• MHe86

Bf Oktober 2024

Hejsan!

Såg att det inte fanns någon tråd för de med bf i Oktober.
    Tänkte att jag gör en så kan vi följas åt de som vill. Skrattande

Nu är det 10 år sen sist jag var gravid och råkar visst fått samma bf datum som då också.

• Svar på tråden Bf Oktober 2024
  • Gbgmamma
    JustLikeHoney skrev 2024-02-20 18:08:16 följande:

min pessimism peakade igår, gjorde ett nytt ul idag med en bättre apparat och nu såg gulesäcken inte särskilt stor ut och jag såg en fosterstruktur motsv v 6+0 med ett pickade hjärta!!!

Så skönt att veta att allt är bra, underbart med pickande hjärta. Hoppas det fortsätter så.

Måste vara svårt att inte titta för ofta när man har möjlighet. 
  • JustLikeHoney
    Gbgmamma skrev 2024-02-20 20:02:26 följande:
    Så skönt att veta att allt är bra, underbart med pickande hjärta. Hoppas det fortsätter så.

Måste vara svårt att inte titta för ofta när man har möjlighet. 
    Kommer kolla på fredag igen och sen fortsätta varje fredag, gjorde så sist också, väldigt skönt att ha koll haha
  • Mariiiak94
    Cececilia:

Ja de är jätte jobbigt!! Mest är de ljusbruna flytningar typ men ibland kan de även blir lite mörkare. Och allt som oftast så syns de bara när jag torkar mig, inte i trosskydd eller något sådant.  Vilket i sig också gör mig så förvirrad och jag vill bara känna lycka o glädje nu över detta!! Istället för min ständiga rädsla 😩

Tog du blodprovet genom vårdcentralen? 😊
    funderar på om man kan ringa o prata med dom i morgon för att försöka hitta lite trygghet i de hela ♥️ Åh jag som hoppades att de skulle kunna se något vecka 6.. Då kanske man ska försöka boka in mellan vecka 7 & 8 även om de känns som 100år tills dess 😅
  • Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-20 20:27:11 följande:
    Cececilia:

Ja de är jätte jobbigt!! Mest är de ljusbruna flytningar typ men ibland kan de även blir lite mörkare. Och allt som oftast så syns de bara när jag torkar mig, inte i trosskydd eller något sådant.  Vilket i sig också gör mig så förvirrad och jag vill bara känna lycka o glädje nu över detta!! Istället för min ständiga rädsla 😩

Tog du blodprovet genom vårdcentralen? 😊
    funderar på om man kan ringa o prata med dom i morgon för att försöka hitta lite trygghet i de hela ♥️ Åh jag som hoppades att de skulle kunna se något vecka 6.. Då kanske man ska försöka boka in mellan vecka 7 & 8 även om de känns som 100år tills dess 😅
    Förstår det, hoppas de avtar helt så du slipper fundera över dem 🥰
    Jag är också livrädd, är så rädd att det ska gå illa en gång till. Men vill så gärna tro på vårt lilla frö 🥹

De kan ofta se i vecka 6 men om de inte gör det kan allt ändå vara som det ska, men det blir ju såklart en oro i ett sånt fall och en ännu värre väntan till nästa ultraljud 🥰 
    Jag tog mina via testmottagningen.se, men klart bäst att kolla om man kan få gratis via vc 😀
  • Mariiiak94

Cececilia:

Det hade varit en dröm om all blödning försvann!! Då hade en stor sten släppt från mina axlar!! 😮?💨

Förstår att du också är orolig med tanke på vad ni gått igenom, men jag hoppas o tror att erat lilla busfrö är här för o stanna ♥️

Okej, ja då är de ju rätt dumt med tanke på anledningen till ultraljudet 😅 Mottagningen jag gått till tidigare har såklart stängt resten av veckan så får ringa dom direkt på morgonen o hoppas på att kunna boka in en tid som passar! 

