Inlägg från: JustLikeHoney |Visa alla inlägg
  • JustLikeHoney

Bf Oktober 2024

Heybae skrev 2024-02-15 13:01:36 följande:
    Testet hemma visar bara super svagt positivt (tog det nyss) använt clearblue digital de andra två gångerna så har inget att jämföra med. 5+2 enligt Natural cycle.
    Så får väl invänta blödning. Får se på VUL på tisdag så allt kommer ut iallafall. Finns inget hopp kvar, utan är säker på att det är missfall.

Lite dålig upplösning på bilderna här på familjeliv men man ser lite super svagt rött.
    Åh vad tråkigt, beklagar verkligen 
  • JustLikeHoney
    Flowerpower33 skrev 2024-02-16 08:07:04 följande:

Fick svar på blodprovet igår. Hade ökat från 76 ÄL+12 till 204 ÄL+14. Nu kan jag känna mig lite lugn över att det inte är en kemisk och hoppas verkligen denna vill stanna kvar hela vägen! 

är det någon som hade varit intresserad att hoppa med i en privat Facebook grupp? Där man bara kan se medlemmarna om man är med  gruppen. Hade en sån med dottern 2019 och det var väldigt trevligt och lite mer intimt än såhär bakom nicknames. Även lite mer privat om man vill lägga upp bilder osv. 

Gud vad skönt, grattis! Jag är så sugen på att göra ett vaginalt ul på mig själv men har bestämt mig för att vänta en v till!
    ansökte om att gå med i fb-gruppen också, hade egentligen inte tänkt göra det förrän efter jag sett viabilitet men får väl ur om det inte blir nåt. 
  • JustLikeHoney
    Flowerpower33 skrev 2024-02-16 11:52:30 följande:

Förstår det, visst var det du som jobbade med det? 

Jag hade bokat ett i v.6+1 men bokade om det till 7+0. Känns som man kommer bli helt förstörd om man inte ser något, men kanske helt i onödan eftersom det bara kanske är för tidigt. men 7+0 känns ändå som man borde se eller? 

ja jag tänker samma, avbryts graviditeten så blir det så. Men tycker på något sätt det känns skönt att tänka positivt och att det ska bli något. I värsta fall har man varit glad i onödan istället för orolig i onödan 😊

Ja precis. Har planerat till v 6+5. Men så jobbigt att stå där själv om det inte är bra, men har kollat att min favoritläkare jobbar då som också kan kolla och isf göra ett nytt ul efter en v. Välplanerat haha. 

7+0 blir jättebra, 6+1 kan det vara för tidigt att se hjärtljud utan att det är nåt fel och det är ju verkligen onödig oro. 

• JustLikeHoney
    Flowerpower33 skrev 2024-02-16 13:56:19 följande:
    Ja förstår det. Håller tummarna att allt ser bra ut, men skönt med en läkare redo in case 🌸 

Ja jag misstänkte nästan det. Bra att jag bokade om då Segt att vänta en vecka extra men är nog värt. Nästan 3 veckor bort för mig. kommer kännas som en evighet 😅

Fattar att det känns segt. 

hur kommer det sig att du tog s-hcg? Var det privat?

• JustLikeHoney
    Flowerpower33 skrev 2024-02-16 19:04:02 följande:
    Yes betalade själv. Tog det i november och såg då att de ökade långsamt och fick sen missfall, så var förberedd innan. Men då fick jag blodproven via min gynekolog jag går hos på grund av en cysta på min äggstock. Ville försäkra mig om att de svaga och långsamt ökande testen inte var utomkveds och då riskera förlora min enda fungerande sida. Men denna gång fixade jag det själv bara 😊
    Skönt att veta tills det går att se med ul!
  • JustLikeHoney
    Anonym (3an) skrev 2024-02-19 07:38:24 följande:

Jag testade igen idag och testet visar helt negativt. Jag är lite inställd på missfall nu. Men inga blödningar eller smärtor ännu.

Googlade såklart för mycket och hittade något som heter "hook effect"som ska ge falska negativa svar på grund av för hög hcg nivå. Men det känns osannolikt.

www.clearblue.com/am-i-pregnant/what-is-hook-effect-in-pregnancy-test-result

Oj vad tufft, vilken vecka skulle du varit i?
    och hur har testerna sett ut innan?
  • JustLikeHoney
    Anonym (3an) skrev 2024-02-19 08:55:13 följande:
    Jag har fått tydliga streck på testerna innan, lite svagare i förrgår och helt blankt idag. 

Jag är i vecka 6+1.

Är väl troligtvis missfall men jobbigt att det inte kommer ut så man vet helt säkert.
    Åh, har du tagit fler test nu så det inte bara var fel på det?
  • JustLikeHoney

Känns som alla får missfall i tråden?
    kunde inte hålla mig utan kollade med vag ul idag 6+2, såg en hinnsäck motsv v 5+5 med en förstorad gulesäck vilket brukar tyda på missfall på g. Så går nog inte vägen för mig heller

• JustLikeHoney
    Anonym (3an) skrev 2024-02-19 17:30:31 följande:
    Hoppas innerligt att du har fel och håller tummar och tår för er alla andra som kämpar också. 

