• MHe86

Bf Oktober 2024

Hejsan!

Såg att det inte fanns någon tråd för de med bf i Oktober.
    Tänkte att jag gör en så kan vi följas åt de som vill. Skrattande

Nu är det 10 år sen sist jag var gravid och råkar visst fått samma bf datum som då också.

• Svar på tråden Bf Oktober 2024
  • Flowerpower33
    Cececilia skrev 2024-02-22 15:53:30 följande:

Hur gick det för dig? Hoppas att allt såg bra ut 🙏

Åkte också in efter råd från 1177 av liknande anledning idag, har haft ont i ena sidan de senaste dagarna. De kunde se en hinnsäck i livmodern men inte så mycket mer. Var rädd för utomhavandeskap, men de sa att det var osannolikt utifrån det de såg. 

Skönt att det inte är utomkveds! vilken vecka är du i? kommer du få kolla igen?  🌸
  • Cececilia
    Flowerpower33 skrev 2024-02-22 17:33:22 följande:
    Skönt att det inte är utomkveds! vilken vecka är du i? kommer du få kolla igen?  🌸

Tack, ja verkligen. Hade en liten känsla av att jag förstora upp det men kunde samtidigt inte släppa det. Sen när 1177 sa att jag skulle åka in var det ju självklart att göra. Tror det kan ha varit att jag spände mig, har inte alls haft samma ont efter att de kollade 🙈 
    Jag är 5+1, så väldigt tidigt fortfarande! 

De kommer inte kolla upp det igen. Men jag ska göra ett tredje blodprov på måndag för att försöka lugna min oro och om tre veckor ska vi göra vårt tidiga vul 🙏😍

• LillHumlan
    Mariiiak94 skrev 2024-02-21 12:24:48 följande:

Lillhumlan:

Gick din graviditet smärtfritt igenom förutom all blödning? Jag blöder från o till men är bara i 5+0 så för tidigt för att göra ett tidigt VUL .. Och ingen trygghet kring bm som jag ringde igår? Lever med ständig oro och hoppas sååå att allt är som de ska ♥️

Ja den gick smärtfritt. Jag började blöda lite på pappret först, mer blodblandad flytning. Det höll i sig i flera dagar. Åkte till gynakuten men fick ingen hjälp, men gjorde sen privat vaginalt ultraljud i 6+1 och där såg allt ok ut, och man såg hjärtslag. 

Fortsatte oroa mig och fortsatte blöda lite, ibland mer rött ibland mer brunt. Sen fick jag en jätteblödning med klarrött och jag var säker på att det var kört men ultraljud samma dag visade att allt var bra. Sen blödde jag brunt i flera veckor. 

Var nog först i vecka 15 typ som det slutade helt.
  • Mariiiak94

Cececilia:

Det hoppas jag med, nu känns de som att tiden nästan står still bara för att man vill att tiden ska gå snabbt 😅

Jo jag har sett olika skriva att de haft blödningar men ändå fött en frisk liten bebis så jag hoppas verkligen de är samma för mig ♥️

Ja jag tänker att jag får gå på inskrivningssamtalet den 29/2 och se hur de känns! annars får jag fråga dom rakt ut vilka andra man kan kontakta då detta inte känns helt 100 ! 

Va skönt att ni är nöjda med eran, de är ju trots allt väldigt viktigt! 🥰 

Såg att skrev att du varit inne och kollat upp dina krämpor, skönt att de va osannolikt ett utomkvedshavandeskap! Håller alla tummar och tår att de enbart berodde på att du spänt dig! ♥️

• Mariiiak94

LillHumlan:

Det låter likt min blödning, man ser de på pappret men inte något i toan och knappt något i trosskyddet. Hade de inte varit för den hygiena delen så hade jag inte behövt byta trosskyddet på flera dagar! 😅

Då jag är i vecka 5+2 så känns de meningslöst att åka in till akuten då dom högst troligt inte kommer kunna se något direkt nu. Ska ringa en gynekolog på måndag och boka in ett tidigt VUL för att förhoppningsvis kunna se något 🥰 

Har varit i kontakt med både kvinnohälsovården & vårdcentralen men ingen av dom vill erbjuda att ta blodprov för att se att hcg-värdet höjs i rätt takt så känner mig så maktlös på den fronten. 

Hoppas verkligen att de kommer gå bra för mig också, som de gjorde för dig! Jag är så trött på att ständigt vara orolig 😔

• Anonym (Väntar barn nr 2)

vid ultraljudet såg de bara en hinnsäck. Men det satt iaf i livmodern och inte utanför. 

