• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (o)
    molly50 skrev 2024-08-28 19:16:46 följande:
    Ja,precis. Och därför menar jag att jag tycker att hon ska blockera.
    Och sen får man hoppas att hon inte låser upp den för att titta. Om hon blockerar.
    Och jag menar att det verkar som att hon mår bättre när hon vet att hon vet att han inte har hört av sig. Är han blockerad så vet hon ju inte det. Så det skulle inte bli samma sak, att hon mår bra efter att han är blockerad.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-08-28 17:28:30 följande:
    För mig hjälper det mycket att skriva dagbok när jag inte vet vad jag ska göra av känslor och tankar. Har du provat det? Ritar och målar också en del, hjälper som en ventil 
    Jag skriver i den här tråden. Och brukar skriva ner mina tankar som jag behöver ta upp med psykologen.
    Förut skrev jag meddelanden till honom som jag så klart inte skickade, de var bara för mig. Men de har jag raderat nu. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-08-28 17:36:25 följande:
    Om TS verkligen skulle klara av att blocka honom, så skulle hon bli tokig, är min gissning. Ständigt gå och fundera på vad hon missat, om han äntligen försökt skriva allt som hon vill höra.
    Ja.
    Hade det funnits ett sätt att blocka, så han såg att meddelandena inte gick fram men jag kunde låsa upp och se OM han skrivit hade jag gjort det för länge sen..
    Jag tystade hans chatt så jag inte fick aviseringar men det blev jag tokig av också, kollade telefonen allt för ofta. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-08-28 17:22:46 följande:

Ja jag tror att normala människor tar inte sådant här så länge som du har gjort. Kanske ta tillbaka honom en, max två gånger hade väl inte varit jättekonstigt, men att någon fortsätter och fortsätter ge chanser efter det så mycket som du har, förbluffar nog de flesta, tror att det gjort många i tråden inklusive mig själv, ganska frustrerade av att läsa. De trodde nog att du skulle så att säga lära dig, och tröttna på detta, för det gör man normalt, men nej du bara fortsätter.

Nu verkade det ju ett tag som att du började inse, och tappa lusten för honom, få avsmak. Det får nog de flesta långt tidigare, och vill inte se människan mer, men du kan tänka dig att fortsätta ändå, även nu, verkar det som. Men jag hoppas det så att säga släpper snart, att du bara behöver längre tid än andra, och att du inte fastnar i detta länge till.

Du påminner en hel del om mig själv, väldigt känslig och inkännande, längtar efter djup kärlek och närhet, försöker förstå andra och hitta ursäkter till deras beteende, hoppas på en man som nu behandlar mig som skit, hoppas det ska ändras, att han ska inse, han menar nog inte det egentligen, han inser inte nu, han mår inte bra på grund av x, y och z, jag måste ha tålamod, vänta och se, jag får inte säga eller göra något fel nu, får inte, får inte, får inte missa om han äntligen kommer och löser allting. Men jag var ung, hade inga referensramar. Jag är fortfarande inte normal, men har åtminstone lärt mig en del, framförallt ta hand om mig själv bättre, inte gå och vänta och hoppas på att en man ska göra något så att problemen löser sig så att jag mår bra. Vill man ha något gjort så får man göra det själv. Och det är vad jag försökt dunka in i dig, och får verkligen bita mig i tungan för att inte bli för hård, egentligen vill jag bara skrika åt dig, riktigt ruska om dig, men det är nog egentligen mycket på mitt yngre jag som jag vill skrika och ruska om, som det gör mig så upprörd och arg, de känslorna väcks till liv igen av att läsa din tråd. Jag har varit så fruktansvärt arg på mig själv att jag slösat så mycket tid, kraft och känslor. Så det är därför ganska gripande för mig att läsa om ditt beteende, följa din historia.

Men jag hoppas att det släpper för dig till slut, för mig tog det den gången, ett par år från att det dåliga(vidrigt hemska) började efter att det nya, fantastiska som jag aldrig varit med om och känt innan, och som jag skulle göra vad som helst för att få behålla, var. Aldrig mer. Jag ger bara en andra chans

Stor kram till dig med! ❤️
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-08-28 17:44:15 följande:
    Kommer nu att tänka på något jag såg på TV, psykopaten hittade på att han hade en allvarlig sjukdom, vem vet om denna man helt enkelt ljuger om sin psykiska hälsa som ett verktyg för att kunna manipulera TS?
    Han har absolut inte framställt att han har problem med sin psykiska hälsa, det är vad jag kan läsa ut. Tvärtemot så nekar han till det. 