Okej, hur går man till väga där? läste lite om blodkollen men dom fanns inte här där jag bor så de sket sig 😅 Tänkte de kan kanske vara värt o ringa och fråga vårdcentralen 🤞🏼

• Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-20 21:42:43 följande:

Cececilia:

Det hade varit en dröm om all blödning försvann!! Då hade en stor sten släppt från mina axlar!! 😮?💨

Förstår att du också är orolig med tanke på vad ni gått igenom, men jag hoppas o tror att erat lilla busfrö är här för o stanna ♥️

Okej, ja då är de ju rätt dumt med tanke på anledningen till ultraljudet 😅 Mottagningen jag gått till tidigare har såklart stängt resten av veckan så får ringa dom direkt på morgonen o hoppas på att kunna boka in en tid som passar! 

Okej, hur går man till väga där? läste lite om blodkollen men dom fanns inte här där jag bor så de sket sig 😅 Tänkte de kan kanske vara värt o ringa och fråga vårdcentralen 🤞🏼

Ja även om blödningarna absolut inte behöver betyda något illa är det ju skönare att få slippa dem!

Hoppas att tiden kan flyga förbi de kommande månaderna för oss alla 🙏❤️ så vi kanske kan slappna av när vi är längre fram i graviditen! 

Ja det är ändå skönt om det gått lite tid när man gör ultraljudet, insatserna höjs ju ytterligare om man får se ett litet liv 🥹 och då vill man ju komma till andra Trimestern så fort det bara går 🙏

testmottagningen köper man provet på deras sida och sen är det visa provplatser man kan testa sig på. Men kolla med vårdcentrallen först, vill de ta testen är det ju lättast :) 

• Hsim

Tog nya test på morgonen mest för att se så de ökar då jag tyckte mina streck på stripen varit så svaga vilket gjort mig lite nojjig. 
    Är väl på ÄL+16 , v.4+3 

Skönt med ökning på digitala, starkare streck och tog ett ÄL för skoj skull som gav fast smiley. 

• Cececilia
    Hsim skrev 2024-02-21 06:42:05 följande:

Tog nya test på morgonen mest för att se så de ökar då jag tyckte mina streck på stripen varit så svaga vilket gjort mig lite nojjig. 
    Är väl på ÄL+16 , v.4+3 

Skönt med ökning på digitala, starkare streck och tog ett ÄL för skoj skull som gav fast smiley. 

Så härligt! Det är så svårt att sluta testa! 
  • Nimet123
    Heybae skrev 2024-02-20 15:12:43 följande:
    Har varit på VUL precis. Syns ingen graviditet utan bara en tunn hinna så jag borde sluta blöda snart.  Har kommit blod med klumpar sen i fredags så läkaren sa att jag har blödigt ut graviditeten.  Inga tecken på utomkvedshavandeskap heller, hon sa jag skulle vara uppmärksam om jag får ont med tanke på att jag inte gjort VUL tidigare så vet dom inte vart graviditeten satt. Ska ta ett nytt test om 1 månad för att se så det blir negativt. 
    Jag är sååå ledsen.. hade missfall samma vecka i september så detta är andra missfallet på ett halv år.. 🥺
    Vad beror upprepande missfall på? Ska du få nån utredning
  • LillHumlan

Jag blir gärna inbjuden till facebookgruppen! 

Är i vecka 4+5 idag och imorgon har jag första besöket hos barnmorskan. 

Förra graviditeten blödde jag allt från lite brunt och rosa till jättemycket rött, och oroade mig otroligt mycket. Gjorde tidigt VUL och var alltid lugn en timme efter varje bekräftelse på att allt var bra, för att sen oroa mig igen. 

Jag har testat sju dagar i rad för att se att det ökar men nu är stickorna slut sedan ett par dagar vilket känns som en befrielse. Ska försöka hålla mig till 18 mars då jag har tidigt ultraljud bokat privat. 

Inga symptom förutom lite mensvärk ibland så jag känner mig verkligen inte gravid. 

Svar på tråden Bf Oktober 2024