Inlägg från: Anonym (Lycklig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lycklig)

Bf Oktober 2024

Jag har ett barn som jag slutade nattamma förra veckan. Igår började det rinna mjölk ur ena bröstet vilket var märkligt, det har det inte gjort innan. De senaste dagarna har jag frusit konstant förutom på nätterna då kokar jag. Ingen större aptit heller men kunde anta att det är pga man slutat amma, man äter som ett monster undertiden man ammar haha. 

Jag bara kände på mig att jag är gravid. Tog test imorse & visst är jag det. Sist gång gick vi igenom en ivf så jag är otroligt chockad & lycklig att jag för första gången är gravid utan medicinsk hjälp. Hoppas den vill hålla kvar Hjärta

• Anonym (Lycklig)
    Friskisnörd skrev 2024-02-13 17:20:18 följande:

Är de någon mer än jag som upplever att symtomen kommer och går? Mitt första symtom va ömma bröst. Har typ inte gått att ta på dem! Men idag är de knappt ömma alls. Är de normalt ?

Ja! Hade ömma bröst till en början men det försvann. Nu börjar dock illamåendet smyga sig på.. 
  • Anonym (Lycklig)
    Heybae skrev 2024-02-15 07:22:14 följande:

Testade positivt 9/2 med clearblue digital, testade även 13/2 positivt med samma test. Haft jätte mycket symtom som ömma bröst, illamående, trötthet. 
    Haft bruna flytningar till och från sen några dagar innan plusset.  Nu tycker jag att alla mina symptom förutom lite dovt illamående har försvunnit samtidigt som det fortsätter komma bruna flytningar.  Jag har använt natural cycle där jag tempat, tempen har varit hög fram tills för 2 dagar sen då sjönk den och är nere under coverline nu.  Så nu är jag såklart orolig att det är missfall på gång eller att fostret inte lever.  Har hälsosamtal hos BM idag och ska lyfta detta då.  Usch så jobbigt att behöva oroa sig hela tiden, hade ett tidigt missfall i september så börjar ställa mig in på att det är det som händer nu. 😔

Det behöver inte vara mf, det är ju vanligt med blödningar såpass tidigt! Håller tummarna för dig {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Lycklig)
    Användare50 skrev 2024-02-14 16:03:30 följande:

Grattis alla som precis upptäckt att de är gravida :)

Jag hade första mötet med barnmorska idag och fick information om att vi i Östergötland bara erbjuds KUB och om KUB:er visar förhöjd sannolikhet för avvikelser görs ett fostervattenprov. NIPT erbjöds inte överhuvudtaget utan det behövde man isåfall bekosta själv hos en privat aktör för ca 8000 kr. 

Kändes lite jobbigt av någon anledning.. Jag fyller 35 snart så vet inte om det är att jag läst så mycket om förhöjda risker som gör mig orolig att eventuella sjukdomar och kromosomavvikelser kan förbli oupptäckta..

Hur fungerar detta för er andra och hur tänker ni kring fosterdiagnostik? 

Jag fyller också 35 snart och är inte alls orolig. Kommer inte ta några test för att se avvikelser. Jag tänker är det något avvikande så får det väl vara det.. Skäms jag är mer orolig för hur man hade reagerat om testet visade något. 
  • Anonym (Lycklig)
    Anonym (90) skrev 2024-02-19 19:11:40 följande:

Hej! Hoppar gärna in här då jag plussat idag!!Skrattande Beräknat bf är 31 oktober. Är väldigt tidigt i grav (v3-4) och är HELT chockad. Jag och mannen har ett barn sen tidigare, 1 år gammal, blev till med hjälp av  ivf, efter 4 år(!) av försök på egen hand. Nu ammar jag nån gång om dagen och vi har precis börjat försöka få ett syskon (detta var 2a försöket) mensen har varit helt oregelbunden på allt mellan 24-36 dagar. Men enligt testet så är det alltså redan positivt!! Jag är sååå glad men samtidigt rädd eftersom det fortfarande är så tidigt. Hoppas hoppas hoppas att lilla vill stanna där inne!! Ska ta ett test imorgon bitti då jag testade mitt på dagen idag (bim +1eller2 om jag skulle gissa) Nu återstår bara den eviga väntan på att få veta om det håller hela vägen fram! Hjärta

