Inlägg från: Mariiiak94 |Visa alla inlägg
  • Mariiiak94

Bf Oktober 2024

Hejsan alla! 

Jag tänker att jag hoppar in i denna tråden också! 

Har bf 23/10 enligt appar om allt går som planerat 🥰

Detta är min första graviditet så mycket oroskänslor! Två dagar innan beräknad mens fick jag en ganska kraftig blödning med mycket koagulerat blod, men avtog efter två dagar och testerna blir bara starkare och starkare! Sedan dess har de pendlat mellan väldigt små ljusbruna flytningar till lite ljusrosa.. Super nojig över att de ska vara något negativt och att vi förlorar vårat efterlängtade barn! vi ska träffa bm den 29/2 på ett inskrivningsmöte men de känns som 100år framåt just nu..

• Mariiiak94

Cececilia:

Va roligt !! 😄 

Ja nu har jag vetat om denna Graviditeten i 1 vecka och fortfarande som små blödningar/flytningar som gör mig orolig varje dag.. Pratat med en barnmorska men hon va inte till någon hjälp, hon pratade om missfall även om jag berättade att jag har haft en ständig stegring på mina graviditetstest. Så de får bli att boka ett VUL hos en privat bm och fick tips om blodprov som man kunde ta för att kolla ens hcg stegring! Jag är verkligen inte redo för att förlora vårat lilla underverk ♥️

• Mariiiak94
    Cececilia:

Ja de är jätte jobbigt!! Mest är de ljusbruna flytningar typ men ibland kan de även blir lite mörkare. Och allt som oftast så syns de bara när jag torkar mig, inte i trosskydd eller något sådant.  Vilket i sig också gör mig så förvirrad och jag vill bara känna lycka o glädje nu över detta!! Istället för min ständiga rädsla 😩

Tog du blodprovet genom vårdcentralen? 😊
    funderar på om man kan ringa o prata med dom i morgon för att försöka hitta lite trygghet i de hela ♥️ Åh jag som hoppades att de skulle kunna se något vecka 6.. Då kanske man ska försöka boka in mellan vecka 7 & 8 även om de känns som 100år tills dess 😅
  • Mariiiak94

Cececilia:

Det hade varit en dröm om all blödning försvann!! Då hade en stor sten släppt från mina axlar!! 😮?💨

Förstår att du också är orolig med tanke på vad ni gått igenom, men jag hoppas o tror att erat lilla busfrö är här för o stanna ♥️

Okej, ja då är de ju rätt dumt med tanke på anledningen till ultraljudet 😅 Mottagningen jag gått till tidigare har såklart stängt resten av veckan så får ringa dom direkt på morgonen o hoppas på att kunna boka in en tid som passar! 

Okej, hur går man till väga där? läste lite om blodkollen men dom fanns inte här där jag bor så de sket sig 😅 Tänkte de kan kanske vara värt o ringa och fråga vårdcentralen 🤞🏼

• Mariiiak94

Lillhumlan:

Gick din graviditet smärtfritt igenom förutom all blödning? Jag blöder från o till men är bara i 5+0 så för tidigt för att göra ett tidigt VUL .. Och ingen trygghet kring bm som jag ringde igår? Lever med ständig oro och hoppas sååå att allt är som de ska ♥️

• Mariiiak94

Cececilia:

Ja absolut kan den vara ofarlig men de vet man aldrig.. 😔 Och när man verkligen vill att detta ska gå vägen så blir de så ångestladdat alltihopa

Ja de hoppas jag också! Tiden får hemskt gärna flyga förbi så vi kanske kan känna oss lite mer lugna 🌸

Ja jag ska kontakta dom och se vad dom säger! Även om BM sa åt mig igår att inte testa mer så kommer jag göra de ändå. Och hon verkade påstå att blödningen jag hade den 12/2 kunde bero på missfall men tog en veckoindikator och den sa 2-3 veckor och då borde ju inte graviditeten upphört lika fort som den kom? 

• Mariiiak94

FlowerPower33:

Ja de stämmer, fick ett väldigt svagt plus 12/2 medan jag hade den kraftiga blödningen. Hade BIM 14/2.
    Ja min tanke va också att de borde betyda att graviditeten fortsatte efter den blödningen i alla fall! 
    Jag kommer fortsätta att testa mig tills jag fått till ett VUL eller liknande 😅

I vilken vecka misstänker du att missfallet skedde?
    Jag trodde den skulle stå på 1-2 så blev glatt överraskad! Men när kan man ta ett nytt sådant veckoindikator test tror du? Man hoppas innerligt att få se 3+ ! 🥰

Hoppas din graviditet fortsätter i positiv anda och att du snart får höra ett litet hjärta slå ♥️

Cececilia:

Tack, va skönt o höra!! jag överanalyserar gärna allt och så rädd varje gång jag ska gå på toaletten vilket suger jätte mycket !! Jag vill ju så gärna känna den där fantastiska lyckan hela tiden! Just nu känner jag bara den när jag tagit ett test o ser att strecket fortsätter att bli starkare 😔

Jag ringde kvinnohälsovården, vet inte vad vi annars har här (Bor i Falkenberg, Hallands län) Jag har mötet inbokat där den 29/2 och får se om jag har samma känsla efteråt. Om de är samma negativa känsla så kommer jag vilja byta! 

