Anonym (90) skrev 2024-02-22 10:53:48 följande:
Men vad kul att vi ligger så pass lika i allt! Jag är idag i vecka 5(4+0) och jag upplever också att symptomen kommer tidigare denna gång. Smått illamående lite till och från, det kom inte förrän i v. 7 förra gången. Sen tycker jag det är hemskt att amma ibland då jag blivit så öm i bröstvårtorna, hoppas lite att lillen tröttnar på bröstet snart!
Vi fick inte över något till frysen från våran ivf, så vi är jätteglada att slippa genomgå hela den cirkusen igen :) hoppas att lillen vill stanna där inne nu, peppar peppar!
Är du orolig/har du funderat på hur det kommer vara med två barn under 2 år? Jag är asnervös över hur det kommer gå, haha. Vår ettåring är fortfarande väldigt tuttig och snuttar gärna under nätterna och vid nattning. Han sover i vår säng fortfarande och tankarna bara snurrar kring hur det ska gå framöver. Som tur är så hinner mycket hända på 8 månader, så det kanske ger med sig av sig självt.
Har du funderat på något speciellt kring barn nr2? :)
Samma här, mitt kom v7 sist gång (skrev dagbok vecka för vecka pga IVF som jag kan titta tillbaka i nu). Nu tycker jag illamåendet lugnat sig en aning men det kommer direkt man inte ätit på en stund Haha!
jag slutade amma , förstod inte att jag va gravid och han verkade inte så intresserad längre. läste att mjölken kan ?försvinna? när man är gravid vilket den säkert gjorde för mitt barn ammade heeeeela nätterna och sen ingenting. Inte ett enda skrik blev det av att sluta amma, ammade ändå i 1år.
åh hoppas för er!! så fantastiskt då att det tog sig av sig själv. vi har 3st 5dagars i frysen. Känns så konstigt att de ligger där och ?väntar? haha.
ja!! jag har många funderingar herregud.. de är fullt upp med ett barn som springer omkring och har energi deluxe. Men tror de blir kul i uppväxten när de är så nära i ålder :)
Vårat barn sover också med oss. Och tänker att det ska han få göra hela tiden, det löser sig :) jag älskar att kramas med honom på nätterna & mysa så jag har ingen stress alls att han ska sova själv. Han har alltid haft ett stort närhetsbehov vid sömn & det är helt okej. Försökte med spjälsäng ett tag men nu är det kattens sovplats hahahah