• MHe86

    Bf Oktober 2024

    Hejsan!

    Såg att det inte fanns någon tråd för de med bf i Oktober.
    Tänkte att jag gör en så kan vi följas åt de som vill. Skrattande

    Nu är det 10 år sen sist jag var gravid och råkar visst fått samma bf datum som då också.

  • Svar på tråden Bf Oktober 2024
  • Jossolo

    Ser inte ljust ut för mig :( tog blodprov för 1.5vecka sen då värdet låg på 30. Har haft blödning i flera dagar och nu är det brunt blod Som kommer.  Tog nytt blodprov i måndags och fick svar idag. Stigit till 52. Långsam stigning var inte bra så blir tillbaka till gymmottagning för  ny undersökning och nytt blodprov Till veckan. Hoppas verkligen inte det är ännu ett utomkvedshavandeskap 😭😭😭

  • Cececilia
    Jossolo skrev 2024-02-21 10:57:20 följande:

    Ser inte ljust ut för mig :( tog blodprov för 1.5vecka sen då värdet låg på 30. Har haft blödning i flera dagar och nu är det brunt blod Som kommer.  Tog nytt blodprov i måndags och fick svar idag. Stigit till 52. Långsam stigning var inte bra så blir tillbaka till gymmottagning för  ny undersökning och nytt blodprov Till veckan. Hoppas verkligen inte det är ännu ett utomkvedshavandeskap 😭😭😭


    Men nej så tråkigt 😔 hoppas att kroppen återhämtar sig fort ❤️
  • Mariiiak94

    Lillhumlan:

    Gick din graviditet smärtfritt igenom förutom all blödning? Jag blöder från o till men är bara i 5+0 så för tidigt för att göra ett tidigt VUL .. Och ingen trygghet kring bm som jag ringde igår? Lever med ständig oro och hoppas sååå att allt är som de ska ♥️

  • Mariiiak94

    Cececilia:

    Ja absolut kan den vara ofarlig men de vet man aldrig.. 😔 Och när man verkligen vill att detta ska gå vägen så blir de så ångestladdat alltihopa

    Ja de hoppas jag också! Tiden får hemskt gärna flyga förbi så vi kanske kan känna oss lite mer lugna 🌸

    Ja jag ska kontakta dom och se vad dom säger! Även om BM sa åt mig igår att inte testa mer så kommer jag göra de ändå. Och hon verkade påstå att blödningen jag hade den 12/2 kunde bero på missfall men tog en veckoindikator och den sa 2-3 veckor och då borde ju inte graviditeten upphört lika fort som den kom? 

  • Flowerpower33
    LillHumlan skrev 2024-02-21 10:28:43 följande:

    Jag blir gärna inbjuden till facebookgruppen! 

    Är i vecka 4+5 idag och imorgon har jag första besöket hos barnmorskan. 

    Förra graviditeten blödde jag allt från lite brunt och rosa till jättemycket rött, och oroade mig otroligt mycket. Gjorde tidigt VUL och var alltid lugn en timme efter varje bekräftelse på att allt var bra, för att sen oroa mig igen. 

    Jag har testat sju dagar i rad för att se att det ökar men nu är stickorna slut sedan ett par dagar vilket känns som en befrielse. Ska försöka hålla mig till 18 mars då jag har tidigt ultraljud bokat privat. 

    Inga symptom förutom lite mensvärk ibland så jag känner mig verkligen inte gravid. 


    Grattis till graviditeten! 🌸


    här kommer länk till fb

    https://fb.me/g/p_dzPHENT3kLYtz4Rt/w7v8ic3f

  • Flowerpower33
    Mariiiak94 skrev 2024-02-21 12:32:15 följande:

    Cececilia:

    Ja absolut kan den vara ofarlig men de vet man aldrig.. 😔 Och när man verkligen vill att detta ska gå vägen så blir de så ångestladdat alltihopa

    Ja de hoppas jag också! Tiden får hemskt gärna flyga förbi så vi kanske kan känna oss lite mer lugna 🌸

    Ja jag ska kontakta dom och se vad dom säger! Även om BM sa åt mig igår att inte testa mer så kommer jag göra de ändå. Och hon verkade påstå att blödningen jag hade den 12/2 kunde bero på missfall men tog en veckoindikator och den sa 2-3 veckor och då borde ju inte graviditeten upphört lika fort som den kom? 


    Om jag inte missminner mig plussade du svagt runt Bim va? Då är ju 2-3 på veckor 7 dagar senare bra ökning. Och det är ökningen som är viktig! 


    När jag fick missfall förut slog den aldrig om till 2-3 en vecka efter jag plussat, ens 1,5 vecka senare. Så det är ju ett väldigt positivt tecken att den gjort det 😍🙌🏼 

  • Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-21 12:32:15 följande:

    Cececilia:

    Ja absolut kan den vara ofarlig men de vet man aldrig.. 😔 Och när man verkligen vill att detta ska gå vägen så blir de så ångestladdat alltihopa

    Ja de hoppas jag också! Tiden får hemskt gärna flyga förbi så vi kanske kan känna oss lite mer lugna 🌸

    Ja jag ska kontakta dom och se vad dom säger! Även om BM sa åt mig igår att inte testa mer så kommer jag göra de ändå. Och hon verkade påstå att blödningen jag hade den 12/2 kunde bero på missfall men tog en veckoindikator och den sa 2-3 veckor och då borde ju inte graviditeten upphört lika fort som den kom? 


