• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-09-19 21:56:35 följande:
    Som om han tror att du skulle kontakta honom, haha. Han är verkligen en narcissist
    Han vill väl försäkra sig om att det verkligen är över nu.
    Sorgligt hur som helst 😕
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-09-19 22:40:56 följande:
    Han vill väl försäkra sig om att det verkligen är över nu.
    Sorgligt hur som helst 😕
    Var inte känslorna slut sa du? Hur kan det då vara sorgligt?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-09-19 22:48:15 följande:
    Var inte känslorna slut sa du? Hur kan det då vara sorgligt?
    Jag är inte kär längre. Bara uppgiven.
    Måste väl få känna mig sorgsen över att det skulle sluta på det här sättet?
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-09-19 20:49:05 följande:

Jag tror att han har blockat mig nu. Har inte försökt, och kommer inte försöka, kontakta honom men såg av en slump att hans profilbild på vårt kontaktsätt har försvunnit.  Han har ALLTID en profilbild.
    Och trots att jag inte tänkt på honom så mycket den senaste tiden (såg det verkligen bara av en slump) kändes det ändå olustigt. Magen knöt sig och jag fick svårt att andras. 
    Jag begriper inte vad jag gjort honom? Jag förstår verkligen om han vill avsluta men varför är han elak mot mig. Hur många gånger har han inte försökt bryta med mig, tryckt ner mig mentalt och sen plockat upp kontakten med mig igen. Jag förtjänar inte det här. Jag vill bara ha lugn och ro. 

Nu går det ju inte, och jag hade nog ändå inte tagit mig för men det jag skulle vilja säga till honom är fan ta dig, fan ta ditt jävla hora/madonnakomplex och stick upp det nånstans, fan ta dig för hur du har sårat mig. Jag har inte förtjänat att bli lekt med. Jag är ingen sak. 

Jag skriver här för att jag är ledsen. För att jag skulle vilja prata med någon, jag känner mig så otroligt tillintetgjord och bortkastad och här kan jag vara helt ärlig och öppen med mina känslor.

Du känner dig sårad just nu och det har du all rätt att vara. Ilskan och sorgen du känner kommer att ge med sig, Ge det lite tid.

Jag skulle ta det lite lugnt med att träffa någon ny. Om du ändå vill göra det håll det på en låg nivå. Det är för tidigt att börja tänka framtid. Du måste få tid och lugn att läka såren. 

Ta väl vara på dig. Du ska se att det blir bättre
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-19 22:54:57 följande:
    Du känner dig sårad just nu och det har du all rätt att vara. Ilskan och sorgen du känner kommer att ge med sig, Ge det lite tid.

Jag skulle ta det lite lugnt med att träffa någon ny. Om du ändå vill göra det håll det på en låg nivå. Det är för tidigt att börja tänka framtid. Du måste få tid och lugn att läka såren. 

Ta väl vara på dig. Du ska se att det blir bättre
    Ja, jag har dejtat en del men jag har inte kastat mig över något. Har ingen ork längre. I våras när jag var så hjärtekrossad ville jag inget än att få bli kär igen, jag vet inte längre om jag vill det. Och jag är så evinnerligt trött på dejtinglivet - önskar så att jag inte ska behöva lära känna någon ny, vill att rätt man ska trilla i huvudet på mig och svepa undan fötterna under mig.
    Är inte intresserad av något re-bound, vill bara att allt ska lösa sig. Vill inte vara ensam något mer. 
    Tack ❤️
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-09-19 22:53:22 följande:
    Jag är inte kär längre. Bara uppgiven.
    Måste väl få känna mig sorgsen över att det skulle sluta på det här sättet?
    Sa inte att du inte får, det var bara att jag tycker det verkar motsägelsefullt. Och dessutom lägger du tid och energi på att gå och träffa honom, trots att du påstår att du känner noll för honom
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-09-19 23:12:51 följande:
    Sa inte att du inte får, det var bara att jag tycker det verkar motsägelsefullt. Och dessutom lägger du tid och energi på att gå och träffa honom, trots att du påstår att du känner noll för honom
    Så klart jag inte känner noll. Jag känner sorg och det är fortfarande en människa jag håller av.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-09-19 23:16:51 följande:
    Så klart jag inte känner noll. Jag känner sorg och det är fortfarande en människa jag håller av.
    Men förstår du inte vad jag menade? Du skriver i samma inlägg som du berättar om er träff, att du är känsloklar med honom. Jag får inte ihop det. Och det du beskriver nu är ju faktiskt känslor
  • Anonym (H)
    Anonym (o) skrev 2024-09-19 23:49:59 följande:
    Men förstår du inte vad jag menade? Du skriver i samma inlägg som du berättar om er träff, att du är känsloklar med honom. Jag får inte ihop det. Och det du beskriver nu är ju faktiskt känslor
    Man behöver inte känna kärlek för att man känner sorg för hur det slutade. Jag känner också sorg men också besvikelse hur min förra relation slutade. Det beror på att jag känner empati då jag lämnade en människa som jag levt med en människa som inte ville gå isär
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Han vågar inte