• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • molly50
    Lynx123 skrev 2024-08-29 06:34:36 följande:
    Håller med dig.  Men också, kanske framförallt, eftersom hon då tar kontroll över situationen och sitt eget liv. Det ligger en stolthet i det som känns så jäkla bra när man jobbar på sig själv.
    Ja,precis! Jag kan bara hålla med dig. 
  • Anonym (Wake up call)

Är du inte rädd att all tid du lägger på honom kommer att vara bortkastad tid, att hitta den riktiga kärleken?  Tänk om den tiden och energin du lägger gör att du missar den partnern som är ämnad för dig?

Är han som ger dig smulor värd att riskera bli ensam för?
    Jag hade försökt tänka så, i stället för hur positivt allt var en gång i början av förhållandet.

• Anonym (o)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-08-29 19:34:27 följande:

Är du inte rädd att all tid du lägger på honom kommer att vara bortkastad tid, att hitta den riktiga kärleken?  Tänk om den tiden och energin du lägger gör att du missar den partnern som är ämnad för dig?

Är han som ger dig smulor värd att riskera bli ensam för?
    Jag hade försökt tänka så, i stället för hur positivt allt var en gång i början av förhållandet.

Hon måste ju komma över honom först. Inte rättvist mot den nya heller
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (o) skrev 2024-08-29 19:53:45 följande:
    Hon måste ju komma över honom först. Inte rättvist mot den nya heller
    Nej, jag menar om hon fortsätter att låta honom komma och gå i hennes liv. Då går ju tiden, och hon slösar den på någon som aldrig kommer vara den rätte.

För en man är det kanske inte lika illa, men om en kvinna vill bilda familj och få barn är det värre.
  • Anonym (Wake up call)

Det är just det som också bör räknas in. Tiden att komma över. Det gör det extra angeläget att bryta så fort man kan.

• Anonym (o)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-08-29 20:01:49 följande:

Det är just det som också bör räknas in. Tiden att komma över. Det gör det extra angeläget att bryta så fort man kan.

Ja då håller jag med dig 
  • Anonym (Deppig)

Jag håller med er också. Problemet är att jag är så jävla rädd att bli ensam resten av livet och då känns den lilla uppmärksamheten jag får av honom bättre än ingenting alls. Jag intalar mig varje dag att jag har varit så jävla dum som trodde att jag skulle kunna träffa någon och att ingen kommer vilja ha mig i framtiden. Så kanske är det bättre att han får fortsätta trampa på mig så jag får känna något i alla fall. 

• Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-29 21:29:17 följande:

Jag håller med er också. Problemet är att jag är så jävla rädd att bli ensam resten av livet och då känns den lilla uppmärksamheten jag får av honom bättre än ingenting alls. Jag intalar mig varje dag att jag har varit så jävla dum som trodde att jag skulle kunna träffa någon och att ingen kommer vilja ha mig i framtiden. Så kanske är det bättre att han får fortsätta trampa på mig så jag får känna något i alla fall. 

Varför i hela friden skulle du inte helt plötsligt kunna få någon, när du haft partner innan du föll för denna man?

Bara för att du gått på en mina en gång är du knappast ovärd en man i framtiden. De allra flesta går på flera minor under livet innan de träffar den rätta. Det är oftast det som ger lärdomar som gör att man hittar den rätta till slut, man vet vad man är värd och vad man inte bör nöja sig med .

Nej, det låter som depression när du nedvärderar dig själv så. Jag vet hur min brukar bete sig och då känner jag som dig. Om du inte tror du klarar dig kanske det är värt att få någon medicin så du orkar bli starkare och ta dig framåt. För mig var fluoxetin en räddare i nöden när jag var så nere att jag ville dö. 

Efter ca 5-6 veckor förstod jag inte hur jag tänkte när jag var så nere. Hjärnan kan bli beroende av att tänka negativ, och då är det viktigt att bryta den negativa cirkeln.

• Anonym (Wake up call)

Om du låter någon trampa på dig kommer du natur bara må ännu sämre ju längre du låter det fortgå. Medan du kommer känna dig starkare när du säger ifrån.

Du kanske bara behöver både terapi och medicin om du hamnat i en djupare depression och en nedåtgående spiral?  Eller så blockar du honom och mår dåligt en stund, istället för att må dåligt för jämnan.

• Anonym (Wake up call)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-08-29 23:06:18 följande:

Om du låter någon trampa på dig kommer du natur bara må ännu sämre ju längre du låter det fortgå. Medan du kommer känna dig starkare när du säger ifrån.

Du kanske bara behöver både terapi och medicin om du hamnat i en djupare depression och en nedåtgående spiral?  Eller så blockar du honom och mår dåligt en stund, istället för att må dåligt för jämnan.

Natur=naturligtvis
Svar på tråden Han vågar inte