Hinnsäcken visade på ca 4-5v och inte 6+0 som jag borde vara i. Vilket känns otroligt negativt i sig. 

hade bruna flytningar i förrgår kväll, igår kväll kom det igen. Och idag har jag blött klarrött ganska kontinuerlig. Har inte så ont, bara som en lätt mensvärk. 

Mitt hCg igår var 615. tar ett nytt prov imorgon eftermiddag så får vi se. Men det känns helt klart som att det är kört för min del. 

jag är så ledsen 😢 

• Cececilia
    Anonym (Väntar barn nr 2) skrev 2024-02-23 17:00:18 följande:

vid ultraljudet såg de bara en hinnsäck. Men det satt iaf i livmodern och inte utanför. 

Hinnsäcken visade på ca 4-5v och inte 6+0 som jag borde vara i. Vilket känns otroligt negativt i sig. 

hade bruna flytningar i förrgår kväll, igår kväll kom det igen. Och idag har jag blött klarrött ganska kontinuerlig. Har inte så ont, bara som en lätt mensvärk. 

Mitt hCg igår var 615. tar ett nytt prov imorgon eftermiddag så får vi se. Men det känns helt klart som att det är kört för min del. 

jag är så ledsen 😢 

Hoppas så att allt är som det ska trots allt! 6+0 är jättenära 5 veckor, så det kan ju stämma ändå! Förstår dina tvivel, håller tummarna dig 🙏❤️
  • Anonym (Väntar barn nr 2)
    Cececilia skrev 2024-02-23 17:23:31 följande:
    Hoppas så att allt är som det ska trots allt! 6+0 är jättenära 5 veckor, så det kan ju stämma ändå! Förstår dina tvivel, håller tummarna dig 🙏❤️

När de ringde från gynakuten för att ge mig hCg-värdet och jag berättade att jag blött till och från idag så fick jag ett ?åh jag beklagar verkligen? av läkaren. Så det gör ju det hela än mer hopplöst. De ville ändå att jag skulle komma in och lämna nytt prov imorgon för att bekräfta vad som händer. 

men om mensens sista dag Var 13/1, och jag hade positivt ÄL-test 23 jan, och min cykel är 26 dagar lång. Borde jag då inte vara längre gången än 4-5v? 

• Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-23 15:52:43 följande:

Cececilia:

Det hoppas jag med, nu känns de som att tiden nästan står still bara för att man vill att tiden ska gå snabbt 😅

Jo jag har sett olika skriva att de haft blödningar men ändå fött en frisk liten bebis så jag hoppas verkligen de är samma för mig ♥️

Ja jag tänker att jag får gå på inskrivningssamtalet den 29/2 och se hur de känns! annars får jag fråga dom rakt ut vilka andra man kan kontakta då detta inte känns helt 100 ! 

Va skönt att ni är nöjda med eran, de är ju trots allt väldigt viktigt! 🥰 

Såg att skrev att du varit inne och kollat upp dina krämpor, skönt att de va osannolikt ett utomkvedshavandeskap! Håller alla tummar och tår att de enbart berodde på att du spänt dig! ♥️

Tycker tiden går både snabbt och långsamt! För oss har det redan gått två veckor sen första pluset idag 🥹

Man får försöka dela upp tiden, jag har en nedräkning fram till vårt ultraljud och om man försöker fokusera på annat också så går tiden ändå. Typ ge järnet på jobbet så har snart dagen gått 😅

Tack, ja det var skönt att kunna släppa tanken på att det sitter fel. 🙏 Har inte haft ont sen jag var inne, så tror nog att det var att jag spände mig. 

Såg ditt andra svar, Så länge du inte har ont är det nog klokt att avvakta med att åka in, men viktigt om du får ont att åka in! 🥰

• Mariiiak94

Cececilia:

Jo så sätt så känns de som att tiden gått snabbt, men samtidigt så himla långsamt då jag vill ringa en gynekolog på måndag för att kunna boka in ett VUL 🥰 

Haha jo medan man jobbar så går tiden undan, men efter jobbet sitter jag mest o väntar på att få gå o lägga mig, jag är konstant dödstrött 😅 Vare sig de varit en lugn eller stressig idag så somnar jag direkt på soffan och när jag ska gå o lägga mig somnar jag igen som en stock 😂 Trots de känns de som att tiden står still 😅

När var det du skulle på ditt VUL? 😊

Men va skönt att du inte känt något efter att ni va inne! Måste varit en stor sten som släppte från era axlar 🥰

Nej jag har inte haft någon smärta mer än lätt molande värk men den har som sagt varit väldigt svag så inget som oroat mig 😊 

Däremot vakna jag inatt av att jag har ont i höft/rygg/rumpa som ilar ner i höger benet.. Hoppas att någon nerv hamnat i kläm bara 😅

Svar på tråden Bf Oktober 2024