Men jag blir lite avundsjuk på att du kan tjuvtitta. Jag har sett på möjlighet till tidigt ul men det verkar vara stört omöjligt innan vecka 8

Haha nä såklart inte men känns som många. 

bor du i Stockholm kan jag kolla dig

• JustLikeHoney
    Nimet123 skrev 2024-02-20 12:05:24 följande:
    Läkarens kommentar, vad betyder det?
    Ingen normal stegring tyvärr, ev extrauterin graviditet. 
  • JustLikeHoney
    Heybae skrev 2024-02-20 15:12:43 följande:
    Har varit på VUL precis. Syns ingen graviditet utan bara en tunn hinna så jag borde sluta blöda snart.  Har kommit blod med klumpar sen i fredags så läkaren sa att jag har blödigt ut graviditeten.  Inga tecken på utomkvedshavandeskap heller, hon sa jag skulle vara uppmärksam om jag får ont med tanke på att jag inte gjort VUL tidigare så vet dom inte vart graviditeten satt. Ska ta ett nytt test om 1 månad för att se så det blir negativt. 
    Jag är sååå ledsen.. hade missfall samma vecka i september så detta är andra missfallet på ett halv år.. 🥺

Beklagar verkligen, mitt ul såg inte heller så bra ut så gissar att jag också får missfall, hade ett i okt, det är så trist. 

hoppas du blir gravid snart igen och det går bra!

• JustLikeHoney

min pessimism peakade igår, gjorde ett nytt ul idag med en bättre apparat och nu såg gulesäcken inte särskilt stor ut och jag såg en fosterstruktur motsv v 6+0 med ett pickade hjärta!!!

• JustLikeHoney
    Gbgmamma skrev 2024-02-20 20:02:26 följande:
    Så skönt att veta att allt är bra, underbart med pickande hjärta. Hoppas det fortsätter så.

Måste vara svårt att inte titta för ofta när man har möjlighet. 
    Kommer kolla på fredag igen och sen fortsätta varje fredag, gjorde så sist också, väldigt skönt att ha koll haha
  • JustLikeHoney
    fs456 skrev 2024-02-27 15:53:06 följande:

Håller på bli knäpp! :) Har gjort 3 UL sedan positivt 25/1. Allt har sett bra ut och följt mönstret. Senaste var fostret 1,4cm. Är nu 8+4 och försöker hantera allt fram till kub 26/3. Ser videos på tiktok och insta där folk lägger ut videos på v5,6,7 ? ?jag är nu gravid i v6? och allt jag tänker är. HUR kan du veta det?? Har alltså sett mitt foster 3ggr och känner mig osäker varje dag att det är kvar. Varje gång jag måste berätta för sjukvården att jag är gravid känns det som jag ljuger. Huuuuur hittar ni lugnet och glädjen i att känna att ni är gravida? Jag är nog för medveten om mina dåliga odds att detta går vägen att jag försöker skydda mig själv på alla sätt. 

hur står ni ut?

Du verkar ha det tufft med tankarna, på vilket sätt tänker du att det är dåliga odds? Allt verkar ha sett bra ut hittill, har du tidigare dåliga erfarenheter eller någon bakomliggande faktor som talar emot att graviditeten inte skulle gå vägen?
    men jag känner igen mig i tankemönstret, har också kollat flera ggr men tänker att det säkert kommer vara avstannat nästa gång. jag har dock GAD så är van samt har lite verktyg att jobba med även om det är svårt ibland. 

• JustLikeHoney
    fs456 skrev 2024-02-28 20:36:17 följande:
    är 42 snart och haft mf. Har 0,13 AMH och 17 FSH, gjort 2 ivf där vi inte ens kom till äggplock och blev rekommenderad donation. Vi hade gett upp så detta är vår enda chans, alla är förvånade. Tänker att det påverkar mkt. Vill berätta för hela världen samtidigt som jag inte vill säga något förrän v30 hehe. Så rädd bli besviken och beundrar alla som vågar börja längta i v5. Lovat mig själv att går kub bra ska jag glädjas mer, är snart i v10 och moderkakan ska börja ta över, så mkt som kan gå fel 

då är det verkligen inte konstigt att du har det tufft och inte kan glädjas. Har du nån form av samtalsstöd? 

jag tolkar det som att du inte har barn sen innan så jag förstår att det är väldigt mkt på spel. 

jag fyller 43 nästa vecka och hade ett missfall i okt så jag tänker också väldigt mkt på allt som går fel, jag jobbar också med aborter och missfall och ser dagligen missed abortions och fosterskador så i min värld går det nästan aldrig bra. men jag har tre fina friska barn så även om jag skulle bli förkrossad om det inte gick vägen så har jag dem!
    jag håller verkligen tummarna att du kan släppa kontrollen lite och att tiden till kub går snabbt så du kan börja våga glädjas lite. Det är iaf en väldigt bra start med ett litet pickande hjärta och att du faktiskt blev gravid med såna förutsättninga!

Svar på tråden Bf Oktober 2024