Nej, han har inte manipulerat mig  det är jag säker på. Däremot har han använt mig för att höja sin självkänsla och jag tror att han ibland med flit har gjort mig ledsen för att han kanske njuter av makten. Eller det vet jag förresten inte, det är nog omedvetet av honom. Men ibland får jag känslan av att han gaslightat mig för att "friskriva sig själv" - det är jag som inte kan eller vill.
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2024-08-28 19:29:12 följande:
    Och jag menar att det verkar som att hon mår bättre när hon vet att hon vet att han inte har hört av sig. Är han blockerad så vet hon ju inte det. Så det skulle inte bli samma sak, att hon mår bra efter att han är blockerad.
    Ok. Du menar så. Då hänger jag med.
    Men jag tror ändå att blockera är det bästa i nuläget.
    Då vet hon ju inte om han har hört av sig och kan kanske glömma och gå vidare fortare.
    Och kanske också vågar säga ifrån om han skulle höra av sig igen på något sätt.
  • Lynx123
    molly50 skrev 2024-08-28 20:55:51 följande:
    Ok. Du menar så. Då hänger jag med.
    Men jag tror ändå att blockera är det bästa i nuläget.
    Då vet hon ju inte om han har hört av sig och kan kanske glömma och gå vidare fortare.
    Och kanske också vågar säga ifrån om han skulle höra av sig igen på något sätt.
    Håller med dig.  Men också, kanske framförallt, eftersom hon då tar kontroll över situationen och sitt eget liv. Det ligger en stolthet i det som känns så jäkla bra när man jobbar på sig själv.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-28 20:37:58 följande:
    Han har absolut inte framställt att han har problem med sin psykiska hälsa, det är vad jag kan läsa ut. Tvärtemot så nekar han till det. 

Nej, han har inte manipulerat mig  det är jag säker på. Däremot har han använt mig för att höja sin självkänsla och jag tror att han ibland med flit har gjort mig ledsen för att han kanske njuter av makten. Eller det vet jag förresten inte, det är nog omedvetet av honom. Men ibland får jag känslan av att han gaslightat mig för att "friskriva sig själv" - det är jag som inte kan eller vill.
    Du verkar faktiskt manipulerad. Ja det är manipulation som du beskriver. Men du skyndar dig att lägga till en ursäkt åt honom. Vilken tur för honom

Han har dig i en ask. Du gör som han vill. Alltid tillgänglig när han så behöver 
  • Anonym (o)
    Lynx123 skrev 2024-08-29 06:34:36 följande:
    Håller med dig.  Men också, kanske framförallt, eftersom hon då tar kontroll över situationen och sitt eget liv. Det ligger en stolthet i det som känns så jäkla bra när man jobbar på sig själv.
    Absolut. Hon verkar dock inte vara där än. Kan vara ett år eller mer kvar, innan hon släpper honom.
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (Ribba) skrev 2024-08-28 15:17:18 följande:

Vill bara skriva och tacka för denna tråd och skicka pepp och kramar. Är själv i en liknande situation sedan 10 år tillbaka, dock är vi båda två gifta?jag har avslutat många gånger, aldrig han?men slutar alltid med att någon av oss tar upp kontakten igen. För två år sedan hade vi ett uppehåll på 6 månader, sedan hörde han av sig  och jag var såklart fast igen. 

Inte lätt då huvudet säger en sak men hjärtat något annat. Hjärta

Känner igen det där. Det är jättejobbigt eftersom man varje gång känner sorg över något som tagit slut. 

För mig tog det väl inte fullt så lång tid men det krävdes att en av oss flyttade 70 mil för att det skulle fungera. 

Alla gånger vi varit överens om att nu går det inte längre, detta är sista gången, för att rätt snart vara tillbaka igen. 

Det var som det där gummibandet ju längre det töjdes ut desto starkare blev kraften som drog oss samman. 

Hoppas du/ni tillslut hittar ut ur det hela.  Alternativet är att leva på detta sätt tills man kan skiljas från sina partners men det finns ingen garanti för att detta någonsin kommer att ske.

Ta hand om dig
Svar på tråden Han vågar inte