Anonym (facepalm) skrev 2024-03-19 01:07:42 följande:
Alla säger aldrig mer när de precis fått sig en näsbränna men sen är det lågt ifrån alla som lär sig något av sina misstag, speciellt inte när man bara tycker synd om sig själv men bryr sig egentligen inte så mycket om vad man gjort mot andra. Jag tror tyvärr att folk sällan ändrar sina värderingar och personlighet bara sådär. Det krävs nog ganska mycket innan det sker. Om hon lärt sig något eller ej lärt väl visa sig nästa gång hon blir intresserad av en upptagen snubbe.
Ja egoister kommer tyvärr ofta undan med det men det gäller ju inte bara otrogna utan även älskarinnor/älskare, finns ju gott om folk som gillar att ligga med upptagna män/kvinnor och bryr sig inte ett dugg vilka konsekvenser det får för deras familjer när det kommer fram, de slipper ju ta del av shitshowen själva utan kan bara glatt gå vidare till nästa skithög. Så jag vet inte om jag håller med om att den otrogne skulle vara de enda riktigt skyldiga. En älskare/älskarinna som skiter i vad han/hon deltar i att göra mot den otrognes familj bara hen får sitt är enligt mig precis lika egoistisk och hänsynslös.
Bra skrivet!
I ts fall är inte mannen "den enda riktigt skyldiga", BÅDA är lika skyldiga.
Ts får ta sitt "straff" som är helt självförvållat och inget man kan dra på sig en tyck synd om offerkofta för nu, mannens tid kommer nog också tids nog. De enda det faktiskt ÄR synd om är den bedragna frun och eventuella barn.