Inlägg från: Heybae |Visa alla inlägg
  • Heybae

Bf Oktober 2024

Hej!
    Hoppar in här, plussade idag med clearblue som visade gravid 1-2.  Beräknad BF 15 oktober 2024.

Har 4 barn sen innan. Min minsta fyller 7 i år så detta blir en sladdis 😂😍

Haft spotting i 4 dagar från BIM till igår, så trodde det var mensen som var påväg men sen slutade det och idag plussade jag  😍

• Heybae
    Nimet123 skrev 2024-01-31 18:30:30 följande:

Plussade för en timme sedan med 5e barnet bim-5. Har ömma bröst och molande värk ibland. Är så lycklig hoppas den väljer att stanna med oss. Beräknad förslossningsdatum är 15 oktober. 

Plussade idag också med 5e barnet och är beräknad till 15 oktober 😂😍
  • Heybae
    Nimet123 skrev 2024-02-10 14:00:46 följande:
    Grattis, va kul . Vi kan följas åt. Är 33 år gammal bor i Göteborg. Har 3 flickor och en pojke. är jätte taggad för denna graviditet, än så länge mår jag bra. Mådde skit med mina flickor spydde konstant i 9 månader. låg även inne i 4 dagar med en av flickorna i vecka 12. 
    hur går det för dig? 
    Åh va kul, Grattis till dig också. Usch hoppas du slipper må så dåligt.
    Jag är också 33 år, har 4 pojkar. Haft både enkla och tuffa graviditeter. Men minstingen som blir 7 i år hade jag hemsk foglossning från v.14 fram till han föddes. Jag mår lite illa nu men inte så farligt men det ilar mycket i livmodern. Jag har nästan glömt bort hur det är att vara gravid 😂
  • Heybae
    Anonym (Väntar barn nr 2) skrev 2024-02-09 14:19:40 följande:

Hej alla! 

jag är lite oroligare denna gången än förra då jag fyllt 36 nu. Var 33 när jag fick dottern. Vet att risken för missfall och olika kromosomfel ökar ganska snabbt efter 35?

Har en hel del molande värk, vilket jag inte kan minnas att jag hade sist. Är ni några andra som har det? 

känner mig också ganska svullen om magen till och från. 

Har också molvärk och det typ ilar i livmodern men så ska det ju vara för livmodern växer 😁
  • Heybae

Testade positivt 9/2 med clearblue digital, testade även 13/2 positivt med samma test. Haft jätte mycket symtom som ömma bröst, illamående, trötthet. 
    Haft bruna flytningar till och från sen några dagar innan plusset.  Nu tycker jag att alla mina symptom förutom lite dovt illamående har försvunnit samtidigt som det fortsätter komma bruna flytningar.  Jag har använt natural cycle där jag tempat, tempen har varit hög fram tills för 2 dagar sen då sjönk den och är nere under coverline nu.  Så nu är jag såklart orolig att det är missfall på gång eller att fostret inte lever.  Har hälsosamtal hos BM idag och ska lyfta detta då.  Usch så jobbigt att behöva oroa sig hela tiden, hade ett tidigt missfall i september så börjar ställa mig in på att det är det som händer nu. 😔

• Heybae
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-02-15 07:38:57 följande:
    Det behöver inte vara mf, det är ju vanligt med blödningar såpass tidigt! Håller tummarna för dig {#emotions_dlg.flower}
    Negativt test hos barnmorskan nyss. Antar det är ett tidigt missfall och inväntar nu blödning.
    Fick tid för VUL på tisdag men lär ju inte visa något. 😭😭
  • Heybae
    Flowerpower33 skrev 2024-02-15 12:24:23 följande:
    Åh nej, beklagar verkligen. Urinet kan inte bara ha varit väldigt utspätt? Vilken vecka är du i? 🌸
    Testet hemma visar bara super svagt positivt (tog det nyss) använt clearblue digital de andra två gångerna så har inget att jämföra med. 5+2 enligt Natural cycle.
    Så får väl invänta blödning. Får se på VUL på tisdag så allt kommer ut iallafall. Finns inget hopp kvar, utan är säker på att det är missfall.

