• MHe86

Bf Oktober 2024

Hejsan!

Såg att det inte fanns någon tråd för de med bf i Oktober.
    Tänkte att jag gör en så kan vi följas åt de som vill. Skrattande

Nu är det 10 år sen sist jag var gravid och råkar visst fått samma bf datum som då också.

• Svar på tråden Bf Oktober 2024
  • Flowerpower33
    JustLikeHoney skrev 2024-02-20 15:25:30 följande:

Beklagar verkligen, mitt ul såg inte heller så bra ut så gissar att jag också får missfall, hade ett i okt, det är så trist. 

hoppas du blir gravid snart igen och det går bra!

Det kan inte bara ha varit för tidigt då? känns som man läser om folk som kommer tillbaka på ultraljud någon vecka senare så ser allt bra ut, det händer väll? 🌸 håller tummarna att allt är bra, när tänkte du kolla igen? 

beklagar verkligen till alla er som fått missfall, hoppas ni får ett plus snart igen ❤️

• Nimet123
    Flowerpower33 skrev 2024-02-20 16:15:58 följande:

Det kan inte bara ha varit för tidigt då? känns som man läser om folk som kommer tillbaka på ultraljud någon vecka senare så ser allt bra ut, det händer väll? 🌸 håller tummarna att allt är bra, när tänkte du kolla igen? 

beklagar verkligen till alla er som fått missfall, hoppas ni får ett plus snart igen ❤️

Hoppas verkligen det är så. Ska på ultraljud imorgon 11:30
  • Mariiiak94

Cececilia:

Va roligt !! 😄 

Ja nu har jag vetat om denna Graviditeten i 1 vecka och fortfarande som små blödningar/flytningar som gör mig orolig varje dag.. Pratat med en barnmorska men hon va inte till någon hjälp, hon pratade om missfall även om jag berättade att jag har haft en ständig stegring på mina graviditetstest. Så de får bli att boka ett VUL hos en privat bm och fick tips om blodprov som man kunde ta för att kolla ens hcg stegring! Jag är verkligen inte redo för att förlora vårat lilla underverk ♥️

• JustLikeHoney

min pessimism peakade igår, gjorde ett nytt ul idag med en bättre apparat och nu såg gulesäcken inte särskilt stor ut och jag såg en fosterstruktur motsv v 6+0 med ett pickade hjärta!!!

• Hsim

Vilken otur så många av er har! Vet precis känslan 😔 Jag känner verkligen hur oron bara växer här, varje gång jag pratar om graviditeten så känns det som att jag hittar på eller att den snart ändå kommer vara över, vårt MA i höstas har nu verkligen satt sig ner på psyket än vad jag trott. 

För att toppa det så var jag hos tandläkaren idag, tror ni att jag där och då tänkte på att jag var gravid? Nope. så röntgen utan extra skydd, så nu ska jag gå med lite extra ångest för det, även om jag läser mig till att det inte borde vara någon fara. 

Ja graviditet är verkligen ingen dans på rosor, nu håller jag tummarna För att tiden går fort, så vi får kika in i magen i mars när jag bokat tidigt UL. hoppas verkligen få se något denna gång och slippa blödningar fram tillsdess. 

• Hsim
    JustLikeHoney skrev 2024-02-20 18:08:16 följande:

min pessimism peakade igår, gjorde ett nytt ul idag med en bättre apparat och nu såg gulesäcken inte särskilt stor ut och jag såg en fosterstruktur motsv v 6+0 med ett pickade hjärta!!!

Härligt 🤩
  • Cececilia

Verkligen ledsen att läsa om er som inte får behålla era små frön 💔 Det är så tufft att gå igenom, men det blir lättare att förhålla sig till med tiden ❤️ Mitt tips är att använda det samtalsstöd som ofta finns, det hjälper att få prata om det och få hjälp att bearbeta sorgen! 

• Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-20 17:27:09 följande:

Cececilia:

Va roligt !! 😄 

Ja nu har jag vetat om denna Graviditeten i 1 vecka och fortfarande som små blödningar/flytningar som gör mig orolig varje dag.. Pratat med en barnmorska men hon va inte till någon hjälp, hon pratade om missfall även om jag berättade att jag har haft en ständig stegring på mina graviditetstest. Så de får bli att boka ett VUL hos en privat bm och fick tips om blodprov som man kunde ta för att kolla ens hcg stegring! Jag är verkligen inte redo för att förlora vårat lilla underverk ♥️

Åh vad oroligt med blödningar, men de kan ju förekomma även när allt är som det ska 🙏 Hoppas att allt är som det ska och du slipper blödningarna snart! ❤️
     Vi har tagit blodprov privat under förra veckan för att se att det iallafall började öka som det ska, och så långt såg det bra ut. Vi har bokat tidigt ultraljud och tänkte från början vecka 6 men de rådde oss att vänta till vecka 8. Så hela 24 dagar kvar att vänta för att se om det lever denna gången 🙏 De sa att det kan skapa onödig oro om man gör ultraljud i vecka 6 och inte ser hjärtljud, men att graviditeten ändå utvecklas som den ska och man skulle kunna se hjärtljud bara någon dag senare. Var besviken först att de inte ville göra k vecka 6 men känns ändå bra att vänta två veckor till, då blir nästa väntan till kub resultat kortare istället 🥰
  • Anonym (90)
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-02-20 08:03:56 följande:
    Grattis!! Jag sitter typ precis i samma sits som dig med tidigare IVF & en ettåring :) Fantastiskt att det går av sig själv helt plötsligt!
    Men vad kul och grattis till dig med! :) vilken vecka är du i? Jag som varit så inställd på att vi ska behöva göra en ny ivf för att få syskon. Så fick vi pluss istället! idag när jag tog ett nytt test så kom resultatlinjen upp före kontrollstrecket så hormon finns det gott om, haha! Hur gammal är du och din parter? Jag är 33 och min man 37. Detta blir mitt andra barn som sagt och mannens tredje.

Hoppas allt går bra för oss allihop!
  • Anonym (90)
    Gbgmamma skrev 2024-02-20 09:35:42 följande:
    Grattis, verkligen starkt positivt, mycket starkare än jag får nu i 5+3. 

Märkligt med kroppen att det plötsligt bara händer efter 4 år. Det var likadant för en vän till mig.
    Tack snälla, och grattis till dig med :)

Förra graviditeten kunde jag knapp ana strecket på bim+4 och nu är det jättetydliga direkt. Hoppas det håller i sig!

Håller tummarna för er andra och beklagar verkligen till er som fått missfall {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Bf Oktober 2024