Grattis!! Jag sitter typ precis i samma sits som dig med tidigare IVF & en ettåring :) Fantastiskt att det går av sig själv helt plötsligt!
  • Anonym (Lycklig)
    Anonym (90) skrev 2024-02-20 19:39:57 följande:
    Men vad kul och grattis till dig med! :) vilken vecka är du i? Jag som varit så inställd på att vi ska behöva göra en ny ivf för att få syskon. Så fick vi pluss istället! idag när jag tog ett nytt test så kom resultatlinjen upp före kontrollstrecket så hormon finns det gott om, haha! Hur gammal är du och din parter? Jag är 33 och min man 37. Detta blir mitt andra barn som sagt och mannens tredje.

Hoppas allt går bra för oss allihop!
    Tack :D jag är i vecka 6 (5+5) villen vecka är du i? :) jag har varit inställd på samma & tänkt att man Kanske aldrig får ett till barn om äggen inte skulle klara upptining osv, detta är ju en lite enklare procedur haha! Åh så roligt!! vi är 34 och 32 :) 
    Illamåendet har gett sig till känna här fy fasen haha. Och klarar verkligen inte av viss mat redan, alla symtom är tidigare denna gången. Känner du något än?
  • Anonym (Lycklig)
    Anonym (90) skrev 2024-02-22 10:53:48 följande:
    Men vad kul att vi ligger så pass lika i allt! Jag är idag i vecka  5(4+0) och jag upplever också att symptomen kommer tidigare denna gång. Smått illamående lite till och från, det kom inte förrän i v. 7 förra gången. Sen tycker jag det är hemskt att amma ibland då jag blivit så öm i bröstvårtorna, hoppas lite att lillen tröttnar på bröstet snart!

Vi fick inte över något till frysen från våran ivf, så vi är jätteglada att slippa genomgå hela den cirkusen igen :) hoppas att lillen vill stanna där inne nu, peppar peppar!

Är du orolig/har du funderat på hur det kommer vara med två barn under 2 år? Jag är asnervös över hur det kommer gå, haha. Vår ettåring är fortfarande väldigt tuttig och snuttar gärna under nätterna och vid nattning. Han sover i vår säng fortfarande och tankarna bara snurrar kring hur det ska gå framöver. Som tur är så hinner mycket hända på 8 månader, så det kanske ger med sig av sig självt.

Har du funderat på något speciellt kring barn nr2? :) 

Samma här, mitt kom v7 sist gång (skrev dagbok vecka för vecka pga IVF som jag kan titta tillbaka i nu). Nu tycker jag illamåendet lugnat sig en aning men det kommer direkt man inte ätit på en stund Haha! 

jag slutade amma , förstod inte att jag va gravid och han verkade inte så intresserad längre. läste att mjölken kan ?försvinna? när man är gravid vilket den säkert gjorde för mitt barn ammade heeeeela nätterna och sen ingenting. Inte ett enda skrik blev det av att sluta amma, ammade ändå i 1år. 

åh hoppas för er!! så fantastiskt då att det tog sig av sig själv. vi har 3st 5dagars i frysen. Känns så konstigt att de ligger där och ?väntar? haha. 

ja!! jag har många funderingar herregud.. de är fullt upp med ett barn som springer omkring och har energi deluxe. Men tror de blir kul i uppväxten när de är så nära i ålder :) 
    Vårat barn sover också med oss. Och tänker att det ska han få göra hela tiden, det löser sig :) jag älskar att kramas med honom på nätterna & mysa så jag har ingen stress alls att han ska sova själv. Han har alltid haft ett stort närhetsbehov vid sömn & det är helt okej. Försökte med spjälsäng ett tag men nu är det kattens sovplats hahahah 

Svar på tråden Bf Oktober 2024