Lite dålig upplösning på bilderna här på familjeliv men man ser lite super svagt rött.
  • Heybae
    Nimet123 skrev 2024-02-15 15:43:27 följande:
    Åh nej, beklagar verkligen😞Är själv jätte nojjig, symtomen finns inte kvar är i samma vecka som dig. Hoppas på det bästa🙏
    Tack 🌸 jag är sååå förvirrad. Tog ett test till nyss och har då hållt mig i ca 3,5 h och nu är testet starkare än det jag tog för 3,5h sen där jag hade hållt mig i ca 1h.
    Samma RFSU test.  Hur kunde det vara helt negativt hos BM när samma dag bara någon timme senare så har jag svagt streck på testerna hemma? 
    Det fortsätter komma brunt när jag torkar mig...
    Ska ju på VUL på tisdag men är sååå långt ditt. Men är ändå inställd på missfall så kan vara skönt att se så allt kommer ut på VUL.

• Heybae
    Nimet123 skrev 2024-02-15 15:43:27 följande:
    Åh nej, beklagar verkligen😞Är själv jätte nojjig, symtomen finns inte kvar är i samma vecka som dig. Hoppas på det bästa🙏
    Håller tummarna för dig 🌸 symtom kan komma och gå. 
  • Heybae
    Nimet123 skrev 2024-02-15 18:40:10 följande:
    Kan det inte vara gammalt blod? Hoppas inte det är missfall 🙏 kan du inte få en tidigare tid? Elr åka in akut till gyn? åk till sahlgrenska om du bor i Göteborg. 
    Jag vet inte. Har haft bruna flytningar (mest när jag torkar mig, kommit pyttelite i trosskyddet typ 4 gånger) sen ÄL + 14. Är idag ÄL +21. Är 2 dagar av dessa dagar somjag inte haft haft det. 
    Hade ett missfall i september, då hade jag bruna/röda flytningar i 2 dagar sen började jag stört blöda och åkte till Gynakuten där dom inte ens kunde se en graviditet så det räknades som tidigt missfall (detta va ÄL+26) hade då också väldigt ont i magen.

Denna gången känns inte alls samma, har inte ont. Känner fortfarande molvärk, illamående och ömma bröst.

Blir det ordentlig blödning eller börjar göra ont kommer jag åka in till Gynakuten. 
    Jag bor i Skåne.
  • Heybae
    Nimet123 skrev 2024-02-15 23:01:23 följande:
    Vi hoppas på det bästa♥️  uppdatera mig snälla. Ska be för dig🙏
    Förstår inget. Blöder färskt blod nu men har inte ont.
    Testet ökar i styrka. ( Innan 15/2) hade jag fått några dagar innan på clearblue gravid!
  • Heybae
    Nimet123 skrev 2024-02-17 13:57:58 följande:
    Ska åka in till gyn akuten nu. börjat få röd/rosa flytningar mängden har ökat. Han molandevärk som strålar mot benen. Ringde de sa åk in för kontroll. 
    Håller tummarna för dig 🌸 uppdatera oss 🌸
    Jag kommer nog åka in idag eller imorgon.  Börjar få ont på höger sida och det går bak vid ryggen/rumpan.
  • Heybae

Jag fortsätter blöda med klumpar. Blodigt i 4 dagar nu. Kommer mycket blod i toaletten men nästan inget i bindan.

Ska på VUL imorgon som min BM bokat för att jag ska få lite klarhet. 
    Jag har fortfarande ömma bröst, mår illa, trötthet och har molvärk.
    Har inte alls ont, vilket jag hade vid mitt förra missfall.

Testade igen idag vid 17 va strecket så svagt att jag nästan inte såg det. Testade igen nu för ca 30 minuter sen och då är det dubbel så starkt än det va vid 17 tiden ?? Allt är så förvirrande, jag förstår ju att jag fått missfall men är rädd att något finns kvar då testet ibland är starkare och ibland svagare. 
    Men får svar imorgon kl 14 🙏

• Heybae
    Gbgmamma skrev 2024-02-20 09:37:22 följande:
    Hoppas verkligen att allt ser bra ut, har du gjort vul ännu? 
    Har varit på VUL precis. Syns ingen graviditet utan bara en tunn hinna så jag borde sluta blöda snart.  Har kommit blod med klumpar sen i fredags så läkaren sa att jag har blödigt ut graviditeten.  Inga tecken på utomkvedshavandeskap heller, hon sa jag skulle vara uppmärksam om jag får ont med tanke på att jag inte gjort VUL tidigare så vet dom inte vart graviditeten satt. Ska ta ett nytt test om 1 månad för att se så det blir negativt. 
    Jag är sååå ledsen.. hade missfall samma vecka i september så detta är andra missfallet på ett halv år.. 🥺
Svar på tråden Bf Oktober 2024