• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (H) skrev 2024-08-30 22:13:03 följande:

Det jag ska säga är det du inte vill höra tyvärr :( Men han han vill inte gå vidare med dig. Han vill vara med sin familj. Han vill glömma dig och gå vidare. Hade han viljat det så skulle han göra det. 

Har själv vart i liknande sits. Jag blev jättekär i en kille som hade tjej. Den här killen fick mig att tro att han ville vara med mig istället. Vi träffades och han sa varje gång att han ska prata med sin tjej och göra slut. Det skedde inte och efter några gånger fattade jag att han vill vara med sin tjej och ha mig på sidan om. Men jag valde att dra mig ur för att inte få starkare känslor.

Sen flera år senare när jag bor med en annan man och träffar en kollega som bodde med en tjej så blev jag och kollegan goda vänner. Vi blev tillslut väldigt kära och vi avslutade våra tidigare förhållanden så snart det bara gick. För älskar man en annan då gör man det. 

Hade den här mannen älskat dig och viljat leva med dig så skulle han inte undvika dig då skulle han avsluta med den han har nu och satsa på dig. 

Försök inte övertyga honom det kommer bara förvärra allt. Han kommer bli irriterad och undvika dig mer och du kommer lägga energi på något onödigt och bli sårad. Så för din skull, släpp honom, gå vidare och på sikt dejta någon som är singel. 

Jag har slutat ta upp kontakten med honom. Men då och då kontaktar han mig i alla fall. Jag tar aldrig första steget. 
    Nej, han  kommer inte lämna sin fru och även om han gör det så kommer det inte bli vi.

Glad att det löste sig bra för dig och att du var stark nog att inte blanda in känslor i något utan framtid!
  • Anonym (H)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-30 22:19:48 följande:
    Jag har slutat ta upp kontakten med honom. Men då och då kontaktar han mig i alla fall. Jag tar aldrig första steget. 
    Nej, han  kommer inte lämna sin fru och även om han gör det så kommer det inte bli vi.

Glad att det löste sig bra för dig och att du var stark nog att inte blanda in känslor i något utan framtid!
    Kan du blockera honom? Så du kan gå vidare. Hoppas det löser sig. Du kommer tillslut hitta din prins och det är någon annan. Ju snabbare du kommer över denna kille, desto snabbare finner du din prins
  • Björkenli

Jag bockade en man förra året som betedde sig som ett svin. Jag visste att om jag inte blockade så skulle jag gå och hoppas på att få ett meddelande som ändå some visa att han verkligen tyckte om mig... 
    Jag förstod att det skulle ta upp alldeles för mycket energi, så jag blockade. 

Jag visste också att han hade min adress så om det nu vore så att han verkligen, verkligen ville kontakta mig så kunde han skicka brev. 

Ja, jag rekommenderar verkligen att blocka i dessa lägen när man inte kommer över någon som man vet aldrig kommer leda till en relation man mår bra i.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Deppig)
    Björkenli skrev 2024-09-12 23:37:14 följande:

Jag bockade en man förra året som betedde sig som ett svin. Jag visste att om jag inte blockade så skulle jag gå och hoppas på att få ett meddelande som ändå some visa att han verkligen tyckte om mig... 
    Jag förstod att det skulle ta upp alldeles för mycket energi, så jag blockade. 

Jag visste också att han hade min adress så om det nu vore så att han verkligen, verkligen ville kontakta mig så kunde han skicka brev. 

Ja, jag rekommenderar verkligen att blocka i dessa lägen när man inte kommer över någon som man vet aldrig kommer leda till en relation man mår bra i.

Jag känner mig ärligt ganska känsloklar med honom. 
    Han hörde av sig, förra veckan. Och vi sågs en snabbis. Men han var trött och på dåligt humör och det blev inte mer än så. Jo, visst kändes det i magen men jag blev inte ledsen. Bara uppgiven och kände att det nog räcker så här. Jag vet att han utnyttjar mig men jag är rätt lugn nu och känner lite att visst kan han få höra av sig om han vill men jag är inte kär eller så längre. Jag är neutral i känslorna. 