    Ser bra ut ju 😍🥰

    Du kan ringa en annan bm om du vill också, man får välja själv vart man ska gå 😊 Det digitala är ju precis i fas med vad som är rimligt 🥰

    Jag har lite ont idag och är orolig, men inte så ont att vi behöver åka in än. Tror kanske att det är för att jag spänner mig. 
  • Mariiiak94

    FlowerPower33:

    Ja de stämmer, fick ett väldigt svagt plus 12/2 medan jag hade den kraftiga blödningen. Hade BIM 14/2.
    Ja min tanke va också att de borde betyda att graviditeten fortsatte efter den blödningen i alla fall! 
    Jag kommer fortsätta att testa mig tills jag fått till ett VUL eller liknande 😅

    I vilken vecka misstänker du att missfallet skedde?
    Jag trodde den skulle stå på 1-2 så blev glatt överraskad! Men när kan man ta ett nytt sådant veckoindikator test tror du? Man hoppas innerligt att få se 3+ ! 🥰


    Hoppas din graviditet fortsätter i positiv anda och att du snart får höra ett litet hjärta slå ♥️

    Cececilia:

    Tack, va skönt o höra!! jag överanalyserar gärna allt och så rädd varje gång jag ska gå på toaletten vilket suger jätte mycket !! Jag vill ju så gärna känna den där fantastiska lyckan hela tiden! Just nu känner jag bara den när jag tagit ett test o ser att strecket fortsätter att bli starkare 😔

    Jag ringde kvinnohälsovården, vet inte vad vi annars har här (Bor i Falkenberg, Hallands län) Jag har mötet inbokat där den 29/2 och får se om jag har samma känsla efteråt. Om de är samma negativa känsla så kommer jag vilja byta! 

    Ååh usch, de låter jobbigt! Är de som mensvärk eller mildare/kraftigare? 
    Ja så kan de säkert vara! Kroppen reagerar ju när man spänner sig en massa ♥️ Men jag håller verkligen alla tummar o tår att de går över 🥰


     

  • Flowerpower33

    Mariiiak94

    Jag vet inte om det var en ofostrig graviditet eller vad det var, men mina test var svaga och ökade väldigt långsamt redan från start. Var nästan övertygad om att det var missfall direkt. Men hcg ökade fram tills typ ÄL+25 sen började jag blöda och då började hcg minska. Så jag gissar att missfallet skedde där vid ÄL+25, men att de slutat utvecklas tidigare eftersom hcg inte ökade som det skulle. 


    Om en vecka kan du säkert få 3+, spannet är rätt stort så 2-3 kan ju visas även om du har högt hcg. gränsen ska vara 2600 men inte förrän typ 4000 är det helt säkert Vad jag läst. så 7 +- 2 dagar 🌸

  • Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-21 19:04:12 följande:

    FlowerPower33:

    Ja de stämmer, fick ett väldigt svagt plus 12/2 medan jag hade den kraftiga blödningen. Hade BIM 14/2.
    Ja min tanke va också att de borde betyda att graviditeten fortsatte efter den blödningen i alla fall! 
    Jag kommer fortsätta att testa mig tills jag fått till ett VUL eller liknande 😅

    I vilken vecka misstänker du att missfallet skedde?
    Jag trodde den skulle stå på 1-2 så blev glatt överraskad! Men när kan man ta ett nytt sådant veckoindikator test tror du? Man hoppas innerligt att få se 3+ ! 🥰


    Hoppas din graviditet fortsätter i positiv anda och att du snart får höra ett litet hjärta slå ♥️

    Cececilia:

    Tack, va skönt o höra!! jag överanalyserar gärna allt och så rädd varje gång jag ska gå på toaletten vilket suger jätte mycket !! Jag vill ju så gärna känna den där fantastiska lyckan hela tiden! Just nu känner jag bara den när jag tagit ett test o ser att strecket fortsätter att bli starkare 😔

    Jag ringde kvinnohälsovården, vet inte vad vi annars har här (Bor i Falkenberg, Hallands län) Jag har mötet inbokat där den 29/2 och får se om jag har samma känsla efteråt. Om de är samma negativa känsla så kommer jag vilja byta! 

    Ååh usch, de låter jobbigt! Är de som mensvärk eller mildare/kraftigare? 
    Ja så kan de säkert vara! Kroppen reagerar ju när man spänner sig en massa ♥️ Men jag håller verkligen alla tummar o tår att de går över 🥰


     


    Förstår dig! Hoppas tiden går fort fram till ni kan se att allt ser ut som det ska 🥰 
    Förstår verkligen att blödningar stressar, men de kan ju förekomma även när allt är som det ska 🙏

    Borde finnas flera att välja på, vi har trots att vi bor ocentralt. Vi har samma som förra gången, men det är mycket för att det är närmast så man slipper vara ifrån jobbet onödigt mycket. Sen är hon väldigt gullig också 😊

    Det sitter på sidan vilket bekymrar mig. Men det är inte alls så skarp smärta mest att det gör ont ett tag och sen släpper igen. Ska ringa och höra med gyn imorgon 😊
Svar på tråden Bf Oktober 2024