Ååh usch, de låter jobbigt! Är de som mensvärk eller mildare/kraftigare? 
    Ja så kan de säkert vara! Kroppen reagerar ju när man spänner sig en massa ♥️ Men jag håller verkligen alla tummar o tår att de går över 🥰

• Mariiiak94

Cececilia:

Det hoppas jag med, nu känns de som att tiden nästan står still bara för att man vill att tiden ska gå snabbt 😅

Jo jag har sett olika skriva att de haft blödningar men ändå fött en frisk liten bebis så jag hoppas verkligen de är samma för mig ♥️

Ja jag tänker att jag får gå på inskrivningssamtalet den 29/2 och se hur de känns! annars får jag fråga dom rakt ut vilka andra man kan kontakta då detta inte känns helt 100 ! 

Va skönt att ni är nöjda med eran, de är ju trots allt väldigt viktigt! 🥰 

Såg att skrev att du varit inne och kollat upp dina krämpor, skönt att de va osannolikt ett utomkvedshavandeskap! Håller alla tummar och tår att de enbart berodde på att du spänt dig! ♥️

• Mariiiak94

LillHumlan:

Det låter likt min blödning, man ser de på pappret men inte något i toan och knappt något i trosskyddet. Hade de inte varit för den hygiena delen så hade jag inte behövt byta trosskyddet på flera dagar! 😅

Då jag är i vecka 5+2 så känns de meningslöst att åka in till akuten då dom högst troligt inte kommer kunna se något direkt nu. Ska ringa en gynekolog på måndag och boka in ett tidigt VUL för att förhoppningsvis kunna se något 🥰 

Har varit i kontakt med både kvinnohälsovården & vårdcentralen men ingen av dom vill erbjuda att ta blodprov för att se att hcg-värdet höjs i rätt takt så känner mig så maktlös på den fronten. 

Hoppas verkligen att de kommer gå bra för mig också, som de gjorde för dig! Jag är så trött på att ständigt vara orolig 😔

• Mariiiak94

Cececilia:

Jo så sätt så känns de som att tiden gått snabbt, men samtidigt så himla långsamt då jag vill ringa en gynekolog på måndag för att kunna boka in ett VUL 🥰 

Haha jo medan man jobbar så går tiden undan, men efter jobbet sitter jag mest o väntar på att få gå o lägga mig, jag är konstant dödstrött 😅 Vare sig de varit en lugn eller stressig idag så somnar jag direkt på soffan och när jag ska gå o lägga mig somnar jag igen som en stock 😂 Trots de känns de som att tiden står still 😅

När var det du skulle på ditt VUL? 😊

Men va skönt att du inte känt något efter att ni va inne! Måste varit en stor sten som släppte från era axlar 🥰

Nej jag har inte haft någon smärta mer än lätt molande värk men den har som sagt varit väldigt svag så inget som oroat mig 😊 

Däremot vakna jag inatt av att jag har ont i höft/rygg/rumpa som ilar ner i höger benet.. Hoppas att någon nerv hamnat i kläm bara 😅

• Mariiiak94

Cececilia:

Ja men precis! kan kännas som evighet men nu är de snart måndag och man kan få försöka boka en tid med dom.

Ja de måste ju varit en underbar lättnad! Det är ju ens största skräck att de blir ett utomkvedshavandeskap 😔

Smart nedräkning, då känns de inte lika långt fram 😀

Ja jag har en nerv som troligtvis sitter i kläm så har haft ont sedan igår så jag ringde gyn-akuten inatt men dom trodde inte att de va någon fara. Idag har jag dock fortfarande ont och börjar känna mig orolig så har ringt tillbaka och hoppas på att få prata med en barnmorska och se om man kanske borde åka in för säkerhets skull ändå. Jobbigaste är att sambon är iväg på jobb till tisdag och vi har valt att inte berätta för någon än om vår graviditet. Så att åka dit ensam känns otroligt skrämmande om de är något som inte stämmer 😔

Jag har ömma bröst från o till, svagt illamående som kommer o går samt har börjat behöva springa på toaletten stup i kvarten 😅 Det med trötthet känner jag igen! De kände jag av väldigt tidigt, hade kunnat sova hela dagen men ändå sova gott hela natten haha!

Svar på tråden Bf Oktober 2024