• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Namn?) skrev 2024-11-05 19:57:24 följande:

Heter han Christer Ts?

Du har frågat det förr och det gör han inte
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-06 09:48:08 följande:

Hur går det för dig/er?

Jaaaa du... vi har kontakt igen (så klart), men det känns ganska okej. Jag förstår ju att det inte kommer bli något. Han skriver nästan varje dag, något på morgonen och något på kvällen. Meningslösa meddelanden typ om vädret eller jobbet, och jag svarar platoniskt. 

Har hela tiden tänkt att jag inte vill klippa bandet för att det är jag som förstör då, trots att jag vet att det redan är så förstört det kan bli, men har insett att den verkliga anledning är att jag vill inte ge honom övertaget genom att erkänna att jag faktiskt har känt något. Visar man känslor är man sårbar och det tänker jag inte låta honom inse igen.
  • Anonym (Kimchi)

Ja du? Du har ännu inte tagit hjälp utifrån? Träffat en kurator som hjälper dig att inse att du ska sluta att vara en fuckdoll. Du låter dig nyttjas som värsta dörrmattan. Han skiter ärtor i dig mer än att han får sin egoboost och tillfälle att gulligulla. Enkelt sex. Slipper tillfredsställa dig själv. Det har aldrig slagit dig vilket rövhål han eg är? Otroget svin ich du möjliggör det med glädje. Vet du hur många kvinnir han träffar? Är du en i raden? 

Nä vet du vad? Skaffa lite ryggrad och låt dig inte utnyttjas och trampas på. Tala om det i klartext och blockera honom. Gå vidare och lev det liv du är satt till att leva. 

• Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-06 23:14:38 följande:
    Jaaaa du... vi har kontakt igen (så klart), men det känns ganska okej. Jag förstår ju att det inte kommer bli något. Han skriver nästan varje dag, något på morgonen och något på kvällen. Meningslösa meddelanden typ om vädret eller jobbet, och jag svarar platoniskt. 

Har hela tiden tänkt att jag inte vill klippa bandet för att det är jag som förstör då, trots att jag vet att det redan är så förstört det kan bli, men har insett att den verkliga anledning är att jag vill inte ge honom övertaget genom att erkänna att jag faktiskt har känt något. Visar man känslor är man sårbar och det tänker jag inte låta honom inse igen.
    Men han har ju övertaget. Du låter som att du är tacksam för de små smulor som du får. Varje dag som går är en bortslösad dag i ditt liv med den jär personen. Det är det som är så frustrerande att se...att du inte tar tag i ditt liv och jobbar på en fin och kärleksfull framtid.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-06 23:14:38 följande:

Men du är inte svag för att du väljer att avsluta det ni har. Tvärtom.
    Du visar dig svag när du väljer att fortsätta vara hans sexdocka när det passar honom. Och det får dig bara att må dåligt.
    Det är det du måste förstå.

Har du fortsatt träffa psykologen?
  • Anonym (Deppig)

Jag vet inte varför det är så svårt. En form av mental spärr.
    Jag har dejtat massor, verkligen försökt ta mig till andra människor men det funkar liksom inte. Visst är sex roligt och uppfriskande men jag känner verkligen inget för de som jag dejtar (jag har varit ärlig med det så det är ingen  som blir lurad). Men det skulle ju bara vara så skönt att bli kär i någon annan. Jag tänker inte på honom så mycket, ja nu när han har hört av sig så klart men inte på ett romantiskt sätt. Lite som en vän som kollar av läget då och då. Han, inte jag. Jag tar aldrig kontakt. 

Och att träffas är hur som helst för svårt nu, han jobbar inte längre så att han reser i jobbet utan bor hemma på heltid. Och det är också alldeles för långt bort för att det ska vara möjligt. 

Psykologen har jag kontakt med, men mina samtal har tagit slut. Det är begränsat iom att det är landstingsfinansierat och online. Han ville dock att vi skulle fortsätta ha kontakt sporadiskt, så istället för en gång i veckan kommer det bli ungefär en gång i månaden eller lite mer sällan. Vi fokuserar dock mer på annat, att det blev så här med den här mannen grundar sig ju så klart i andra trauman som behöver bearbetas. 

• Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-07 19:18:19 följande:

Jag vet inte varför det är så svårt. En form av mental spärr.
    Jag har dejtat massor, verkligen försökt ta mig till andra människor men det funkar liksom inte. Visst är sex roligt och uppfriskande men jag känner verkligen inget för de som jag dejtar (jag har varit ärlig med det så det är ingen  som blir lurad). Men det skulle ju bara vara så skönt att bli kär i någon annan. Jag tänker inte på honom så mycket, ja nu när han har hört av sig så klart men inte på ett romantiskt sätt. Lite som en vän som kollar av läget då och då. Han, inte jag. Jag tar aldrig kontakt. 

Och att träffas är hur som helst för svårt nu, han jobbar inte längre så att han reser i jobbet utan bor hemma på heltid. Och det är också alldeles för långt bort för att det ska vara möjligt. 

Psykologen har jag kontakt med, men mina samtal har tagit slut. Det är begränsat iom att det är landstingsfinansierat och online. Han ville dock att vi skulle fortsätta ha kontakt sporadiskt, så istället för en gång i veckan kommer det bli ungefär en gång i månaden eller lite mer sällan. Vi fokuserar dock mer på annat, att det blev så här med den här mannen grundar sig ju så klart i andra trauman som behöver bearbetas. 

Att dejta runt innan man är redo är inte särskilt smart. Eller sunt. Vänta med att dejta tills du är på en bättre plats, så ska du se att det går bättre.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-07 19:21:53 följande:
    Att dejta runt innan man är redo är inte särskilt smart. Eller sunt. Vänta med att dejta tills du är på en bättre plats, så ska du se att det går bättre.
    Varför inte? Jag tycker om människor och jag tycker om att ha kontakt med andra, det håller mig sysselsatt och det är inget jag lider av. 
Svar på tråden Han vågar inte