Inlägg från: Hsim |Visa alla inlägg
  • Hsim

Bf Oktober 2024

Hoppar in här, plussade i helgen, borde väl vara ca 4+ idag, beräknad till 26/10. Har fortfarande ganska svaga streck på stickor, men gravid 1-2v på CB. 

Stor oro denna graviditet då jag fick ett MA i höstas, skrapades i slutet på november. Så glad att det gått fort mellan, men samtidigt en stor oro och svårt att glädjas fullt ut åt det än. Har bokat ett privat tidigt ultraljud 19 mars, 8+3, så nu hoppas jag tiden går fort tills dess. I höstas han jag vara på inskrivning på MVC innan MA och det var hemskt att ringa och utskriva sig. Så det tar lite emot att ringa dem igen innan VUL och man sett att något finns där. 

Det är fjärde barnet och aldrig upplevt missfall tidigare, så höstens erfarenhet skapade verkligen en ny typ av oro.

Så nu kämpar jag med att inte testa varje dag, samtidigt som jag så gärna vill se dem öka i styrka. Även om jag Vet med mig att mina test var super starka i höstas även fast inget foster fanns.  

men det är klart att detta ska gå vägen, måste föröka känna positivitet, vänta barn, inte vänta MF

• Hsim

Vilken otur så många av er har! Vet precis känslan 😔 Jag känner verkligen hur oron bara växer här, varje gång jag pratar om graviditeten så känns det som att jag hittar på eller att den snart ändå kommer vara över, vårt MA i höstas har nu verkligen satt sig ner på psyket än vad jag trott. 

För att toppa det så var jag hos tandläkaren idag, tror ni att jag där och då tänkte på att jag var gravid? Nope. så röntgen utan extra skydd, så nu ska jag gå med lite extra ångest för det, även om jag läser mig till att det inte borde vara någon fara. 

Ja graviditet är verkligen ingen dans på rosor, nu håller jag tummarna För att tiden går fort, så vi får kika in i magen i mars när jag bokat tidigt UL. hoppas verkligen få se något denna gång och slippa blödningar fram tillsdess. 

• Hsim
    JustLikeHoney skrev 2024-02-20 18:08:16 följande:

min pessimism peakade igår, gjorde ett nytt ul idag med en bättre apparat och nu såg gulesäcken inte särskilt stor ut och jag såg en fosterstruktur motsv v 6+0 med ett pickade hjärta!!!

Härligt 🤩
  • Hsim

Tog nya test på morgonen mest för att se så de ökar då jag tyckte mina streck på stripen varit så svaga vilket gjort mig lite nojjig. 
    Är väl på ÄL+16 , v.4+3 

Skönt med ökning på digitala, starkare streck och tog ett ÄL för skoj skull som gav fast smiley. 

• Hsim
    Vickevire93 skrev 2024-02-28 15:47:01 följande:

Lite nyfiken kring hur ni alla tänker angående att ta reda på könet? Kommer ni göra de? Jag vill inte veta 🤭😁

Mina första tre så tog vi reda på könet. Denna gång är jag inställd på att jag inte vill veta, då börjar jag istället noja över att tänk om den Som gör ultraljudet försäger sig, när man bestämt sig för att inte ta reda på det just för överraskningens skull 😂
  • Hsim
    Användare50 skrev 2024-03-13 15:44:00 följande:

Hej ! 👋 

Hur går det för er alla? Någon med något galet sug just nu? Någon som vart på ultraljud och vill dela med sig?:)

Har haft en period där jag fantiserar om japansk mat, dumplings, mochi, vårrullar osv.😂

Var i lördags till gynakuten efter en väldigt kraftig blödning, fick då se en liten böna på UL med tickande hjärta v.6+6. Men har också ett hematom, så läkaren kunde inte svara om det blödde eller eventuellt missfall. Så har UL igen på tisdag. 
  • Hsim
    Anonym (BF29/10) skrev 2024-03-14 00:21:00 följande:
    Jag är också besatt av asiatisk mat! Gärna sötsur sås och soja! Vecka 8 😁
    Haha vad spännande att vi har samma! 
Svar på tråden Bf Oktober 2024