Det är ju en del av den man är och innget att vare sig hymla om  eller skämmas för, jag tror att det är bara bra för ett förhållande om man kan  prata öppet och otvunget om sex inklusive ens tidigare erfarenheter.

Ålder på män kan säkert reflektera rätt så mycket hur dem ställer sig i frågan, där äldre män nog är mycket mer liberala. Nu tar ju inte undersökningen i denna tråd hänsyn till detta tyvärr.
Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?