• MHe86

Bf Oktober 2024

Hejsan!

Såg att det inte fanns någon tråd för de med bf i Oktober.
    Tänkte att jag gör en så kan vi följas åt de som vill. Skrattande

Nu är det 10 år sen sist jag var gravid och råkar visst fått samma bf datum som då också.

• Svar på tråden Bf Oktober 2024
  • JustLikeHoney

Känns som alla får missfall i tråden?
    kunde inte hålla mig utan kollade med vag ul idag 6+2, såg en hinnsäck motsv v 5+5 med en förstorad gulesäck vilket brukar tyda på missfall på g. Så går nog inte vägen för mig heller

• Anonym (3an)
    JustLikeHoney skrev 2024-02-19 17:16:38 följande:

Känns som alla får missfall i tråden?
    kunde inte hålla mig utan kollade med vag ul idag 6+2, såg en hinnsäck motsv v 5+5 med en förstorad gulesäck vilket brukar tyda på missfall på g. Så går nog inte vägen för mig heller

Hoppas innerligt att du har fel och håller tummar och tår för er alla andra som kämpar också. 

Men jag blir lite avundsjuk på att du kan tjuvtitta. Jag har sett på möjlighet till tidigt ul men det verkar vara stört omöjligt innan vecka 8
  • Hsim

Hoppar in här, plussade i helgen, borde väl vara ca 4+ idag, beräknad till 26/10. Har fortfarande ganska svaga streck på stickor, men gravid 1-2v på CB. 

Stor oro denna graviditet då jag fick ett MA i höstas, skrapades i slutet på november. Så glad att det gått fort mellan, men samtidigt en stor oro och svårt att glädjas fullt ut åt det än. Har bokat ett privat tidigt ultraljud 19 mars, 8+3, så nu hoppas jag tiden går fort tills dess. I höstas han jag vara på inskrivning på MVC innan MA och det var hemskt att ringa och utskriva sig. Så det tar lite emot att ringa dem igen innan VUL och man sett att något finns där. 

Det är fjärde barnet och aldrig upplevt missfall tidigare, så höstens erfarenhet skapade verkligen en ny typ av oro.

Så nu kämpar jag med att inte testa varje dag, samtidigt som jag så gärna vill se dem öka i styrka. Även om jag Vet med mig att mina test var super starka i höstas även fast inget foster fanns.  

men det är klart att detta ska gå vägen, måste föröka känna positivitet, vänta barn, inte vänta MF

• JustLikeHoney
    Anonym (3an) skrev 2024-02-19 17:30:31 följande:
    Hoppas innerligt att du har fel och håller tummar och tår för er alla andra som kämpar också. 

Men jag blir lite avundsjuk på att du kan tjuvtitta. Jag har sett på möjlighet till tidigt ul men det verkar vara stört omöjligt innan vecka 8

Haha nä såklart inte men känns som många. 

bor du i Stockholm kan jag kolla dig

• Anonym (ENellerTVÅ)
    Anonym (3an) skrev 2024-02-19 17:13:00 följande:
    Jag håller tummarna för oss båda ❤️ jag hoppas ju fortfarande lite eftersom jag inte fått blödning. Men har bestämt mig för att inte testa mer på en vecka nu händer det inget då så antar jag att man får ringa bm

Jag har oxå ett litet hopp uppe för testen är inte blanka och det kommer ingen stor blödning. 

brösten dessutom fortfarande megaömma.

men, förstår ju själv att jag griper efter halmstrån..

man hoppas ju in i det sista! <3

• Anonym (90)

Hej! Hoppar gärna in här då jag plussat idag!!Skrattande Beräknat bf är 31 oktober. Är väldigt tidigt i grav (v3-4) och är HELT chockad. Jag och mannen har ett barn sen tidigare, 1 år gammal, blev till med hjälp av  ivf, efter 4 år(!) av försök på egen hand. Nu ammar jag nån gång om dagen och vi har precis börjat försöka få ett syskon (detta var 2a försöket) mensen har varit helt oregelbunden på allt mellan 24-36 dagar. Men enligt testet så är det alltså redan positivt!! Jag är sååå glad men samtidigt rädd eftersom det fortfarande är så tidigt. Hoppas hoppas hoppas att lilla vill stanna där inne!! Ska ta ett test imorgon bitti då jag testade mitt på dagen idag (bim +1eller2 om jag skulle gissa) Nu återstår bara den eviga väntan på att få veta om det håller hela vägen fram! Hjärta

• Heybae

Jag fortsätter blöda med klumpar. Blodigt i 4 dagar nu. Kommer mycket blod i toaletten men nästan inget i bindan.

Ska på VUL imorgon som min BM bokat för att jag ska få lite klarhet. 
    Jag har fortfarande ömma bröst, mår illa, trötthet och har molvärk.
    Har inte alls ont, vilket jag hade vid mitt förra missfall.

Testade igen idag vid 17 va strecket så svagt att jag nästan inte såg det. Testade igen nu för ca 30 minuter sen och då är det dubbel så starkt än det va vid 17 tiden ?? Allt är så förvirrande, jag förstår ju att jag fått missfall men är rädd att något finns kvar då testet ibland är starkare och ibland svagare. 
    Men får svar imorgon kl 14 🙏

• Hallonet01

Hej!
    Jag hoppar också in här då jag testade positivt i fredags med CB veckoindikator 1-2, fick missfall i januari så är verkligen orolig denna gången att det ska hända igen.. samtidigt som jag är jätteglad att ha testat positivt! 
    Beräknat bf 25 oktober  Glad

• Anonym (Lycklig)
    Anonym (90) skrev 2024-02-19 19:11:40 följande:

Hej! Hoppar gärna in här då jag plussat idag!!Skrattande Beräknat bf är 31 oktober. Är väldigt tidigt i grav (v3-4) och är HELT chockad. Jag och mannen har ett barn sen tidigare, 1 år gammal, blev till med hjälp av  ivf, efter 4 år(!) av försök på egen hand. Nu ammar jag nån gång om dagen och vi har precis börjat försöka få ett syskon (detta var 2a försöket) mensen har varit helt oregelbunden på allt mellan 24-36 dagar. Men enligt testet så är det alltså redan positivt!! Jag är sååå glad men samtidigt rädd eftersom det fortfarande är så tidigt. Hoppas hoppas hoppas att lilla vill stanna där inne!! Ska ta ett test imorgon bitti då jag testade mitt på dagen idag (bim +1eller2 om jag skulle gissa) Nu återstår bara den eviga väntan på att få veta om det håller hela vägen fram! Hjärta

Grattis!! Jag sitter typ precis i samma sits som dig med tidigare IVF & en ettåring :) Fantastiskt att det går av sig själv helt plötsligt!
  • Gbgmamma
    Anonym (90) skrev 2024-02-19 19:11:40 följande:

Grattis, verkligen starkt positivt, mycket starkare än jag får nu i 5+3. 

Märkligt med kroppen att det plötsligt bara händer efter 4 år. Det var likadant för en vän till mig.
Svar på tråden Bf Oktober 2024