Inlägg från: JustLikeHoney |Visa alla inlägg
  • JustLikeHoney

Bf Oktober 2024

Hoppar också in nu, bf 11 okt enl sm. det blir isf fjärde barnet men vågar inte hoppas på nåt än eftersom jag hade ett tidigt missfall i okt och är snart 43. 

jag jobbar med att göra vaginala ultraljud så det är svårt att hålla sig från att kolla själv för tidigt och bara skapa onödig oro. Med tredje barnet höll jag mig till v 7+0 och kollade sen 1 gång i veckan. 

har typ planerat att kolla 22/2, då v 6+5, men så läskigt om det inte är bra. 

tycker det är sååå svårt att slappna av i det här, försöker mest inte tänka på det tills jag sett en viabel graviditet men kommer vara nojig för kub/rul och sen att nåt annat ska hända. 

• JustLikeHoney
    Anonym (ENellerTVÅ) skrev 2024-02-10 17:39:02 följande:
    Men wow! Jag hade aldrig haft karaktär till att hålla mig från att göra VUL i ditt läge.

fyller snart 42 så har lite samma inställning som du. Tar en dag i taget. Har ett barn sen tidigare. Haft säkert 20 missfall/MA sammanlagt.

Är bara 5+0 så skulle på sin höjd synas en minimal hinnsäck så inte så mkt att se än, från 5+3 brukar även gulesäcken kunna ses men skulle befruktningen diffa några dagar och jag inte kan se nåt skulle jag oroa ihjäl mig. Så tänker att jag väntar tills jag är ganska säker på att ett hjärta går att se Om allt är som det ska

hur gammal är ditt första barn? Jag har två större på 10 och 13 och en 1,5-åring med en annan pappa så två kullar. Trodde aldrig i livet jag skulle ha fler än två haha. 

• JustLikeHoney
    Anonym (ENellerTVÅ) skrev 2024-02-10 23:47:24 följande:

Ah jag fattar!

sonen är 4,5. Kom till genom IVF. På den tiden hade jag väldigt svårt att bli gravid. Tog 6 år för oss att få honom. efter honom har jag blivit gravid hur många gånger som helst men lika många missfall. har pcos och jobbat som tusan på hälsan och min fertilitet. Plus tar lite olika mediciner nu så håller mina tummar så hårt!!

så fint att ha så pass äldre syskon. Om de har intresse så måste de ju vara den bästa hjälpredorna ju! Fick själv syskon när jag var 12, blev som en extraförälder och stor överbeskyddade. <3

Ja man har ju lite sämre odds i den här åldern. 

de två stora älskar lillebror och han dem! Vet dock inte hur pepp de är på ett syskon till haha. 

jag håller tummarna att det går hela vägen för oss båda, när har du bf? 

• JustLikeHoney
    Anonym (Väntar barn nr 2) skrev 2024-02-11 07:50:57 följande:

Smart tänkt. 

från och med vilken vecka kan man se hjärtat? 

Runt v 6+0 ska man kunna se det men samtidigt kan ägglossningen vara ett par dagar senare än man tror eller inplantationen tagit lite tid på sig så det kan lite gärna vara några dagar kortare (eller ännu mer beroende på cykellängd etc) så jag känner att det är onödigt att utsätta sig för oro i onödan. 
  • JustLikeHoney
    Anonym (Väntar barn nr 2) skrev 2024-02-11 07:50:57 följande:

Smart tänkt. 

från och med vilken vecka kan man se hjärtat? 

Så kommer safea och kolla 6+5 
  • JustLikeHoney

Åh jag lider med er som fått blödningar, det är så hemskt. Min första graviditet blödde jag ganska sparsam i nån vecka runt v 6, han fyller snart 13 så det kan gå vägen. Runt 40% blöder i tidig graviditet och allt är ändå bra. Jag håller tummarna!

• JustLikeHoney
    Anonym (ENellerTVÅ) skrev 2024-02-12 20:16:37 följande:
    BF är enligt vissa appar 16/10 (39+6) och andra 17/10 (40+0). Sonen föddes på 39+5 så tänker att BF är 16/10.

när har du BF?

Bf brukar vara 39+6 så kör så 😊

jag har 11/10 än så länge. 

mina är födda 37+4, 39+6 och 33+1 och hoppas på att slippa en prematur den här gången om det går vägen. Det var väldigt traumatiskt, han kom med urakut kejsarsnitt medan de två första vara vaginala födslar. 

• JustLikeHoney
    Användare50 skrev 2024-02-14 16:03:30 följande:

Grattis alla som precis upptäckt att de är gravida :)

Jag hade första mötet med barnmorska idag och fick information om att vi i Östergötland bara erbjuds KUB och om KUB:er visar förhöjd sannolikhet för avvikelser görs ett fostervattenprov. NIPT erbjöds inte överhuvudtaget utan det behövde man isåfall bekosta själv hos en privat aktör för ca 8000 kr. 

Kändes lite jobbigt av någon anledning.. Jag fyller 35 snart så vet inte om det är att jag läst så mycket om förhöjda risker som gör mig orolig att eventuella sjukdomar och kromosomavvikelser kan förbli oupptäckta..

Hur fungerar detta för er andra och hur tänker ni kring fosterdiagnostik? 

Det är ganska liten ökning vid 35, jag fyller snart 43 och då är det betydligt högre risk men fortf mycket större chans att allt är bra. 

jag är kluven till nipt, trisomi 13/18 brukar man se stora avvikelser på förutom förhöjd risk på kub och jag tror att jag skulle behålla ett barn med trisomi 21. Senast var jag 41 och fick 1:225 och valde att betala nipt själv ( i Stockholm måste det vara högre än 1:200 för att få det betalt medan i t ex skåne är det 1:1000). Det är rätt mkt pengar men samtidigt skönt att veta säkrare. Så avvaktar tills jag vet att det ens är nåt därinne. 

• JustLikeHoney
    Användare50 skrev 2024-02-14 21:56:33 följande:
    Jaa jag förstår, jag känner med att jag skulle vilja veta med säkerhet om jag får ett sådant resultat och skulle helst vilja göra NIPT. Jag förstod inte riktigt, varför är du kluven till NIPT den här gången?

Jag har ju inte ens gjort KUB än så vet inte hur det kommer se ut men.. tankarna springer ju iväg ändå:P
    Ffa pga av kostnaden, om det är värt liksom. Om kub visar okej siffror så känns det onödigt. 
  • JustLikeHoney
    Flowerpower33 skrev 2024-02-15 09:32:31 följande:

Jag fick 2-3 på veckoindikatorn idag (ÄL+14) och mina clearblue verkar öka bra, så var nog defekta test från easy at home. Sån himla lättnad, har gått ett dygn nu och trott på missfall, hemsk. Så himla skönt att det verkar öka på bra! 

Vad skönt. Jag skulle inte våga testa mer än Max två ggr pga onödig oro. men Du skulle väl lämna s-hcg idag så du får veta hur stegringen ser ut, spännande!
Svar på tråden Bf Oktober 2024