• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (o)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-21 19:55:25 följande:
    Ganska enkelt. Enligt TS har han sagt att han ville bryta upp från äktenskapet. Han klarade inte av detta. Orsaken till detta kan bara han svara på och detta har inget med TS tråd att göra.

Hon är lessen och behöver ge utlopp för detta. Hon blir inte mindre lessen av att vi klandrar mannen. 
    Fast du skrev ju nyss att bara mannen vet vad han tänkte göra? Hur ska du ha det egentligen?

Det är din åsikt. Jag å andra sidan tycker inte det är speciellt schysst mot TS att försöka utmåla det som att han faktiskt ville seriöst skilja sig men var ett offer för omständigheterna. Stackars stackars man som inte klarade det
  • Anonym (o)

Jag vet det för det har du berättat förut.

Anonym (Deppig) skrev 2024-09-21 20:15:55 följande:
    Jag ville inte ställa ultimatum eftersom jag ville att beslutet skulle vara hans. Att han skulle välja mig för att HAN ville. Inte för att jag tvingade honom.
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-21 19:55:25 följande:
    Ganska enkelt. Enligt TS har han sagt att han ville bryta upp från äktenskapet. Han klarade inte av detta. Orsaken till detta kan bara han svara på och detta har inget med TS tråd att göra.
    Han uttryckte flera gånger att han vid rätt tillfälle skulle ta tag i det. Att det varit dåligt under en längre tid men nu hade han träffat någon som gjorde uppbrottet värt det.
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (o) skrev 2024-09-21 20:20:49 följande:
    Fast du skrev ju nyss att bara mannen vet vad han tänkte göra? Hur ska du ha det egentligen?

Det är din åsikt. Jag å andra sidan tycker inte det är speciellt schysst mot TS att försöka utmåla det som att han faktiskt ville seriöst skilja sig men var ett offer för omständigheterna. Stackars stackars man som inte klarade det
    Självklart kan ingen (utom möjligtvis TS veta vad han ville och tänkte). Så varför är det så viktigt för dig att försöka motbevisa henne. Varför får hon inte fortsätta att tro att han skulle ha lämnat frun för henne?  Men av någon anledning klarade han inte det.

Förstår faktiskt inte riktigt din tankegång här. Hur skulle hon bli mindre lessen av att tvivla på vad mannen sa till henne? 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-21 23:15:41 följande:
    Självklart kan ingen (utom möjligtvis TS veta vad han ville och tänkte). Så varför är det så viktigt för dig att försöka motbevisa henne. Varför får hon inte fortsätta att tro att han skulle ha lämnat frun för henne?  Men av någon anledning klarade han inte det.

Förstår faktiskt inte riktigt din tankegång här. Hur skulle hon bli mindre lessen av att tvivla på vad mannen sa till henne? 
    Det handlar väl om att inte leda någon i villfarelser.  Jag förstår det, och det är så klart svårt att få någon annan att uppleva det jag har hört sett och känt. Ni har ju bara mina ord, i text dessutom och kan mycket väl tro att jag är helt blåst och förd bakom ljuset. Kanske, men jag är faktiskt en hyfsat god människokännare. Dock förlåter jag lätt och är godtrogen, men jag släpper inte lös mina känslor förrän jag är rätt säker. Ja, jag trodde på honom. Jag tror verkligen att det var hans intention men att han ändrade sig. Det är helt okej, man får det. Men att fortsätta leka med mig som han har gjort - det är inte okej. Han har visat noll respekt för hur jag har mått och försökt hantera det hela. DET är vad som sårar mig, inte att det inte blev vi. 

Jag är inte så ledsen idag, som jag sa har jag kommit ganska långt och är färdig med många av känslorna för honom. Men att upptäcka att han blockat mig rörde upp en väldigt massa i mig, det var sårande för jag tycker fortfarande inte att jag förtjänar det. Men nu är det så och förhoppningsvis låter han mig vara ifred framöver. Jag behöver ro. 
  • felicityporter
    Anonym (Deppig) skrev 2024-09-21 23:52:12 följande:
    Det handlar väl om att inte leda någon i villfarelser.  Jag förstår det, och det är så klart svårt att få någon annan att uppleva det jag har hört sett och känt. Ni har ju bara mina ord, i text dessutom och kan mycket väl tro att jag är helt blåst och förd bakom ljuset. Kanske, men jag är faktiskt en hyfsat god människokännare. Dock förlåter jag lätt och är godtrogen, men jag släpper inte lös mina känslor förrän jag är rätt säker. Ja, jag trodde på honom. Jag tror verkligen att det var hans intention men att han ändrade sig. Det är helt okej, man får det. Men att fortsätta leka med mig som han har gjort - det är inte okej. Han har visat noll respekt för hur jag har mått och försökt hantera det hela. DET är vad som sårar mig, inte att det inte blev vi. 

Jag är inte så ledsen idag, som jag sa har jag kommit ganska långt och är färdig med många av känslorna för honom. Men att upptäcka att han blockat mig rörde upp en väldigt massa i mig, det var sårande för jag tycker fortfarande inte att jag förtjänar det. Men nu är det så och förhoppningsvis låter han mig vara ifred framöver. Jag behöver ro. 
    Det är endast positivt att han blockat dig, du borde blockat honom också långt tidigare. Det kommer aldrig någonsin bli ni två, ni hade inget äkta och eran relation (om man ens kan kalla det för det) var bara ytlig och giftig.
    Det är mycket bättre att ni bägge blockar varandra och glömmer allt, då inget du kände var äkta.
  • Anonym (Deppig)
    felicityporter skrev 2024-09-22 01:56:49 följande:
    Det är endast positivt att han blockat dig, du borde blockat honom också långt tidigare. Det kommer aldrig någonsin bli ni två, ni hade inget äkta och eran relation (om man ens kan kalla det för det) var bara ytlig och giftig.
    Det är mycket bättre att ni bägge blockar varandra och glömmer allt, då inget du kände var äkta.
    Vad han känt kan ingen utom han svara på, men vad jag känt vet jag mycket väl och det ska inte du uttala dig om.
  • Anonym (o)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-21 23:15:41 följande:

Du säger emot dig själv. Å ena sidan påstår du att han inte klarade det, som om det var skilja sig som faktiskt var ambitionen. Men samtidigt skriver du att du inte kan veta vad han tänkte.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-09-21 23:52:12 följande:

Därför att långt ifrån alla människor är rättvisa.
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (o) skrev 2024-09-22 15:35:54 följande:
    Du säger emot dig själv. Å ena sidan påstår du att han inte klarade det, som om det var skilja sig som faktiskt var ambitionen. Men samtidigt skriver du att du inte kan veta vad han tänkte.
    Ingen människa kan väl veta vad en annan okänd människa tänker. varför hänger du upp dig på detta?

Det är verkligen ingen motsägelse att han till TS  sagt att han tänkte lämna frun. Hur och vad han tänkte har jag ingen aning om och inte du heller.
  • Anonym (o)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-22 16:15:34 följande:
    Ingen människa kan väl veta vad en annan okänd människa tänker. varför hänger du upp dig på detta?

Det är verkligen ingen motsägelse att han till TS  sagt att han tänkte lämna frun. Hur och vad han tänkte har jag ingen aning om och inte du heller.
    Jag hänger upp mig på att du framställer det som att han seriöst tänkte på att lämna henne när du faktiskt inte vet vad han tänkte eller hade för avsikter.

Nej precis att han sa det behöver inte vara en motsägelse. Han kan ju ha sagt saker som han inte menade allvar med.
Svar på tråden Han vågar inte