• Anonym (H)

Han vågar inte

Det jag ska säga är det du inte vill höra tyvärr :( Men han han vill inte gå vidare med dig. Han vill vara med sin familj. Han vill glömma dig och gå vidare. Hade han viljat det så skulle han göra det. 

Har själv vart i liknande sits. Jag blev jättekär i en kille som hade tjej. Den här killen fick mig att tro att han ville vara med mig istället. Vi träffades och han sa varje gång att han ska prata med sin tjej och göra slut. Det skedde inte och efter några gånger fattade jag att han vill vara med sin tjej och ha mig på sidan om. Men jag valde att dra mig ur för att inte få starkare känslor.

Sen flera år senare när jag bor med en annan man och träffar en kollega som bodde med en tjej så blev jag och kollegan goda vänner. Vi blev tillslut väldigt kära och vi avslutade våra tidigare förhållanden så snart det bara gick. För älskar man en annan då gör man det. 

Hade den här mannen älskat dig och viljat leva med dig så skulle han inte undvika dig då skulle han avsluta med den han har nu och satsa på dig. 

Försök inte övertyga honom det kommer bara förvärra allt. Han kommer bli irriterad och undvika dig mer och du kommer lägga energi på något onödigt och bli sårad. Så för din skull, släpp honom, gå vidare och på sikt dejta någon som är singel. 

• Anonym (H)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-30 22:19:48 följande:
    Jag har slutat ta upp kontakten med honom. Men då och då kontaktar han mig i alla fall. Jag tar aldrig första steget. 
    Nej, han  kommer inte lämna sin fru och även om han gör det så kommer det inte bli vi.

Glad att det löste sig bra för dig och att du var stark nog att inte blanda in känslor i något utan framtid!
    Kan du blockera honom? Så du kan gå vidare. Hoppas det löser sig. Du kommer tillslut hitta din prins och det är någon annan. Ju snabbare du kommer över denna kille, desto snabbare finner du din prins
  • Anonym (H)
    Anonym (o) skrev 2024-09-19 23:49:59 följande:
    Men förstår du inte vad jag menade? Du skriver i samma inlägg som du berättar om er träff, att du är känsloklar med honom. Jag får inte ihop det. Och det du beskriver nu är ju faktiskt känslor
    Man behöver inte känna kärlek för att man känner sorg för hur det slutade. Jag känner också sorg men också besvikelse hur min förra relation slutade. Det beror på att jag känner empati då jag lämnade en människa som jag levt med en människa som inte ville gå isär
Svar på tråden Han vågar inte