Jo, jag vet att jag skulle avsluta allt för att ta mig vidare men jag tror inte att jag är nog mentalt stark för att faktiskt lägga en blockering. Jag kommer få dåligt samvete. Och alltid undra om han hört av sig. Jag vet att det är en svaghet hos mig och att han ser mig som en sak som han kan utnyttja. Men jag har inte kommit längre ännu. 
  • Anonym (Deppig)

Jag tror att han har blockat mig nu. Har inte försökt, och kommer inte försöka, kontakta honom men såg av en slump att hans profilbild på vårt kontaktsätt har försvunnit.  Han har ALLTID en profilbild.
    Och trots att jag inte tänkt på honom så mycket den senaste tiden (såg det verkligen bara av en slump) kändes det ändå olustigt. Magen knöt sig och jag fick svårt att andras. 
    Jag begriper inte vad jag gjort honom? Jag förstår verkligen om han vill avsluta men varför är han elak mot mig. Hur många gånger har han inte försökt bryta med mig, tryckt ner mig mentalt och sen plockat upp kontakten med mig igen. Jag förtjänar inte det här. Jag vill bara ha lugn och ro. 

Nu går det ju inte, och jag hade nog ändå inte tagit mig för men det jag skulle vilja säga till honom är fan ta dig, fan ta ditt jävla hora/madonnakomplex och stick upp det nånstans, fan ta dig för hur du har sårat mig. Jag har inte förtjänat att bli lekt med. Jag är ingen sak. 

Jag skriver här för att jag är ledsen. För att jag skulle vilja prata med någon, jag känner mig så otroligt tillintetgjord och bortkastad och här kan jag vara helt ärlig och öppen med mina känslor.

• Lynx123

Kanske du ÄNTLIGEN ser vad för slags person du har att göra med nu! Vad har du gjort honom? Du har låtit honom behandla dig hur som helst. Ditt val! Och nej, du förtjänar det INTE och vi är många som försökt få dig att inse det. Hade varit mycket bättre om du dumpat honom men även så här är det bättre för dig. Du kommer över det!

• Anonym (Deppig)
    Lynx123 skrev 2024-09-19 20:56:17 följande:

Kanske du ÄNTLIGEN ser vad för slags person du har att göra med nu! Vad har du gjort honom? Du har låtit honom behandla dig hur som helst. Ditt val! Och nej, du förtjänar det INTE och vi är många som försökt få dig att inse det. Hade varit mycket bättre om du dumpat honom men även så här är det bättre för dig. Du kommer över det!

Jag vet vad jag har att göra med, men det hindrar mig inte från att bli ledsen ändå. 
    Jag vet att jag kommer över det, men jag är så slut och orkeslös och jag kan inte förmå mig att försöka känna något igen.
    Har dejtat en ganska trevlig man ett tag nu (ja, han vet om det här - jag har varit helt ärlig) men jag KÄNNER inget. För jag vågar inte. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-09-19 21:21:35 följande:
    Jag vet vad jag har att göra med, men det hindrar mig inte från att bli ledsen ändå. 
    Jag vet att jag kommer över det, men jag är så slut och orkeslös och jag kan inte förmå mig att försöka känna något igen.
    Har dejtat en ganska trevlig man ett tag nu (ja, han vet om det här - jag har varit helt ärlig) men jag KÄNNER inget. För jag vågar inte. 
    Det hade nog känts bättre om brytet hade varit ditt val, så som vi alla sagt. Ta hand om dig, han är snart bara ett sorgligt minne men du går segrande ur detta.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-09-19 20:49:05 följande:

Jag tror att han har blockat mig nu. Har inte försökt, och kommer inte försöka, kontakta honom men såg av en slump att hans profilbild på vårt kontaktsätt har försvunnit.  Han har ALLTID en profilbild.
    Och trots att jag inte tänkt på honom så mycket den senaste tiden (såg det verkligen bara av en slump) kändes det ändå olustigt. Magen knöt sig och jag fick svårt att andras. 
    Jag begriper inte vad jag gjort honom? Jag förstår verkligen om han vill avsluta men varför är han elak mot mig. Hur många gånger har han inte försökt bryta med mig, tryckt ner mig mentalt och sen plockat upp kontakten med mig igen. Jag förtjänar inte det här. Jag vill bara ha lugn och ro. 

Nu går det ju inte, och jag hade nog ändå inte tagit mig för men det jag skulle vilja säga till honom är fan ta dig, fan ta ditt jävla hora/madonnakomplex och stick upp det nånstans, fan ta dig för hur du har sårat mig. Jag har inte förtjänat att bli lekt med. Jag är ingen sak. 

Jag skriver här för att jag är ledsen. För att jag skulle vilja prata med någon, jag känner mig så otroligt tillintetgjord och bortkastad och här kan jag vara helt ärlig och öppen med mina känslor.

Som om han tror att du skulle kontakta honom, haha. Han är verkligen en narcissist
Svar på tråden Han vågar inte