• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (o) skrev 2024-09-23 15:07:34 följande:
    Jag hänger upp mig på att du framställer det som att han seriöst tänkte på att lämna henne när du faktiskt inte vet vad han tänkte eller hade för avsikter.

Nej precis att han sa det behöver inte vara en motsägelse. Han kan ju ha sagt saker som han inte menade allvar med.
    Jag hänger inte upp mig på någonting. Jag läser vad TS skrivit.  Jag förstår bara inte varför du ska ifråga sätta vad han sagt till henne. Varför?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Sådär säger väl alla otrogna män till sina älskarinnor. Annars får de inte ligga. Det stämmer i bästa fall på1 man av 100. Så nej, han har troligen aldrig tänkt lämna sin fru.

• Anonym (Varit där)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-09-23 18:53:05 följande:

Sådär säger väl alla otrogna män till sina älskarinnor. Annars får de inte ligga. Det stämmer i bästa fall på1 man av 100. Så nej, han har troligen aldrig tänkt lämna sin fru.

Tror inte att du kan svara för alla män. Du har kanske läst detta här på FL men detta är ingen sanning.  FL är inget sannings medium utan ett forum där ofta bittra människor spyr ut sitt hat mot någon som gjort dem illa. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-23 19:33:01 följande:
    Tror inte att du kan svara för alla män. Du har kanske läst detta här på FL men detta är ingen sanning.  FL är inget sannings medium utan ett forum där ofta bittra människor spyr ut sitt hat mot någon som gjort dem illa. 
    Skrev inte alla utan 99 män av 100 typ. Så som han har betett sig så tyder det på att han aldrig menat allvar med ts tyvärr.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-09-23 19:45:40 följande:
    Skrev inte alla utan 99 män av 100 typ. Så som han har betett sig så tyder det på att han aldrig menat allvar med ts tyvärr.
    Jag tror han fick en crush, blev förälskad helt enkelt. Men det gick över och var inte värt det i slutändan. 
  • Anonym (o)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-23 17:13:54 följande:
    Jag hänger inte upp mig på någonting. Jag läser vad TS skrivit.  Jag förstår bara inte varför du ska ifråga sätta vad han sagt till henne. Varför?
    nähä och jag har inte heller skrivit att du hänger upp dig på något, jag skrev vad JAG hängde upp mig på

ja det verkar ju som att han sagt en hel del som han inte menade allvar med. Kommer inte när han lovat osv. Så skulle inte ta så allvarligt på något han sagt till TS
  • Anonym (J)
    Anonym (o) skrev 2024-09-23 20:16:32 följande:
    nähä och jag har inte heller skrivit att du hänger upp dig på något, jag skrev vad JAG hängde upp mig på

ja det verkar ju som att han sagt en hel del som han inte menade allvar med. Kommer inte när han lovat osv. Så skulle inte ta så allvarligt på något han sagt till TS
    Förstår inte heller varför du hänger upp dig så. Har vetat om ett par som haft en affär och man kunde se utanpå hur förälskad han var i henne. Ändå skilde han sig inte. Tror det är vanligare än man tror att människor som redan lever i relationer blir hejdlöst och plågsamt förälskade i andra men ändå stannar kvar. Varför kan man ju undra. Kanske är det inte så lätt att slita upp ett helt liv med barn och sociala kontakter. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (J) skrev 2024-09-23 20:58:45 följande:
    Förstår inte heller varför du hänger upp dig så. Har vetat om ett par som haft en affär och man kunde se utanpå hur förälskad han var i henne. Ändå skilde han sig inte. Tror det är vanligare än man tror att människor som redan lever i relationer blir hejdlöst och plågsamt förälskade i andra men ändå stannar kvar. Varför kan man ju undra. Kanske är det inte så lätt att slita upp ett helt liv med barn och sociala kontakter. 
    Tack 
    Jag tror att i det här fallet så gick förälskelsen över. Kanske kvävd, kanske var det bara en crush.
    Anonym (o) skrev 2024-09-23 20:16:32 följande:
    Sant
  • molly50
    Anonym (J) skrev 2024-09-23 20:58:45 följande:
    Nej,det är säkert inte så lätt.
    Men då får man ju se till att inte kliva över skaklarna från första början och riskera att såra andra människor.
  • molly50
    molly50 skrev 2024-09-23 23:37:16 följande:
    Nej,det är säkert inte så lätt.
    Men då får man ju se till att inte kliva över skaklarna från första början och riskera att såra andra människor.
    Tillägg: Plus att man sätter sig själv och sin familj i skiten.
Svar på tråden Han vågar inte