• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-27 12:30:58 följande:
    Jag förstår inte varför han var tvungen att höra av sig.  Det fyllde ingen funktion, jag var "färdig". Ledsen så klart. 
    Har varit färdig varje gång, även om jag så klart har hoppats. Förstår ju att det kommer gå över med tiden. Men så har han kontaktat mig, helt utan anledning egentligen och det tar lite längre tid för hjärtat ska sluta värka. 

Han gör det för att det passar honom. Vad som passar dig bäst, skiter han i. Så om du anser att det vore bäst för dig att inte höra från honom mer så får du faktiskt fixa det själv och inte lägga ansvaret på honom. Ta kommandot i ditt eget liv, FFS!
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-08-27 13:09:59 följande:
    Han gör det för att det passar honom. Vad som passar dig bäst, skiter han i. Så om du anser att det vore bäst för dig att inte höra från honom mer så får du faktiskt fixa det själv och inte lägga ansvaret på honom. Ta kommandot i ditt eget liv, FFS!
    Men att han kontaktar mig från en nytt nummer? Hur ska jag kunna värja mig från det? Jag tycker inte att jag är att förskylla just nu. 
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-27 13:11:50 följande:
    Men att han kontaktar mig från en nytt nummer? Hur ska jag kunna värja mig från det? Jag tycker inte att jag är att förskylla just nu. 
    hmm säg åt honom att han ska sluta höra av sig till dig, eftersom han valt att det ska vara över?

Detta borde du gjort för länge sedan så hade du sluppit bli skadad om och om igen. Gör det direkt nästa gång han hör av sig. Fråga varför han hör av sig när han sagt att det är över och få honom att inse att du är klar med honom nu.

Han kan omöjligen äta kakan och ha den kvar om du inte tillåter honom det.
  • Anonym (o)
    Du säger såklart till honom att du inte vill höra från honom mer. Tacka för det som var, men att du inte vill ha mer kontakt och att du önskar honom allt gott. Då har du gjort det du kan för att ni ska skiljas som vänner.
  • Anonym (Jo)

Har varit i samma sits som du, nästan exakt. Han också gift, 15 år äldre. Beteende sig lustigt till och från. Sen gjorde jag tydligen mkt fel också. Han sysslade också med radiotystnad länge, för att sen kl takts mig eller råka skicka till fel person. 

• Anonym (o)
    Och jo det här ligger faktiskt på dig nu. Du vet hur den här kontakten får dig att må, då ligger det helt på dig om du vill  fortsätta utsätta dig för den eller inte. Han har all rätt att kontakta någon som samtycker till det. Det är du som väljer om du vill släppa in honom eller ej.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-27 07:39:22 följande:

Hej,
    Tänkte bara att jag skulle meddela er att han hörde av sig från ett nytt nummer och berättade att vi inte kommer ha kontakt mer och han önskade mig lycka till i livet.

Jag förstår inte varför han gång på gång  måste göra så här, varför går han i radioskugga och sen hör av sig lite då och då. Är det för att göra mig ledsen? Är det det aktiva målet? Jag förstår inte varför han gör så här, vad har jag gjort honom?
    Jag är så otroligt ledsen så ni anar inte, jag tyckte verkligen om honom och jag saknar honom så enormt. Jag vet att han har många brister men samtidigt så är det den första personen som fått mig att känna mig uppskattad, som lärt mig att våga visa känslor och våga tro på något. Jag kände mig så otroligt omtyckt och jag vill inget hellre än att han skulle hålla om mig igen och att jag fått hålla om honom.  
    Jag vet ju att det måste bli så här, men jag öskar så att det hade slutat på ett annat sätt. Att jag hade kunnat vara tillräcklig, att jag inte behövt känna att jag inte duger. 

Önskar att vi skiljts som vänner. 

Du ska inte fundera på vad du har gjort för fel. För du har inte gjort något fel.
    Det du borde funders på är varför du själv inte har gjort det här för längesen,och sagt att ni inte ska träffas eller ha kontakt mer och sen blockat.
    Det du borde göra nu är att blockera honom överallt. På alla telefonnummer han har kontaktat dig ifrån och på alla sociala medier,så att han inte kan kontakta dig igen. Så att du lättare ska kunna gå vidare.
    Och skulle han då försöka kontakta dig igen på annat sätt sp förklarar du för honom varför du har blockat honom.
    Låt honom inte leka med dig mer. Du förtjänar bättre och du är tillräcklig och duger precis som du är.
    Låt honom inte röra om i dina tankar och få dig att känna något annat,.
    Jag hoppas att du har fortsatt kontakt med din psykolog också.
  • molly50
    Du får väl blockera alla numer han kontaktar dig ifrån.
    Det är väl det enda raka. Han har ju hört av sig igen förr.
    Och det enda sättet för dig att få honom ur dina tankar och ditt liv är ju att blockera så att han inte kan kontakta dig.
    Så länge du inte gör det så är ju risken att det fortsätter så här och att han hör av sig igen. Och då kommer du aldrig vidare.
    Vill du verkligen ha det så?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    molly50 skrev 2024-08-27 13:47:00 följande:
    Du ska inte fundera på vad du har gjort för fel. För du har inte gjort något fel.
    Det du borde funders på är varför du själv inte har gjort det här för längesen,och sagt att ni inte ska träffas eller ha kontakt mer och sen blockat.
    Det du borde göra nu är att blockera honom överallt. På alla telefonnummer han har kontaktat dig ifrån och på alla sociala medier,så att han inte kan kontakta dig igen. Så att du lättare ska kunna gå vidare.
    Och skulle han då försöka kontakta dig igen på annat sätt sp förklarar du för honom varför du har blockat honom.
    Låt honom inte leka med dig mer. Du förtjänar bättre och du är tillräcklig och duger precis som du är.
    Låt honom inte röra om i dina tankar och få dig att känna något annat,.
    Jag hoppas att du har fortsatt kontakt med din psykolog också.
    Nämen herregud,  ts har såklart gjort väldigt fel från start. Eller har du förtränt att mannen är GIFT?
  • Anonym (o)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-08-27 14:21:43 följande:
    Nämen herregud,  ts har såklart gjort väldigt fel från start. Eller har du förtränt att mannen är GIFT?
    Nu tar du i överdrivet mycket. Från start så ville hon ju inte ha något seriöst eller djupare med honom om jag fattat rätt. Man måste inte i varenda situation i livet sätta okända människor framför sina egna intressen heller för den delen.
Svar på tråden Han vågar inte