Hej på er!
har genomgått två rundor stimulering. Började första i november ifjol (gonal-f+ganirelix). Fick ut 13 mogna ägg. Pga dålig spermiekvalitet blev det icse. inga klarade sig till frysen trots så många mogna ägg.
andra rundan valde de att göra återföring dag 2 (menopur+ganirelix). Vi hörde ingenting om att spermiekvaliteten hade varit dålig, återföringen skedde 24/2. Jag ruvar nu på mitt hopp. hade testdag igår 11/2 och smygtestade redan 9/2. Har sedan tagit typ 6 test
alla har varit positiva.
hade en minimal blödning 6/2 och en igår söndag som var lite större.
läste i min journal idag om att de fått göra icse igen pga dålig spermiekvalitet. Så nu verkar vi i alla fall ha ett svar på varför det inte fungerat som det ska. vi blev gravida naturligt en gång under våra totalt 3,5 års försök innan ivf.
nu sitter jag här och är LIVRÄDD att få missfall, troligen eftersom jag redan upplevt det. Mantra ?jag väntar barn, inte missfall?.
känner verkligen påfrestningen paykiskt. I samband med molvärk och spotting känner jag mig orolig just nu. Men jag hoppas verkligen pyret vill stanna kvar. Hen är så otroligt efterlängtad. Att läsa om era upplevelser har hjälpt mig mycket. Tack!