Bf Oktober 2024
Hejsan!
Såg att det inte fanns någon tråd för de med bf i Oktober.
Tänkte att jag gör en så kan vi följas åt de som vill.
Nu är det 10 år sen sist jag var gravid och råkar visst fått samma bf datum som då också.
Hejsan!
Såg att det inte fanns någon tråd för de med bf i Oktober.
Tänkte att jag gör en så kan vi följas åt de som vill.
Nu är det 10 år sen sist jag var gravid och råkar visst fått samma bf datum som då också.
min pessimism peakade igår, gjorde ett nytt ul idag med en bättre apparat och nu såg gulesäcken inte särskilt stor ut och jag såg en fosterstruktur motsv v 6+0 med ett pickade hjärta!!!
Cececilia:
Det hade varit en dröm om all blödning försvann!! Då hade en stor sten släppt från mina axlar!! 😮?💨
Förstår att du också är orolig med tanke på vad ni gått igenom, men jag hoppas o tror att erat lilla busfrö är här för o stanna ♥️
Okej, ja då är de ju rätt dumt med tanke på anledningen till ultraljudet 😅 Mottagningen jag gått till tidigare har såklart stängt resten av veckan så får ringa dom direkt på morgonen o hoppas på att kunna boka in en tid som passar!
Okej, hur går man till väga där? läste lite om blodkollen men dom fanns inte här där jag bor så de sket sig 😅 Tänkte de kan kanske vara värt o ringa och fråga vårdcentralen 🤞🏼
Cececilia:
Det hade varit en dröm om all blödning försvann!! Då hade en stor sten släppt från mina axlar!! 😮?💨
Förstår att du också är orolig med tanke på vad ni gått igenom, men jag hoppas o tror att erat lilla busfrö är här för o stanna ♥️
Okej, ja då är de ju rätt dumt med tanke på anledningen till ultraljudet 😅 Mottagningen jag gått till tidigare har såklart stängt resten av veckan så får ringa dom direkt på morgonen o hoppas på att kunna boka in en tid som passar!
Okej, hur går man till väga där? läste lite om blodkollen men dom fanns inte här där jag bor så de sket sig 😅 Tänkte de kan kanske vara värt o ringa och fråga vårdcentralen 🤞🏼
Ja även om blödningarna absolut inte behöver betyda något illa är det ju skönare att få slippa dem!
Hoppas att tiden kan flyga förbi de kommande månaderna för oss alla 🙏❤️ så vi kanske kan slappna av när vi är längre fram i graviditen!
Ja det är ändå skönt om det gått lite tid när man gör ultraljudet, insatserna höjs ju ytterligare om man får se ett litet liv 🥹 och då vill man ju komma till andra Trimestern så fort det bara går 🙏
testmottagningen köper man provet på deras sida och sen är det visa provplatser man kan testa sig på. Men kolla med vårdcentrallen först, vill de ta testen är det ju lättast :)
Tog nya test på morgonen mest för att se så de ökar då jag tyckte mina streck på stripen varit så svaga vilket gjort mig lite nojjig.
Är väl på ÄL+16 , v.4+3
Skönt med ökning på digitala, starkare streck och tog ett ÄL för skoj skull som gav fast smiley.
Tog nya test på morgonen mest för att se så de ökar då jag tyckte mina streck på stripen varit så svaga vilket gjort mig lite nojjig.
Är väl på ÄL+16 , v.4+3
Skönt med ökning på digitala, starkare streck och tog ett ÄL för skoj skull som gav fast smiley.
Jag blir gärna inbjuden till facebookgruppen!
Är i vecka 4+5 idag och imorgon har jag första besöket hos barnmorskan.
Förra graviditeten blödde jag allt från lite brunt och rosa till jättemycket rött, och oroade mig otroligt mycket. Gjorde tidigt VUL och var alltid lugn en timme efter varje bekräftelse på att allt var bra, för att sen oroa mig igen.
Jag har testat sju dagar i rad för att se att det ökar men nu är stickorna slut sedan ett par dagar vilket känns som en befrielse. Ska försöka hålla mig till 18 mars då jag har tidigt ultraljud bokat privat.
Inga symptom förutom lite mensvärk ibland så jag känner mig verkligen inte gravid.